Autor |
Zpráva |
< Servis ~ Po výměně chladící kapaliny se auto přehřívá. |
Rubiash |
Zaslal: st říjen 17, 2012 4:09 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 18. 09. 2011
Příspěvky: 222
Bydliště: Sedlčany
|
no já jezdim k přítelkyni cca 8km a i v tomhle počasí i když jedu přes dvě vesnice tak teplota na 3/4... a když auto stojí ani nevim ale myslim že to přes 3/4 nejde.. |
_________________ ex - Saxána 1.4 VTS MKI |
|
Návrat nahoru |
|
Rubiash |
Zaslal: st říjen 17, 2012 4:11 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 18. 09. 2011
Příspěvky: 222
Bydliště: Sedlčany
|
no já jezdim k přítelkyni cca 8km a i v tomhle počasí i když jedu přes dvě vesnice tak teplota na 3/4... a když auto stojí ani nevim ale myslim že to přes 3/4 nejde.. |
_________________ ex - Saxána 1.4 VTS MKI |
|
Návrat nahoru |
|
martanc |
Zaslal: st říjen 17, 2012 5:11 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 05. 11. 2006
Příspěvky: 6209
|
tak to se ti to chová asi stejně jako mě. Bohužel co stím ti neporadím, kdybys na to náhodou přišel tak to sem prosím napiš. |
_________________ Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS! |
|
Návrat nahoru |
|
Rubiash |
Zaslal: st říjen 17, 2012 9:34 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 18. 09. 2011
Příspěvky: 222
Bydliště: Sedlčany
|
určo.. i ty.. |
_________________ ex - Saxána 1.4 VTS MKI |
|
Návrat nahoru |
|
dyk77 |
Zaslal: st říjen 17, 2012 9:48 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
Podle mě jsou příčiny přehřívání tyto :
1. nejjednodušší co se dá udělat je odvzdušnit. U svého 1.1i otvírám u ohřátého motoru a sepnutém ventilátoru 3 ventily.
2. málo chladicí kapaliny - dolít buď nezředěnou kapalinu Citroen, nebo jinou kapalinou naředěnou destilovanou vodou dle doporučení výrobce, často v poměru 1:1.
3. závada čidla teploty - nesepne ventilátor . Funkci čidla jsem zkoušel změřením odporu, stačí i zkoušečka tzv. "prozváněčka". Za studena je čidlo rozepnuté. Při ponoření do vařicí vody, čidlo po určité době musí sepnout jinak je vadné. Ventilátor chlazení se dá odzkoušet přímým připojením dvou vodičů od akumulátoru ke kontaktům ventilátoru, vrtule se musí točit.
4. závada termostatu - termostat málo otvírá, nebo se už nehýbe vůbec a zůstává jen pootevřený, nebo úplně zavřený. Takový termostat vyměnit.
5. závada chladiče - chladič je neprůchodný. Dá se to ověřit proplachem.
6. teplota motoru je v reálu OK, ale neustále nabíhá ventilátor - málo průchodný kanálek v bloku motoru k čidlu teploty.
7. příliš hustá chladící kapalina, malý poměr vody. Nemám s tím zkušenost, ale pravdou je, že malý poměr vody ve směsi opravdu zhoršuje chlazení. Otázkou je do jaké míry a zda může být špatná směs tak zásadním viníkem na přehřívání motoru.
Více mě nenapadá. |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
Návrat nahoru |
|
dyk77 |
Zaslal: st říjen 17, 2012 9:55 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
Rubiash napsal: hele přišlo tam asi necelých 2,5 litrů fridexu a celkový objem u saxa je 5,5 že..? takže tak nejak to je namíchaný..
myslim že je to namíchaný dobře..
problém bude někde jinde..
To jsi jen dolil do okruhu ten fridex nebo jsi si to míchal sám 3,5l vody a 2,5l fridexu? |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
Návrat nahoru |
|
Rubiash |
Zaslal: st říjen 17, 2012 10:01 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 18. 09. 2011
Příspěvky: 222
Bydliště: Sedlčany
|
dyk77 napsal: Rubiash napsal: hele přišlo tam asi necelých 2,5 litrů fridexu a celkový objem u saxa je 5,5 že..? takže tak nejak to je namíchaný..
myslim že je to namíchaný dobře..
problém bude někde jinde..
To jsi jen dolil do okruhu ten fridex nebo jsi si to míchal sám 3,5l vody a 2,5l fridexu?
sám sem míchal.. |
_________________ ex - Saxána 1.4 VTS MKI |
|
Návrat nahoru |
|
dyk77 |
Zaslal: st říjen 17, 2012 10:22 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
OK protože kdyby jsi jen dolil Fridex, neznali by jsme skutečný poměr směsi . Toť vše. |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
Návrat nahoru |
|
martanc |
Zaslal: čt říjen 18, 2012 8:06 am |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 05. 11. 2006
Příspěvky: 6209
|
dyk77 vystihnul si to dobře bohužel vše co si popsal už jsem já dávno udělal a nic nepomohlo.
1. Odvzdušněno mám několikrát, dokonce sme v servisu zkoušeli i odvzdušnění s natlakoáním pomocí kompresoru.
2. Kapaliny je dost
3. Sahara normálně spíná
4. Termostat už je třetí
5. chladič je novej
6. mám ještě čidlo na chladiči takže tohle se mě netýká
7. naředěno mám skoro přesně 1:1
Ani mechanik už nevý co by to mohlo ještě dělat tak jen doufám aby se to nezhoršovalo. |
_________________ Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS! |
|
Návrat nahoru |
|
dyk77 |
Zaslal: čt říjen 18, 2012 10:49 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
Nebyla u Tebe provedena nějaká oprava motoru ? Napadá mě třeba špatně usazené tesnění pod hlavou a zmenšení průřezu chladicího kanállu. Nevím jen taková teoretická dedukce, protože je to opravdu zvláštní. K přehřívání dochází i vlivem špatné zápalné směsi, respektive když je směs příliš chudá ( hodně vzduchu, málo benzínu ) . Je to taková všeobecná informace, ale třeba na něco přijdeš. |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
Návrat nahoru |
|
martanc |
Zaslal: pá říjen 19, 2012 12:15 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 05. 11. 2006
Příspěvky: 6209
|
těsnění pod hlavou sem nechával dávat nové právě kvůli tomu přehřívání a trochu my tekl olej z hlavy ale po výměně pořád stejné. |
_________________ Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS! |
|
Návrat nahoru |
|
Imra |
Zaslal: st říjen 24, 2012 7:32 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 15. 10. 2010
Příspěvky: 99
Bydliště: Beroun, vesnička Tlustice
|
Mě teplota leze do 3/4 jen když stojím na místě, zajízdy se to nehřeje i když jsem jí hnal 180 tak teplota vylezla jen lehce nad půlku. Zatím to neřeším, ale u mě to vypadá pravděpodobně na saharu nebo termospínač. |
_________________ ex: Škoda 105L
Citroen Saxo 1.4 VTS |
|
Návrat nahoru |
|
Imra |
Zaslal: so říjen 27, 2012 1:58 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 15. 10. 2010
Příspěvky: 99
Bydliště: Beroun, vesnička Tlustice
|
Tak aby toho nebylo málo, teď se mi začala ztrácet voda z chladiče |
_________________ ex: Škoda 105L
Citroen Saxo 1.4 VTS |
|
Návrat nahoru |
|
|