punto_vert.gif (43 byte)
Československý Saxo Club (CZ+SK) ~ Zobrazit téma - občasné a velmi rychlé změny otáček - volnoběh
 
Autor Zpráva

<  Servis  ~  občasné a velmi rychlé změny otáček - volnoběh

martanc
Zaslal: so květen 13, 2017 2:38 pm Odpovědět s citátem
FATAL ERROR:MARTANC Založen: 05. 11. 2006 Příspěvky: 6209
tou svorkou ale volnoběh nezměníš, maximálně jí posuneš tak že je lanko natolik napnuté že klapka vypne spínač volnoběhu a otáčky pak řídí napnutí toho lanka. Pak je ale problém když se změní např. okolní teplota tak to nebude držet volnoběh protože místo aby to ECU regulovala tak bude pořád stejný tím napnutím lanka v jedné poloze. Lanko má bejt prostě trochu na volno aby neovlivňovalo klapku.

Já si ho např nastavil hned na první drážku kde přestává být napnuté od klapky a sebemenší zmáčknutí plynu už tahá za klapku, mám rád ostřejší nastavení plynu. Very Happy

_________________
Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
josh
Zaslal: so květen 13, 2017 2:46 pm Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 27. 05. 2005 Příspěvky: 259 Bydliště: Slovensko, Bratislava
Zaujímavé; o tom vypnutí spínača po napnutí som nemal šajnu.
V podstate som pred časom chcel docieliť presne čo ty - aby sa mi v prvom rade na plný plyn naplno otvárala klapka, a zároveň aby som mal čo najrýchlejší nábeh plynu (na ďalšej zarážke od pomyselného optimálu, som už mal volnobeh na 2000).

_________________
Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel)
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
martanc
Zaslal: so květen 13, 2017 3:10 pm Odpovědět s citátem
FATAL ERROR:MARTANC Založen: 05. 11. 2006 Příspěvky: 6209
není tam vyložene spínač jak si představuješ, je tam senzor polohy klapky ale to už je jedno Very Happy

to že by se o jednu zarážku zvedly otáčky o 1000 je divné takový velký rozdíl na zhruba 1mm lanka vzniknout nemůže. Podívej se kde lanko končí na táhle od klapky a nastav ho na nejbližší zarážku tak aby táhlo klapky sedělo na dorazu a mezi táhlem a tou zarážkou bylo lanko sice napnuté ale trošku volněji.

_________________
Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
josh
Zaslal: so květen 13, 2017 5:18 pm Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 27. 05. 2005 Příspěvky: 259 Bydliště: Slovensko, Bratislava
Prestavoval som si to presne podla opisu vyššie, nie ako nejaký fyzický prepínač s trpaslíkom Very Happy
Možno to na 1 zarážku neskočilo o 1000, ale "len" o 600-700 ot/min, to som len hodil tak orientačne spamäti, keďže včera som sa tým otáčkovo číselne nezaoberal, len som skúšal čo mu ovplyvní poskakovanie volnobehu (tj pri posune som uvidel, že volnobeh je nezdravo vysoko, a ešte aj vtedy poskakoval tj číslo ot. ma ani špeciálne nezaujímalo), a toto nastavenie som znova po 2 pokusoch rýchlo vrátil tam, kde aj bolo (skúšanie asi 2-3 min z toho polovica času pobehovanie od volantu pod kapotu) takže poloha je zas na normále.

_________________
Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel)
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
josh
Zaslal: po květen 15, 2017 10:08 am Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 27. 05. 2005 Příspěvky: 259 Bydliště: Slovensko, Bratislava
K tomu nevymenenému zelenému senzoru a starému zatvrdnutému tesneniu pod klapkou (=niektoré „tradičné“ príčiny a riešenia, pri rýchlych výkyvoch otáčok volnobehu), by som sem pridal aj ďalšiu možnú záležitosť, zo sesterského xsaráckeho fóra.
[Do citroen service som nikdy nedosiahol prístup, priamo na saxo by to bolo samozrejme presnejšie.]

