Autor |
Zpráva |
< Servis ~ Prasklá pružina předního tlumiče-výměna z vrakáče za 400Kč?? |
marek1306 |
Zaslal: čt leden 23, 2014 11:01 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 09. 2008
Příspěvky: 142
Bydliště: Olomouc
|
Nejde mě to do hlavy, nepotočil jsem kulákem řízení a nosný spodní kulák je původní nalisovaný-bez vůle. Tak proč by se změnila geometrie? |
|
|
Návrat nahoru |
|
blesk65 |
Zaslal: pá leden 24, 2014 12:12 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 08. 10. 2008
Příspěvky: 865
Bydliště: stare mesto u uherskeho hradiste
|
pokud ti auto taha do strany tak to muze byt zadni napravou, |
_________________ [img]http://photo.uloziste.com/?fotka=7fa229cb80ecc106.jpg&d=r933eb6d0887973f&size=3[/img] |
|
Návrat nahoru |
|
marek1306 |
Zaslal: pá leden 24, 2014 3:49 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 09. 2008
Příspěvky: 142
Bydliště: Olomouc
|
Ale netahá do žádné strany, o to tu VŮBEC nejde. Ptal jsem se dvou co dělaj auta a taky mě potvrdily, že přehozením tlumičů a pružin se geometrie nerozhodí. Saxo možnost excentrického nastavení tlumičů nemá, pokud by mělo možnost pootočení tlumičů nahoře jak jsou ty tři šrouby v mot. prostoru, tak pak by se musela dělat geometrie. Potřebuji ještě poradit ohledně převodovky. Musím jednu stranu nápravy složit- dát nové gufero, sestavenou těhlici a autem musím vyjet z garáže a popojet na opačnou stranu ohledně místa pro demontáž druhé nápravy a výměnu tlumiče, péra, gufera. Můžu na cca 2 minuty nechat převodovku běžet na sucho?? At nemusím napouštět a vypouštět hned zase olej při demontáži gufera poloosy. Známý mě tvrdil že mě poběží pořád nasucho "hlavní" hřídel v převodovce i když není zařazeno a že to není dobré... |
|
|
Návrat nahoru |
|
Skrbla |
Zaslal: pá leden 24, 2014 4:14 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 27. 02. 2008
Příspěvky: 1180
Bydliště: Jičín
|
marek1306 napsal: Ale netahá do žádné strany, o to tu VŮBEC nejde. Ptal jsem se dvou co dělaj auta a taky mě potvrdily, že přehozením tlumičů a pružin se geometrie nerozhodí. Saxo možnost excentrického nastavení tlumičů nemá, pokud by mělo možnost pootočení tlumičů nahoře jak jsou ty tři šrouby v mot. prostoru, tak pak by se musela dělat geometrie. Potřebuji ještě poradit ohledně převodovky. Musím jednu stranu nápravy složit- dát nové gufero, sestavenou těhlici a autem musím vyjet z garáže a popojet na opačnou stranu ohledně místa pro demontáž druhé nápravy a výměnu tlumiče, péra, gufera. Můžu na cca 2 minuty nechat převodovku běžet na sucho?? At nemusím napouštět a vypouštět hned zase olej při demontáži gufera poloosy. Známý mě tvrdil že mě poběží pořád nasucho "hlavní" hřídel v převodovce i když není zařazeno a že to není dobré...
Co takhle zatlačit pro jistotu!
No já nevim s tou geometrií, já jednou dal ještě na fáčko nový tlumiče a geometrii jsem neudělal, a za měsíc byl vnitřek gum na sračku |
_________________
|
|
Návrat nahoru |
|
marek1306 |
Zaslal: pá leden 24, 2014 4:37 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 09. 2008
Příspěvky: 142
Bydliště: Olomouc
|
Mám to do kopce... Tož budu sledovat gumy, zda sa nesjíždajů.... |
|
|
Návrat nahoru |
|
marek1306 |
Zaslal: so leden 25, 2014 2:10 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 09. 2008
Příspěvky: 142
Bydliště: Olomouc
|
Tak jednu stranu už mám komplet hotovu, složenou na autě. Ale překvapilo mě, že horní matice na pístnici tlumiče v té misce v mot. prostoru má mezi dosedací plochou v té misce vůli a při zahýbání kolem na zemi to "cinká" v té misce jak je vlastně pístnice tlumiče volná. Tlumič-jeho pístnice je oproti starému kratší o 10mm, takže by spíš měl sedět ještě pevněji a ne být volný. Matici jsem při montáži pružiny na tlumič dotáhl na 3,5 závitu odshora, tak jako byl starý tlumič. Možná je to tím, že nová pružina Kayaba má o závit více a je tedy měkčí...Mám matici pístnice tlumiče dotáhnout aby se nehýbala v misce?? Díky. |
|
|
Návrat nahoru |
|
blesk65 |
Zaslal: so leden 25, 2014 4:27 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 08. 10. 2008
Příspěvky: 865
Bydliště: stare mesto u uherskeho hradiste
|
tak takový všeumětel to tu dlouho nebylo mám či nemám....death car stavíš |
_________________ [img]http://photo.uloziste.com/?fotka=7fa229cb80ecc106.jpg&d=r933eb6d0887973f&size=3[/img] |
|
Návrat nahoru |
|
marek1306 |
Zaslal: so leden 25, 2014 8:26 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 09. 2008
Příspěvky: 142
Bydliště: Olomouc
|
Tak vyřešeno, dotáhnuto až na dosednutí sedla pístnice tlumiče na spodek misky. Musí to tak být, jinak by se ta matice mohla povolovat, když není dotáhnutá na doraz. Je to tak dotaženo i na starém tlumiči. Pružiny Kayaba i nové tlumiče Record jsou přímo určeny na Saxo 1,0. |
|
|
Návrat nahoru |
|
marek1306 |
Zaslal: ne leden 26, 2014 9:15 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 09. 2008
Příspěvky: 142
Bydliště: Olomouc
|
Použil jsem tu hledání ale nikde nemůžu najít utahovací moment předního náboje- matice poloosy u Saxa 1,0 ??? Dotahoval jsem to trhákem a 80cm trubkou a rázy rukama (NE skákáním nohma) pořádné konečné dotažení na vícekrát o půl závitu a zajištění matice. Ložisko mělo po pracné demontáži z poloosy stahovákem (byl hodně zarzelý náboj v tisícihranu poloosy) vůli několik desetin mm) - takže pořádné dotažení bylo nutné aby se stáhlo... Doufám že je ložisko kuličkové a ne válečkové kuželové a nehrozí přílišním utažením matice náboje jeho zničení??? Kolo se volně točí... Díky. |
|
|
Návrat nahoru |
|
|