Autor |
Zpráva |
< Servis ~ Problemy z volnobehom saxo 1,1i 44kW 110tis.km |
martanc |
Zaslal: čt březen 08, 2007 8:44 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 05. 11. 2006
Příspěvky: 6209
|
skoda ze mam Shell tak daleko ale jestli je to tak jak rikate tak pro nej asi zacnu jezdit |
_________________ Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS! |
|
Návrat nahoru |
|
DiNOkitovec |
Zaslal: čt březen 08, 2007 8:51 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 04. 02. 2007
Příspěvky: 1300
Bydliště: Praha 2
|
no já ten shell taky vyzkošim....a pokud budu mít pocit že to jede líp,nebo za mín a netankuju shity,neni důvod ho netankovat... spíš mě zajímá obecně rozdíl mezi 98 a 95, musim to vyzkoušet jak moc je to znát.... |
|
|
Návrat nahoru |
|
martanc |
Zaslal: čt březen 08, 2007 8:57 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 05. 11. 2006
Příspěvky: 6209
|
DiNOkitovec napsal: no já ten shell taky vyzkošim....a pokud budu mít pocit že to jede líp,nebo za mín a netankuju shity,neni důvod ho netankovat... spíš mě zajímá obecně rozdíl mezi 98 a 95, musim to vyzkoušet jak moc je to znát.... dokonce v knize o obsluze citroena saxo pisou ze pro konfortnejsi jizdu se doporucuje benzin s oktanovym cislem98 |
_________________ Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS! |
|
Návrat nahoru |
|
dyk77 |
Zaslal: čt březen 08, 2007 9:05 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
Už jsem to tu někde rozepisoval. Rozdíl mezi 95, 98 a 100 oktanů je v tom, že vyšší okt. číslo nepřidá přímo výkon, ale snižuje hladinu klepání motoru. Motory s vyšší kompresí nebo přeplňované motory , mají větší náchylnost ke klepání, proto se do nich leje minimálně 98okt. Pro Saxo je to víceméně zbytečnost a 100okt. benzín je v něm nevyužitý, nebo spíše hodně málo využitý.
Zpět k podstatě. Moderní motory mají detonační čidlo. Pokud motor klepe, ECU nastaví předstih tak, aby k detonacím nedocházelo z důvodu poškození motoru. Přenastavení předstihu způsobí zmenšení výkonu. S palivem s vyšším okt. číslem k detonaci nedojde tak brzy, takže předstih zůstává nastavený na nejoptimálnější hodnotu pro využití max výkonu motoru.
Není 95 okt. jako 95 okt. Může se stát, že natankujete u "laciné" benzínky 95okt. ale ve skutečnosti máte jen 94 nebo 93. Je to proto, že někteří pumpaři přidávají za účelem vyššího zisku do 95ok. benzínu, benzín s 91okt. Pumpař se obohatí a vy si kurvíte motor častým klepáním, nejede vám to a žere vám to, protože pro dosažení výkonu tomu více šlapete na krk. Proto je dobrý tankovat u kvalitní benzínky s certifikátem kvality, kde se prováděj kontorly, jestli vás někdo nešidí |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
Návrat nahoru |
|
martanc |
Zaslal: čt březen 08, 2007 9:10 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 05. 11. 2006
Příspěvky: 6209
|
proto asi pisou v ti priruce tankovat benzin s cislem98 doslova se tam pise pro komfortnejsi jizdu to znamena asi aby sme predesli klepani takze proc prirucku obcas neposlechnout |
_________________ Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS! |
|
Návrat nahoru |
|
dyk77 |
Zaslal: čt březen 08, 2007 9:21 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
