Autor |
Zpráva |
< Servis ~ Motor kouří, debata o životnosti |
weller |
Zaslal: st červenec 26, 2006 4:13 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 15. 03. 2005
Příspěvky: 64
Bydliště: Uničov
|
Miki napsal: akoze ked sa toci do cerveneho tak je zle ?? ludia uz sa spametajte .
Aby nebolo zle , na to je tam obmedzovac predsa . Nechapem ludi co si kupia VTS a nikdy sa v tom poriadne neodvezu
Ale proč to točit až do omezovače? To ti nestačí zařadit do 5000 ot.? Pak už to stejně nemá takovej zátah a je to zbytečny. A neříkej mi že tím že řadíš až u omezovače se neskracuje životnost motoru když jsou všechny díly maximálně namáhany. |
|
|
Návrat nahoru |
|
dyk77 |
Zaslal: st červenec 26, 2006 5:31 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
weller napsal: Ale proč to točit až do omezovače? To ti nestačí zařadit do 5000 ot.? Pak už to stejně nemá takovej zátah a je to zbytečny. A neříkej mi že tím že řadíš až u omezovače se neskracuje životnost motoru když jsou všechny díly maximálně namáhany.
Proč točit motor do omrzovače? Zeptej se Mikiho. Každopádně je to adrenalin , zábava a životnost to zase tak moc nezkrátí, protože je motor předimenzovanej a od výrobce přiškrcenej, aby přežíval i takové zacházení. Navíc je doba kdy je motor v max. otáčkách krátká, takže se nejedná o bůh ví jakou zátěž. Asi bych motor třeba zbytečně nehonil v těch vedrech co teď panujou, ale i to musí přežít bez úhony. |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
Návrat nahoru |
|
dyk77 |
Zaslal: st červenec 26, 2006 5:48 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
Zdejší téma se začíná nějak odchylovat od původní myšlenky. Takže Ritchmo, taky by mě zajímalo na kolik vyjde GO i když čistě ze zvědavosti. Mám známého automechanika, tak až s ním budu mluvit, zkusím ho naklepnout na kolik by to vyšlo. Určitě už nějaké auto generálkoval, takže jestli nelpíš na přesné ceně, tak by mohl prozradit nějaký odhad nebo uvést cenu GO na nějakém srovnatelném autě které už dělal. Osobně si ale myslím, že to bude dost individuální, protože nikdy nevíš co všechno bude v háji až ten motor rozpůlíš, ale pokusím se něco zjistit. |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
Návrat nahoru |
|
Ritchma |
Zaslal: st červenec 26, 2006 9:31 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 21. 02. 2005
Příspěvky: 2233
|
dyk77 napsal: Zdejší téma se začíná nějak odchylovat od původní myšlenky. Takže Ritchmo, taky by mě zajímalo na kolik vyjde GO i když čistě ze zvědavosti. Mám známého automechanika, tak až s ním budu mluvit, zkusím ho naklepnout na kolik by to vyšlo. Určitě už nějaké auto generálkoval, takže jestli nelpíš na přesné ceně, tak by mohl prozradit nějaký odhad nebo uvést cenu GO na nějakém srovnatelném autě které už dělal. Osobně si ale myslím, že to bude dost individuální, protože nikdy nevíš co všechno bude v háji až ten motor rozpůlíš, ale pokusím se něco zjistit.
Jo to by bylo fajn a když už nic jinýho tak by mě zajímala aspoň nějaká přibližná cena za práci. Já bych se moh zeptat, jenom se obávám že cena za práci by byla moc velká.
