punto_vert.gif (43 byte)
Československý Saxo Club (CZ+SK) ~ Zobrazit téma - Problemy z volnobehom saxo 1,1i 44kW 110tis.km
 
Autor Zpráva

<  Servis  ~  Problemy z volnobehom saxo 1,1i 44kW 110tis.km

martanc
Zaslal: čt březen 08, 2007 8:44 pm Odpovědět s citátem
FATAL ERROR:MARTANC Založen: 05. 11. 2006 Příspěvky: 6209
skoda ze mam Shell tak daleko ale jestli je to tak jak rikate tak pro nej asi zacnu jezdit Very Happy

_________________
Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DiNOkitovec
Zaslal: čt březen 08, 2007 8:51 pm Odpovědět s citátem
MELHUBA KLUBU Založen: 04. 02. 2007 Příspěvky: 1300 Bydliště: Praha 2
no já ten shell taky vyzkošim....a pokud budu mít pocit že to jede líp,nebo za mín a netankuju shity,neni důvod ho netankovat... spíš mě zajímá obecně rozdíl mezi 98 a 95, musim to vyzkoušet jak moc je to znát....
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky ICQ
martanc
Zaslal: čt březen 08, 2007 8:57 pm Odpovědět s citátem
FATAL ERROR:MARTANC Založen: 05. 11. 2006 Příspěvky: 6209
DiNOkitovec napsal:
no já ten shell taky vyzkošim....a pokud budu mít pocit že to jede líp,nebo za mín a netankuju shity,neni důvod ho netankovat... spíš mě zajímá obecně rozdíl mezi 98 a 95, musim to vyzkoušet jak moc je to znát....
dokonce v knize o obsluze citroena saxo pisou ze pro konfortnejsi jizdu se doporucuje benzin s oktanovym cislem98 Very Happy

_________________
Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dyk77
Zaslal: čt březen 08, 2007 9:05 pm Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 24. 05. 2005 Příspěvky: 1511 Bydliště: Most
Už jsem to tu někde rozepisoval. Rozdíl mezi 95, 98 a 100 oktanů je v tom, že vyšší okt. číslo nepřidá přímo výkon, ale snižuje hladinu klepání motoru. Motory s vyšší kompresí nebo přeplňované motory , mají větší náchylnost ke klepání, proto se do nich leje minimálně 98okt. Pro Saxo je to víceméně zbytečnost a 100okt. benzín je v něm nevyužitý, nebo spíše hodně málo využitý.
Zpět k podstatě. Moderní motory mají detonační čidlo. Pokud motor klepe, ECU nastaví předstih tak, aby k detonacím nedocházelo z důvodu poškození motoru. Přenastavení předstihu způsobí zmenšení výkonu. S palivem s vyšším okt. číslem k detonaci nedojde tak brzy, takže předstih zůstává nastavený na nejoptimálnější hodnotu pro využití max výkonu motoru.
Není 95 okt. jako 95 okt. Může se stát, že natankujete u "laciné" benzínky 95okt. ale ve skutečnosti máte jen 94 nebo 93. Je to proto, že někteří pumpaři přidávají za účelem vyššího zisku do 95ok. benzínu, benzín s 91okt. Pumpař se obohatí a vy si kurvíte motor častým klepáním, nejede vám to a žere vám to, protože pro dosažení výkonu tomu více šlapete na krk. Proto je dobrý tankovat u kvalitní benzínky s certifikátem kvality, kde se prováděj kontorly, jestli vás někdo nešidí

_________________
Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE***

Spotřeba CITROEN SAXO
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
martanc
Zaslal: čt březen 08, 2007 9:10 pm Odpovědět s citátem
FATAL ERROR:MARTANC Založen: 05. 11. 2006 Příspěvky: 6209
proto asi pisou v ti priruce tankovat benzin s cislem98 doslova se tam pise pro komfortnejsi jizdu to znamena asi aby sme predesli klepani takze proc prirucku obcas neposlechnout Very Happy

_________________
Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dyk77
Zaslal: čt březen 08, 2007 9:21 pm Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 24. 05. 2005 Příspěvky: 1511 Bydliště: Most
Určitě zkus. Jestli to svoje auto znáš a víš na jakých usecích to kolik a na jaký rychl. stupeň jede, tak nějakej rozdíl tam ucítit musíš. Například v prudkém kopci nebudeš muset tak brzy podřazovat, půjde to lépe vytáčet, ale Vmax budeš mít asi stejnou. Ono to klepání se projevuje spíše v nižších otáčkách, kdy využíváš točivý moment a ne výkon motoru, ale je to taky dobrý, protože když dobře táhne v nízkejch, tak klesá rapidně spotřeba. Nízké otáčky = nízká spotřeba ( nepodtáčet )

