punto_vert.gif (43 byte)
Československý Saxo Club (CZ+SK) ~ Zobrazit téma - Kyb agx
 
Autor Zpráva

<  Tuning  ~  Kyb agx

ViveLeSport
Zaslal: út březen 14, 2017 10:00 pm Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 31. 08. 2016 Příspěvky: 35 Bydliště: Praha Západ
LukasGTi napsal:
Myslim tu převlečnou matici, tu na kterou potřebuješ speciální klíč nebo si vyrobit přípravek.

Ano dám na to spax jelikož zatím kupovat další pružiny nehodlám. Uvidím jak to bude fungovat, pokud to fungovat nebude tak se ještě dokoupí pružiny. Každopádně si nemyslím, že by byl spax nějaký tuzing shit. Dal bych to na úroveň KONI tlumičů.


Když už investuješ do pořádných tlumičů, byla by velká škoda neinvestovat do správných pružin. Jinak to nemá smysl dělat, aspon za mě. Tohle je navíc léta vyzkoušené, třeba na x Cliích Sport, které jsou taky lehoučké, ale mám to zažité i na x CTRech.. Když dáš tyhle tuzing pružiny, můžeš mít pak tlumiče jaké chceš a je to nula od nuly pojde, kort na okrsce tedy..Koni tlumiče bych ani nezminoval, to na okrsku není, na slalom budiž. Nevím na co to přesně chceš, pokud nechceš správně vnímat auto , mít od něj správnou a co nej odezvu - a chceš s ním jezdit např.slalomy je to asi úplně jedno. Na okrsce to ale sakra pak poznáš, progrese je velmi špatná - v tom setupu co chceš zkoušet. Bude ti to auto odskakovat nepříjemně na limitu, kort na rozbitým (a že těch silnic je u nás převážná většina, ikdyž já miluju rozbíječku:). Zkrátka tlumič, aby správně fungoval, potřebuje i pružinu se správně danou charakteristikou, pak to jako pružící jednotka tvoří ideální celek a funguje to na daný povrchy.

Tlumiče Bilstein ale nejsou moc dělané na tvrdší pružiny, k těm tvrdčím (pružinám) se hodí třeba pak tlumiče typu KW, HR..ale i to se prodává jako komplet (ty značky vědí, proč to nabízí takto) a je to vyloženě na okruh a kopec, hladší povrchy..

Bilstein podvozky jsou ale jedinečné v tom, že jsou poměrně velmi dobře odladěné (narozdíl od výše jmenovaných značek) i na naše rozbitější okrsky, ta progrese je tam suprová a člověk nepotřebuješ ani podvozky s nádobkama za x tisíc (či zkrátka tuhostně apod.stavitelné), je to skvělej a fungující kompromis (nemá to konkurenci, za ty prachy dostaneš opravdu hodně). Ne nadarmo jezdí např. na Eibach pružinách auta od Renaultsportu (jakou větší referenci člověk chce..).
Já vím co píšu, nekecám ti. Ale zkus si to sám...Otázka je, zda vymýšlet něco, co už je vymyšlené a funguje? A ano, spax je tuzing, v mých očích naprosto nepotřebná věc, vhodná leda tak do koše. Dobrý možná pro tunera na mimonské vláky, ale předpokládám, že ty se chceš svézt a máš na to i auto, tak to nalad rozumně, stojí to za to.
Navíc Saxík je slušnej hopík a to i proti Cliu 172 (to je co říct, srovnal bych to opět se starším Cliem Williams) a ty neduhy podvozku jsou na něm okamžitě znát a všude.
Poznáš to sám, něco máš určitě také najeto, uvidíš.. Laboruj, zkoušej.. Ber to ode mě jen jako nějaký další názor a náhled na danou problematiku. Píšu, co mám léta zažitý (a že málo co pochválímSmile. Jednoduše, mám rád věci co fungujou a má je smysl řešit.


Naposledy upravil ViveLeSport dne st březen 15, 2017 10:44 pm, celkově upraveno 1 krát

_________________
...
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
LukasGTi
Zaslal: st březen 15, 2017 8:38 pm Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 12. 04. 2014 Příspěvky: 214 Bydliště: Nymburk
Díky za rady, určitě si to budu pamatovat. Ale jak říkám, vyzkouším tuhle kombinaci a uvidím, pokud to nebude fungovat dobře, koupím Eibach. Máš pravdu, že je to kombinace osvědčená a je hloupost vymýšlet něco nového. Plánuju jezdit spíš okruhy (Sosnová, Most, atd), ale jinak to bude stavěné celkem univerzálně jelikož mám auto hlavně pro zábavu a hlavně pro svoje potěšení při jízdě.