Z toho by vyplývalo, že aj po každom odpojení baterky by sme mali ešte spraviť inicializáciu ECU (tj samotné odpojenie baterky nestačí)

http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=6220&start=60
citace:
od baffy » stř 30. kvě 2012, 20:17
Inicializace počítače řízení motoru
Po následujících operacích je nutné znova inicializovat počítače :
Odpojení akumulátoru
Vymazání závady
"dálkové" přeprogramování počítače
Odpojení počítače
Odpojení jednoho nebo několika relé napájení počítače
Výměna krokového motorku regulace volnoběžných otáček
Výměna potenciometru škrticí klapky
Neprovedení opětovné inicializace počítače po některé z výše uvedených operací způsobí následující závady v pohodlí jízdy:
Nepravidelný chod (rázy) motoru
Motor zhasíná při návratu do volnoběžných otáček
Motor zhasne po nastartování
Opětovná inicializace počítače :
Vypnout zapalování, potom jej znova zapnout
Před nastartováním motoru počkat 3 sekund
Autoadaptace bohatosti směsi
Motor je zahřátý, teplota chladicí kapaliny je vyšší než 60ØC.
Uskutečnit jízdu v trvání minimálně 15 minut s použitím různých otáček motoru, zejména :
Od 2500 do 3500 ot/min
Volnoběžné otáčky
Plné zatížení (po dobu 2 sekund)

tak nesmelo podotknem, to čo som tam vložil je z citroen SB a pre ten konkrétny motor t.j. TUJP3

Toto však vyzerá na ich kombináciu motora TU3JP a ECU BOSCH (Motronic), v saxe býva TU3JP s MPI Magnetti Marelli (bolo uvedené na linkoch, ktoré sú v rovnakom vlákne z Peugeot fóra, ktoré však už neexistuje; ak by niekto chcel, môžem to sem nakopírovať tiež).
No najlepšie by bolo, ak má niekto prístup do citroen service, skopírovať sem odporúčanie postupu inicializácie priamo pre saxo (súvisiace motory + ECU).

_________________
Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel)
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
martanc
Zaslal: po květen 15, 2017 10:46 am Odpovědět s citátem
FATAL ERROR:MARTANC Založen: 05. 11. 2006 Příspěvky: 6209
tohle sou takové obecné rady aby měly napsán nějaký oficiální návod. Já jsem měl ECU odpojenu několikrát a nikdy jsem nic podobného nedělal. Prostě jsem nastartoval a nechal motor chvíly běžet a ECU se stím srovnala. Žádné problémy se nikdy neprojevovaly.


Naposledy upravil martanc dne po květen 15, 2017 6:33 pm, celkově upraveno 2 krát

_________________
Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
josh
Zaslal: po květen 15, 2017 10:56 am Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 27. 05. 2005 Příspěvky: 259 Bydliště: Slovensko, Bratislava
Je to možné, odkedy som sa o tom dočítal, tiež som to niekedy robil, a niekedy nie (po odpojení baterky) - tj nebol som úplne presvedčený o opodstatnenosti. Ale zapnúť / vypnúť / zapnúť zapalovanie + počkať 3 sekundy, nie je velká obštrukcia, zvlášť v prípadoch, keď sa človek chce zbaviť nevyrovnaných otáčok.

Po vyčistení škrtiacej klapky či motorčeka, som sa to snažil robiť (nie vždy, úplných + čiastočných čistení som absolvoval asi 7-8 ), no ten postup z peugeota pre ECU Magnetti Marelli s motormi 1.1 -1.4, bol dosť pakáreň, naviac sa mi nepozdávalo zahrievať studený motor volnobehom. Tiež to majú pre inú kombináciu - s elektronickou klapkou.
Preto by ma zaujímal odporúčaný citroeňácky postup pre naše saxá.

citace:
Příspěvekod ygnor206 » úte 15. bře 2011
RESET ECU
Tady přikládám postupy jak se nechá resetovat ECU na základní hodnoty: (čerpáno z netu)

Formátování řídící jednotky (typ MPI nebo MOTRONIC) u obou variant je nutné provádět vždy při studeném motoru. Je to z důvodu, aby počáteční hodnoty všech teplotních čidel byly ve výchozí pozici, tj. při cca 20°C.