_________________
Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE***

Spotřeba CITROEN SAXO
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
martanc
Zaslal: čt březen 08, 2007 9:23 pm Odpovědět s citátem
FATAL ERROR:MARTANC Založen: 05. 11. 2006 Příspěvky: 6209
jj urcite skusim Very Happy mame tu takovej dobrej kopec ten proveri kazdej motor Very Happy

_________________
Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dyk77
Zaslal: čt březen 08, 2007 9:25 pm Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 24. 05. 2005 Příspěvky: 1511 Bydliště: Most
Já tam tu 95 dávám hlavně kvůli aditivům a myslím, že u Shell tam těch 95okt. skutečně je, takže se nebojím, že by to nějak klepalo. Kdyby byl u Shell 98 s aditivem tak do něj jdu , ale 100 oktáčů mi přijde už zbytečný i když do druhého auta ho leju, ale to má turbínku.

_________________
Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE***

Spotřeba CITROEN SAXO
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dave_m
Zaslal: čt březen 08, 2007 10:03 pm Odpovědět s citátem
MELHUBA KLUBU Založen: 08. 05. 2006 Příspěvky: 1299 Bydliště: Olomouc
dyku a co tak tankovat normalni 95-tku u Shellu? Jake vidis rozdil mezi V-Power a normalni 95 u Shellu?

_________________
bývalé VTS 16V, 2001, 1/4 mile za 15.85s, max na 2 km 189 km/h, max GPS 201 km/h

Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ
dyk77
Zaslal: čt březen 08, 2007 10:06 pm Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 24. 05. 2005 Příspěvky: 1511 Bydliště: Most
Ty mě chceš oddělat že jo ? Jak máš na myši co právě držíš v ruce to kolečko, tak s mím vyroluj o cca 6 příspěvků výše a budeš v obraze Cool
Dále viz můj popis u každého příspěvku Razz

_________________
Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE***

Spotřeba CITROEN SAXO
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
DAVE_FM
Zaslal: čt březen 08, 2007 10:14 pm Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 12. 11. 2006 Příspěvky: 176 Bydliště: Vojkovice, okr. Frýdek.Místek
většinou je to krokovým motorkem.. u tatíkového pola to dělalo taky.. tak jsme to jen rozebrali, vyčistili a bylo to o.k.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
dave_m
Zaslal: čt březen 08, 2007 11:13 pm Odpovědět s citátem
MELHUBA KLUBU Založen: 08. 05. 2006 Příspěvky: 1299 Bydliště: Olomouc
chces rict, ze rozdil mezi V-Power a 95 Shell je ten, ze tam lijou aditiva? Ja mam overeno, ze kdyz beru u JET, tak mam o litr vetsi spotrebu nez kdyz vezmu normalni 95-tku u Shellu. Takze normalni 95tka to u Shellu neni

_________________
bývalé VTS 16V, 2001, 1/4 mile za 15.85s, max na 2 km 189 km/h, max GPS 201 km/h

Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ
MaTToS8806
Zaslal: pá březen 09, 2007 7:14 am Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 08. 03. 2007 Příspěvky: 234 Bydliště: Bratislava
dave_m napsal:
chces rict, ze rozdil mezi V-Power a 95 Shell je ten, ze tam lijou aditiva? Ja mam overeno, ze kdyz beru u JET, tak mam o litr vetsi spotrebu nez kdyz vezmu normalni 95-tku u Shellu. Takze normalni 95tka to u Shellu neni

v JET mas 15 percent benzinu petrolej tak sa uz vobec necudujem ze zrychlenie na saxiku mam z 80 na 150 10 minut na rovine ....a spotrebu som mal najprv 5,7 litra , a teraz som snim jazdil jak prasa to teda fakt a vychadza mi to 6,4 litra no cakal som minimalne 8 ...
ved uvidime ale JET never more ked to bude posledna pumpa v okoli 100km tak potom tam natankujem ale aj to za par korun a ne plnu ...
Inak este taka otazocka ked sa tu uz bavite o oktanovych cislach , nemusia byt ventily inak nastavene na rôzne oktanove cisla benzinu ?? t.j. ak mi mame nastavene na 95 tak takych 98-100 oktanov by tomu mozno nerobilo dobre ...
EDIT: tu prvu nadrz som jazdil az moc setrne a ajtak to zralo 5,7 litra a teraz som to vytacal vecsinu jazdy a robil kraviny a 6,3 tak proste benzin by JET .