_________________
____________________________
Saxo VTS 16v Mk1
BMW E36 316i Compact - SOLD
BMW E36 320i ´92
BMW E36 325i Vanos - Winter Junk Car
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
LukasGTi
Zaslal: po březen 20, 2017 8:24 pm Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 12. 04. 2014 Příspěvky: 214 Bydliště: Nymburk
Konečně.



Tlumiče v pořádku dorazily. Jedná se B8 34-030592. Tudíž orig. B8 SPRINT. A včetně převlečné matice. Pokračování týhle podvozkový story bude v mojí kronice auta. Wink

_________________
____________________________
Saxo VTS 16v Mk1
BMW E36 316i Compact - SOLD
BMW E36 320i ´92
BMW E36 325i Vanos - Winter Junk Car
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ViveLeSport
Zaslal: út březen 21, 2017 3:14 pm Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 31. 08. 2016 Příspěvky: 35 Bydliště: Praha Západ
LukasGTi napsal:
Konečně.



Tlumiče v pořádku dorazily. Jedná se B8 34-030592. Tudíž orig. B8 SPRINT. A včetně převlečné matice. Pokračování týhle podvozkový story bude v mojí kronice auta. Wink


Tohle vypadá ale dle krabic na zadní tlumiče? Já myslel, že sháníš přední? Třeba se mýlím. Máš fakturu, ukážeš? Poslali to za ty peníze teda?

_________________
...
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
franus
Zaslal: út březen 21, 2017 6:09 pm Odpovědět s citátem
MELHUBA KLUBU Založen: 25. 04. 2007 Příspěvky: 451 Bydliště: Kroměříž, Zlín
To jsou predni, podivej jak jsou dlouhe vuci tomu sedaku.... Saxo ma jen takove patrony, bez misky na pruzinu. Ta je soucasti "tehlice" nebo jak to nazvat...

_________________
Pug205gti
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
LukasGTi
Zaslal: út březen 21, 2017 9:00 pm Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 12. 04. 2014 Příspěvky: 214 Bydliště: Nymburk
Jsou přední.


_________________
____________________________
Saxo VTS 16v Mk1
BMW E36 316i Compact - SOLD
BMW E36 320i ´92
BMW E36 325i Vanos - Winter Junk Car
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ViveLeSport
Zaslal: út březen 21, 2017 10:42 pm Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 31. 08. 2016 Příspěvky: 35 Bydliště: Praha Západ
franus napsal:
To jsou predni, podivej jak jsou dlouhe vuci tomu sedaku.... Saxo ma jen takove patrony, bez misky na pruzinu. Ta je soucasti "tehlice" nebo jak to nazvat...


JJ máš samozřejmě pravdu, mi nějak vypadlo.. že to nemá ty misky na tlumiči u Saxa (měl jsem toho dnes milion, sorry..).

A koukám, že Lukáš v dalším postu hodil už i cenovku, to čumím.. ty ti to snad nechali za nákupku. Každopádně super a at slouží, dělá radost Smile

_________________
...
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
LukasGTi
Zaslal: st březen 22, 2017 7:47 pm Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 12. 04. 2014 Příspěvky: 214 Bydliště: Nymburk
Díky moc, snad budou sloužit dobře.