Určitě zkus. Jestli to svoje auto znáš a víš na jakých usecích to kolik a na jaký rychl. stupeň jede, tak nějakej rozdíl tam ucítit musíš. Například v prudkém kopci nebudeš muset tak brzy podřazovat, půjde to lépe vytáčet, ale Vmax budeš mít asi stejnou. Ono to klepání se projevuje spíše v nižších otáčkách, kdy využíváš točivý moment a ne výkon motoru, ale je to taky dobrý, protože když dobře táhne v nízkejch, tak klesá rapidně spotřeba. Nízké otáčky = nízká spotřeba ( nepodtáčet ) |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
Návrat nahoru |
|
martanc |
Zaslal: čt březen 08, 2007 9:23 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 05. 11. 2006
Příspěvky: 6209
|
jj urcite skusim mame tu takovej dobrej kopec ten proveri kazdej motor |
_________________ Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS! |
|
Návrat nahoru |
|
dyk77 |
Zaslal: čt březen 08, 2007 9:25 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
Já tam tu 95 dávám hlavně kvůli aditivům a myslím, že u Shell tam těch 95okt. skutečně je, takže se nebojím, že by to nějak klepalo. Kdyby byl u Shell 98 s aditivem tak do něj jdu , ale 100 oktáčů mi přijde už zbytečný i když do druhého auta ho leju, ale to má turbínku. |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
Návrat nahoru |
|
dave_m |
Zaslal: čt březen 08, 2007 10:03 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 08. 05. 2006
Příspěvky: 1299
Bydliště: Olomouc
|
dyku a co tak tankovat normalni 95-tku u Shellu? Jake vidis rozdil mezi V-Power a normalni 95 u Shellu? |
_________________ bývalé VTS 16V, 2001, 1/4 mile za 15.85s, max na 2 km 189 km/h, max GPS 201 km/h
|
|
Návrat nahoru |
|
dyk77 |
Zaslal: čt březen 08, 2007 10:06 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
|
Návrat nahoru |
|
DAVE_FM |
Zaslal: čt březen 08, 2007 10:14 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 12. 11. 2006
Příspěvky: 176
Bydliště: Vojkovice, okr. Frýdek.Místek
|
většinou je to krokovým motorkem.. u tatíkového pola to dělalo taky.. tak jsme to jen rozebrali, vyčistili a bylo to o.k. |
|
|
Návrat nahoru |
|
dave_m |
Zaslal: čt březen 08, 2007 11:13 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 08. 05. 2006
Příspěvky: 1299
Bydliště: Olomouc
|
chces rict, ze rozdil mezi V-Power a 95 Shell je ten, ze tam lijou aditiva? Ja mam overeno, ze kdyz beru u JET, tak mam o litr vetsi spotrebu nez kdyz vezmu normalni 95-tku u Shellu. Takze normalni 95tka to u Shellu neni |
_________________ bývalé VTS 16V, 2001, 1/4 mile za 15.85s, max na 2 km 189 km/h, max GPS 201 km/h
|
|
Návrat nahoru |
|
MaTToS8806 |
Zaslal: pá březen 09, 2007 7:14 am |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 08. 03. 2007
Příspěvky: 234
Bydliště: Bratislava
|
dave_m napsal: chces rict, ze rozdil mezi V-Power a 95 Shell je ten, ze tam lijou aditiva? Ja mam overeno, ze kdyz beru u JET, tak mam o litr vetsi spotrebu nez kdyz vezmu normalni 95-tku u Shellu. Takze normalni 95tka to u Shellu neni
v JET mas 15 percent benzinu petrolej tak sa uz vobec necudujem ze zrychlenie na saxiku mam z 80 na 150 10 minut na rovine ....a spotrebu som mal najprv 5,7 litra , a teraz som snim jazdil jak prasa to teda fakt a vychadza mi to 6,4 litra no cakal som minimalne 8 ...
ved uvidime ale JET never more ked to bude posledna pumpa v okoli 100km tak potom tam natankujem ale aj to za par korun a ne plnu ...
Inak este taka otazocka ked sa tu uz bavite o oktanovych cislach , nemusia byt ventily inak nastavene na rôzne oktanove cisla benzinu ?? t.j. ak mi mame nastavene na 95 tak takych 98-100 oktanov by tomu mozno nerobilo dobre ...