_________________
SAXO predane 17.03.2008, new car KIA RIO Sporty 1,4 16V full vybava, 97 konikov
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ
dyk77
Zaslal: pá březen 09, 2007 8:24 am Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 24. 05. 2005 Příspěvky: 1511 Bydliště: Most
dave_m napsal:
chces rict, ze rozdil mezi V-Power a 95 Shell je ten, ze tam lijou aditiva? Ja mam overeno, ze kdyz beru u JET, tak mam o litr vetsi spotrebu nez kdyz vezmu normalni 95-tku u Shellu. Takze normalni 95tka to u Shellu neni


Jak jsem psal. V-Power a 95 Shell je benzín z jedný cisterny, která jim tam přiveze palivo. Ta cisterna má přepážky a funguje to asi tak, že v jedný komoře je nafta, v druhé Natural 100okt ve třetí třeba Natural 95 a čtvrté také natural 95. První a třetí nádrž přečerpaj do tanku normálně. Druhou a čtvrtou namíchají s aditivy, takže z poctivého 100 a 95okt. benzínu se stane aditivovaný V-Power Racing a V-Power 95. Ty aditiva "pouze" zlepšují starty a čistí motor + palivový systém jinak to jede stejně. Výkon aditivovaného paliva spočívá v jeho dlouhodobém použití, protože jenom dobře ošetřený, čistý a nezakarbonovaný motor může podat max. výkon. Pak už taky záleží na celkovém technickém stavu vozu. Z popelnice těžko uděláš Ferrari tím, že do něj naleješ V-P, ale k určitému zlepšení tam taky může dojít. Nedělám z V-P zázrak století, je to normální nepajcovanej benzín, kterej díky aditivům šetří motor. Jinak si můžete koupit jinej kvalitní fuel a dát si tam ty aditiva sami a vyjde to na stejno i když myslím, že vás ta nádrž pak vyjde podstatně dráž.
Co dávaj do tanků u JET nevim, ale vim že mi to jelo hůř a benzín by rychle v pryč, když jsem tam dříve tankoval.
Taky nutno přihlédnout k tomu kdy ta benzínka byla postavená. Pokud jen na 50let starý benzínce sundali tabuli BENZINA a hodili tam bilboard JET, tak bych těm jejich náržím nevěřil ani za mák, často do nich může už prosakovat voda nebo tankujete rez. Lépe jezdit k nějaké nově vystavené benzínce od r.90.

_________________
Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE***

Spotřeba CITROEN SAXO
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MaTToS8806
Zaslal: so březen 10, 2007 1:33 am Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 08. 03. 2007 Příspěvky: 234 Bydliště: Bratislava
Takze dnes som na saxiku dal este takych 45 km na rezervu a potom som isiel natankovat VPOWER 37,20 litra som tam napraskal ..a 1400 SKK , na JET 37,90litra a 1300SKK , rozdiel cenovy 130 SKK ,-
Teraz dosiahnute vysledky .... od natankovania V-POWER do saxika som za dnesok spravil 130 kilometrov postrehy , volnobeh je stalych 950 otacok a neklesa podto narozdiel od JET kde mi otackomer lietal 500-1700 na tom istom motore takze zadny krokovy motor zly ale pumpa zla ... a zadalsie sa mi o hodne zlepsilo zrychlenie a dalsi postreh je ze to vobec neklepe ked pridavam ... proste predtym som isiel na petke 2000 dal som poriadne plynu a motor hucal jak krava a dost to klepalo navyse ... teraz sa zvuk nepatrne zmeni ale od klepania to ma daleko a zrychluje super t.j. aj ked bude ta nadrz o 200SK drahsia ako na JET tak stale sa to oplati -- radsej investujem o 500SK mesacne do nadrze navyse ako potom adrenalinove sporty ci to pri preradeni nahodou neskape dnes som vyslovene sledoval celu vyse hodinovu jazdu ako to zrychluje aky to ma zvuk a HLAVNY PROBLEM volnobeh ,a rucicka drzi 950 jak prikovana ... najprv som myslel ci za vpower nevyhadzujem prachy len tak zbytocne ,, ale ako vidim tak ja som spokojny , saxik je spokojny a tak to ma byt... vyskusajte aj ostatny a za skusku stoji ... druhu nadrz si znovu hodim plny vpower , a potom prejdem na natural 95 a budem to uz striedat jedine co ostane je pumpa SHELL ... budem dostavat body aspon a hotovo

_________________
SAXO predane 17.03.2008, new car KIA RIO Sporty 1,4 16V full vybava, 97 konikov
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ

Zobrazit příspěvky z předchozích:  

Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 2 z 4
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
odeslat nové téma

Přejdi na:  

Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
punto_vert.gif (43 byte)


MKPortal M 0.5 ©2003-2004 - All Rights Reserved