_________________
____________________________
Saxo VTS 16v Mk1
BMW E36 316i Compact - SOLD
BMW E36 320i ´92
BMW E36 325i Vanos - Winter Junk Car
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
patejl
Zaslal: ne březen 26, 2017 8:23 pm Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 24. 05. 2007 Příspěvky: 26 Bydliště: Přerov <--> Praha
Jak moc je saxo na těch b8 tvrdé ? Dá se s tím jezdit i po městě nebo je to spíš čistě okreska / okruh. Koupil jsem VTS na pružinách spax -40mm a tlumiče spax nastavené na nejvyšší tvrdost a nedá se na tom po Praze jezdit - auto spíš odskakuje než aby plynule kopírovalo vozovku. Navíc chci malinko zvyšovat takže jsou v plánu pružiny eibach -30mm . Auto bude sloužit hlavně na výlety ve 2 lidech a nějakým tím nákladem v kufru (bágly gril apod) tak přemýšlím jestli vzít b4 které jsou jak někdo psal poměrně příjemné a spíš jako náhrada za seriové tlumiče popř. s kratší pístnici b6 nebo b8 . (cena moc nehraje roli - B8 je za 5500 pohoda)
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ
LukasGTi
Zaslal: po březen 27, 2017 8:09 pm Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 12. 04. 2014 Příspěvky: 214 Bydliště: Nymburk
Co jsem četl na různých fórech tak B8 je asi to nejlepší co můžeš dát na saxo co používáš denně. Tzn. ideální kompromis. Takže bych řekl že to zas tolik tvrdé nebude. Ale hodně ti udělají pružiny. Jak se tu už psalo - Eibach pružiny + B8 je vyzkoušené kombo, na okruh je to prý měkké, ale na okresky ideální, kolo neodskakuje, ale kopíruje, takže bych řekl že by ti to mohlo vyhovovat.

_________________
____________________________
Saxo VTS 16v Mk1
BMW E36 316i Compact - SOLD
BMW E36 320i ´92
BMW E36 325i Vanos - Winter Junk Car
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
patejl
Zaslal: st březen 29, 2017 1:38 pm Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 24. 05. 2007 Příspěvky: 26 Bydliště: Přerov <--> Praha
Super. Co se dívám tak Eibach B12 pro-kit využívá taky B8 takže super. Cenově to taky není zas až taková pálka takže asi není o čem přemýšlet.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ
ViveLeSport
Zaslal: čt březen 30, 2017 11:11 am Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 31. 08. 2016 Příspěvky: 35 Bydliště: Praha Západ
patejl napsal:
Jak moc je saxo na těch b8 tvrdé ? Dá se s tím jezdit i po městě nebo je to spíš čistě okreska / okruh. Koupil jsem VTS na pružinách spax -40mm a tlumiče spax nastavené na nejvyšší tvrdost a nedá se na tom po Praze jezdit - auto spíš odskakuje než aby plynule kopírovalo vozovku. Navíc chci malinko zvyšovat takže jsou v plánu pružiny eibach -30mm . Auto bude sloužit hlavně na výlety ve 2 lidech a nějakým tím nákladem v kufru (bágly gril apod) tak přemýšlím jestli vzít b4 které jsou jak někdo psal poměrně příjemné a spíš jako náhrada za seriové tlumiče popř. s kratší pístnici b6 nebo b8 . (cena moc nehraje roli - B8 je za 5500 pohoda)


Pokud to máš i na daily, jak píšeš a nechceš zachovat sériovou výšku vozu, jdi do těch B4. B8 budou na tebe jinak docela tvrdší, ikdyž mají pěknou progressi, tak na daily to není. To co tam máš vyhoď, to je šílenost, já těmhle věcem neříkám ani podvozek, to je spíš povozek...koňský povoz.
Jinak, i sériový podvozek Saxa je docela příjemný, fungující - na ty naše rozbíječky, dost mě to připomíná Clio 172, to bylo musím říct dokonce ještě maličko měkčí a víc se naklánělo. Sériový podvozek na VTSu vážně není špatnej na okrsky, ale když píšeš, že chceš zachovat nějaké snížení, dej k tomu B4 tlumiče.
V Praze by byl tedy ideálnější sériový podvozek (zkušenost párkrát mám, bydlím u Pha) a moc si nedovedu představit, jezdit s o něco tvrdším podvozkem na těch kostkách tam apod. Tam je to dělané ještě tak na sérii podvozek a B4 tlumič s tvrdší kratší pružinou budou už o něco méně snesitelný s tím počítej (pokud tam jezdíš občas, vydržíš to a je to jedno samozřejmě).
K těm B8 tlumičům apod. jsme si více napsali zde v diskuzi o pár stránek zpět.

_________________
...
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu

Zobrazit příspěvky z předchozích:  

Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 3 z 3
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
odeslat nové téma

Přejdi na:  

Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
punto_vert.gif (43 byte)


MKPortal M 0.5 ©2003-2004 - All Rights Reserved