EDIT: tu prvu nadrz som jazdil az moc setrne a ajtak to zralo 5,7 litra a teraz som to vytacal vecsinu jazdy a robil kraviny a 6,3 tak proste benzin by JET . |
_________________ SAXO predane 17.03.2008, new car KIA RIO Sporty 1,4 16V full vybava, 97 konikov |
|
Návrat nahoru |
|
dyk77 |
Zaslal: pá březen 09, 2007 8:24 am |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
dave_m napsal: chces rict, ze rozdil mezi V-Power a 95 Shell je ten, ze tam lijou aditiva? Ja mam overeno, ze kdyz beru u JET, tak mam o litr vetsi spotrebu nez kdyz vezmu normalni 95-tku u Shellu. Takze normalni 95tka to u Shellu neni
Jak jsem psal. V-Power a 95 Shell je benzín z jedný cisterny, která jim tam přiveze palivo. Ta cisterna má přepážky a funguje to asi tak, že v jedný komoře je nafta, v druhé Natural 100okt ve třetí třeba Natural 95 a čtvrté také natural 95. První a třetí nádrž přečerpaj do tanku normálně. Druhou a čtvrtou namíchají s aditivy, takže z poctivého 100 a 95okt. benzínu se stane aditivovaný V-Power Racing a V-Power 95. Ty aditiva "pouze" zlepšují starty a čistí motor + palivový systém jinak to jede stejně. Výkon aditivovaného paliva spočívá v jeho dlouhodobém použití, protože jenom dobře ošetřený, čistý a nezakarbonovaný motor může podat max. výkon. Pak už taky záleží na celkovém technickém stavu vozu. Z popelnice těžko uděláš Ferrari tím, že do něj naleješ V-P, ale k určitému zlepšení tam taky může dojít. Nedělám z V-P zázrak století, je to normální nepajcovanej benzín, kterej díky aditivům šetří motor. Jinak si můžete koupit jinej kvalitní fuel a dát si tam ty aditiva sami a vyjde to na stejno i když myslím, že vás ta nádrž pak vyjde podstatně dráž.
Co dávaj do tanků u JET nevim, ale vim že mi to jelo hůř a benzín by rychle v pryč, když jsem tam dříve tankoval.
Taky nutno přihlédnout k tomu kdy ta benzínka byla postavená. Pokud jen na 50let starý benzínce sundali tabuli BENZINA a hodili tam bilboard JET, tak bych těm jejich náržím nevěřil ani za mák, často do nich může už prosakovat voda nebo tankujete rez. Lépe jezdit k nějaké nově vystavené benzínce od r.90. |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
Návrat nahoru |
|
MaTToS8806 |
Zaslal: so březen 10, 2007 1:33 am |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 08. 03. 2007
Příspěvky: 234
Bydliště: Bratislava
|
Takze dnes som na saxiku dal este takych 45 km na rezervu a potom som isiel natankovat VPOWER 37,20 litra som tam napraskal ..a 1400 SKK , na JET 37,90litra a 1300SKK , rozdiel cenovy 130 SKK ,-
Teraz dosiahnute vysledky .... od natankovania V-POWER do saxika som za dnesok spravil 130 kilometrov postrehy , volnobeh je stalych 950 otacok a neklesa podto narozdiel od JET kde mi otackomer lietal 500-1700 na tom istom motore takze zadny krokovy motor zly ale pumpa zla ... a zadalsie sa mi o hodne zlepsilo zrychlenie a dalsi postreh je ze to vobec neklepe ked pridavam ... proste predtym som isiel na petke 2000 dal som poriadne plynu a motor hucal jak krava a dost to klepalo navyse ... teraz sa zvuk nepatrne zmeni ale od klepania to ma daleko a zrychluje super t.j. aj ked bude ta nadrz o 200SK drahsia ako na JET tak stale sa to oplati -- radsej investujem o 500SK mesacne do nadrze navyse ako potom adrenalinove sporty ci to pri preradeni nahodou neskape dnes som vyslovene sledoval celu vyse hodinovu jazdu ako to zrychluje aky to ma zvuk a HLAVNY PROBLEM volnobeh ,a rucicka drzi 950 jak prikovana ... najprv som myslel ci za vpower nevyhadzujem prachy len tak zbytocne ,, ale ako vidim tak ja som spokojny , saxik je spokojny a tak to ma byt... vyskusajte aj ostatny a za skusku stoji ... druhu nadrz si znovu hodim plny vpower , a potom prejdem na natural 95 a budem to uz striedat jedine co ostane je pumpa SHELL ... budem dostavat body aspon a hotovo |
_________________ SAXO predane 17.03.2008, new car KIA RIO Sporty 1,4 16V full vybava, 97 konikov |
|
Návrat nahoru |
|
|