Varianta 1 - MPI (= Magnetti Marelli):

1.
Po připojení baterky zapneme zapalování, ale nestartujeme. Je důležité, abychom motor cca 5 minut nenastartovali, protože v této době se nastavuje škrtící klapka a načítají ostatní hodnoty.
Pozn.: Při zvednuté přední kapotě je dobře slyšet, jak se škrtící klapka nastavuje.
2. Před nastartováním musíme vypnut klimatizaci, aby se načetly správné prvotní hodnoty. Rada.:Zapnutá klimatizace negativně ovlivňuje načtení prvotních hodnot.
3. Nastartujeme a zahřejeme motor na provozní teplotu a motor vypneme. Rada.:Vypnutí motoru je na doporučení servismena.
4. Nastartujeme a necháme alespoň 10 minut běžet na volnoběh. Pozor, v žádném případě nesmíme šlápnout na plyn!
5. Jemně přidáme plyn na 3000 otáček a držíme motor v těchto otáčkách déle než 3 minuty a motor vypneme.
6. Odblokujeme rádio zadáním správných čísel, aby zmizela z displeje hláška „SAFE“. Rada: Odblokování provedeme tak, že začínáme předvolbou 1. Pokud máme první číslici kódu 4, tak předvolbu 1 stiskneme 4x. Stejným způsobem pokračujeme pro zadání zbývajících čísel.
7. Nastartujeme a projedeme rychlostní stupně pokud možno v rozmezí všech otáček. Rada: Stačí projet rychlostní stupně 1-3 do plných otáček, kdy provádíme i podřazování na nižší rychlostní stupeň. Prvotní formátování provádíme po dobu cca 5km.

Řídící jednotka je po resetu ještě dalších 50 kilometrů v konfiguračním režimu. V průběhu ukládání nových hodnot je možné, že spotřeba se krátkodobě zvýší.

_________________
Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel)
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
martanc
Zaslal: po květen 15, 2017 6:40 pm Odpovědět s citátem
FATAL ERROR:MARTANC Založen: 05. 11. 2006 Příspěvky: 6209
tohle jsou nějaké návody co někdo vymyslel, moc bych tomu nevěřil a hlavně bych to tak nehrotil. Jakmile nastartuješ tak ECU už se stím srovná. Má v sobě nahranou mapu takže moc dobře ví co má v jakém stavu dělat. To že se tam nahrávají nějaká uživatelská data jízdy je v podstatě blbost, možná nějaké jemné korekce jsou možné ale mapa je pevně daná z výroby. Je to stejná blbost jako ty pověsti že když resetuju ECU a budu jí "zajíždět znovu" tak budu mít nižší spotřebu.
Leda že by sis pořídil programovatelnou ECU a nahrával do ní data za jízdy. Very Happy Very Happy

_________________
Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
josh
Zaslal: út květen 16, 2017 7:53 pm Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 27. 05. 2005 Příspěvky: 259 Bydliště: Slovensko, Bratislava
Dodatočne som ešte odpojil baterku (zároveň po zime nabil), po zapojení boli otáčky už kludné a rovnomerné. Takže sa s tým naozaj zrovnal, jedine som zas zopakoval dvojité vypínanie zapalovania Smile .
Tie ich výkyvy sa mi vždy po nejakom čase kludu znenazdania vracajú, no ani zapalovacie lišty sagem v 1.4 PSA nemajú dobré meno, tak tá moja pôvodná sa takto môže občas prejavovať - pripomínať.

_________________
Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel)
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
martanc
Zaslal: út květen 16, 2017 11:18 pm Odpovědět s citátem
FATAL ERROR:MARTANC Založen: 05. 11. 2006 Příspěvky: 6209
lištu sagem poznáš na první pohled, má hranaté krajní rohy ale dávaly se až od určitého roku, myslím že až od MK2. Do té doby se dávaly Electricfi ta má pro změnu zaoblené krajní rohy.

_________________
Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
josh
Zaslal: čt květen 18, 2017 9:04 am Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 27. 05. 2005 Příspěvky: 259 Bydliště: Slovensko, Bratislava
Ja mám tú sagem, je na nej aj nápis (keď som ju pred časom vyberal) a asi stále blbne podla toho, „ako sa vyspí“.
Niekedy som vo výpisoch náhradných videl aj nové, pomerne nepríliš drahé (iných značiek).

_________________
Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel)
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
martanc
Zaslal: čt květen 18, 2017 9:37 am Odpovědět s citátem
FATAL ERROR:MARTANC Založen: 05. 11. 2006 Příspěvky: 6209
je možné že v průběhu výroby dávaly obojí takže mám asi štěstí, jinak BOSCH dělá přímo náhradu Electricfi převzal od nich výrobu.

_________________
Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
josh
Zaslal: čt květen 18, 2017 11:04 am Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 27. 05. 2005 Příspěvky: 259 Bydliště: Slovensko, Bratislava
Tak to v tomto máš ozaj šťastie.
Zbežne som pozrel tie lišty „lacnejšie“ značky (do 65 EUR) a vidím tam VEMO, Delphi, Meyle, Maxgear.
Bosch, Magneti Marelli, Valeo sú cca 90-105, tolko by som za pokus už nedal.
Kedysi som ich mohol mať od nejakých 50 EUR vrátane M.Marelli, ale zdraželi tam (zaradili ma do drahšej kategórie - lebo nenakupujem ročne za 1000 EUR bez dph, to si vymysleli v priebehu času).

EDIT> ešte som u iných našiel do 50 EUR VEMO a Hitachi , to by mohli byť tiež kvalitné značky.

_________________
Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel)
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
lazik
Zaslal: út květen 23, 2017 2:12 pm Odpovědět s citátem
MELHUBA KLUBU Založen: 13. 05. 2009 Příspěvky: 689 Bydliště: Ostrava/Brno
Mne kdysi po vymene lambda sondy auto vubec nechtelo jet.. kdykoliv jsem pridal plyn tak ze to zpusobilo trosku vetsi zatez, tak to chtelo chcipnout. Doplouzil jsem zpatky domu, auto chcipnul a znova nastartoval a nechal brumlat par minut na volnobeh dokude se poradne nezahralo a pak uz bylo vsechno ok. Potom jsem se taky nekde docetl, ze je to normalni, ze se musi ridici jednotka vzpamatovat. Tak mozna na tom neco bude.

_________________
VTS 1.6i 16v rv 98
http://lazarracing.webnode.cz
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky ICQ
josh
Zaslal: út květen 23, 2017 3:08 pm Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 27. 05. 2005 Příspěvky: 259 Bydliště: Slovensko, Bratislava
Tak nejak... niekedy aj lutujem že sem niečo napíšem, snažím sa dedukovať čo spôsobilo a odstránilo podobnú závadu (hoci aj na pol roka)... keď sa zrazu z ničoho nič po nevýznamnej zmene vráti, alebo doslova cez dve noci odstavenia zmizne (ako naposledy) - no nikdy netuším, dokedy.
Pri tých posledných výkyvoch mi otáčky (stúpali a) padali maximálne ku dnu, ako ešte nikdy, ak by som nestihol pridať plyn tak až k zaduseniu a skapatiu.

Mal som v dávnom pláne skúsiť aj prísadové (aditivačné) čističe lambdy, no nikdy nevyskúšam všetko, predsa len si človek ušetrí výdavky, keď problém opäť raz samovolne vymizne. Tiež stále niečo prilievam do nádrže, mám v zásobe, a miešať to nie je vhodné.

_________________
Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel)
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky

Zobrazit příspěvky z předchozích:  

Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 2 z 3
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
odeslat nové téma

Přejdi na:  

Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
punto_vert.gif (43 byte)


MKPortal M 0.5 ©2003-2004 - All Rights Reserved