Jinak sice OT -ale vysvětlim vám to - psal sem až k červenýmu, běžně na silnici přece až k omezovači nemá smysl i když proč ne když vyloženě pospíchám. jinak až k červenýmu je ještě asi 600ot nebo víc od omezovače a je to nějakejch. Jinak kdo napsal že stačí zařadit v 5000ot když pak už to netáhne evidentně nikdy ve VTSu 16v nejel, protože v 5000ot to teprve začíná! Když sem pučil auto bráchovi kterej je ujetej taky na auta a měl v tý době auto někde kolem 250ps + tak byl hrozně nadšenej právě ze zátahu od 5tis! A prostě kdo píše zařadit dřív asi takovym autem nejel........... |
|
|
Návrat nahoru |
|
Miki |
Zaslal: st červenec 26, 2006 9:38 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 23. 02. 2005
Příspěvky: 1262
Bydliště: Bratislava
|
jj , jen absolutnej neznaboh ktery nikdy v 1,6 16v nesedel moze napisat ze to od 5tis netaha . Vtedy zacina prave peklo ! a ver , ze v brne na okruhu sa jazdi 25min , 5500-obmedzovac 7500 a tomu autu nic nie je ked vychladne . Taky clovek co to napisal si nezasluzi to auto , hned by som ho posadil do nejakeho hladkeho diesla nech si to tam toci od 1500 do 1900 |
_________________ http://www.saxoclub.net/phpbb2/garage.php?mode=view_vehicle&CID=4 |
|
Návrat nahoru |
|
in0 |
Zaslal: čt červenec 27, 2006 10:12 am |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 21. 02. 2005
Příspěvky: 489
Bydliště: Kutná Hora / Jihlava / Zlín / PRAHA
|
pozor na pekelne cervene pole na okruhu, nekteri v nem poznali kolotoc a zniceho nic je to teleportovalo na plaz |
|
|
Návrat nahoru |
|
dyk77 |
Zaslal: čt červenec 27, 2006 6:25 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
for RITCHMA : napdla mě ještě jedna varianta jak zjistit cenu GO. Zeptat se normálně v Citroenu kolik by stála práce a kolik materiál. Počítám, že materiál bys kupoval stejně origo a ne nějaké bláto z autokelly , takže tam by se cena neměnila a cenu za práci by sis vydělil asi tak dvěma nebo třema a měl bys výslednou částku, kterou si vezme normální automechanik. Samozřejmě platí dál moje nabídka, že se zeptám toho kámoše a pak dám vědět. Počítám tak do 14-ti dnů bych to mohl zjistit. |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
Návrat nahoru |
|
Majo |
Zaslal: út květen 29, 2007 2:19 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 09. 05. 2007
Příspěvky: 1331
Bydliště: Bratislava
|
sorac, taka krepa otazka: ten omezovac co spominate, to zabranuje pred zadrenim motora? To znamena ze to mozes vytacat ostosest alebo treba davat pozor lebo motor znicis? Ja sice nemam 16v -15kW ale tieto silne motory naozaj zacinaju kraaasne tahat az pri vyssich otazkach..
auto som kupil ked malo najazdenych 75000, teraz mam 87000, nad GO som nerozmyslal, ale tiez som rozmyslal ci si nedam skontrolovat ci je motor v poriadku.. ale asi aj to by stalo dost penazi, nie? |
|
|
Návrat nahoru |
|
Ritchma |
Zaslal: út květen 29, 2007 4:52 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 21. 02. 2005
Příspěvky: 2233
|
Majo napsal: sorac, taka krepa otazka: ten omezovac co spominate, to zabranuje pred zadrenim motora? To znamena ze to mozes vytacat ostosest alebo treba davat pozor lebo motor znicis? Ja sice nemam 16v -15kW ale tieto silne motory naozaj zacinaju kraaasne tahat az pri vyssich otazkach..
auto som kupil ked malo najazdenych 75000, teraz mam 87000, nad GO som nerozmyslal, ale tiez som rozmyslal ci si nedam skontrolovat ci je motor v poriadku.. ale asi aj to by stalo dost penazi, nie?
Ten omezovač je tam proto aby si motor nemoh točit víc než by zvládnul, on by třeba osm tisíc zvládnul ale na úkor životnosti a při ještě vyšších otáčkách by to asi moc dlouho nevydržel a něco by se odporoučelo. A taky kdyby si špatně podřadil třeb az pět na dva místo čtyři............ |
|
|
Návrat nahoru |
|
beniro |
Zaslal: út květen 29, 2007 4:59 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 06. 02. 2007
Příspěvky: 756
Bydliště: Slovensko, Kosice-okolie
|
niekde som cital ze TU5JP4 motory sa testovali az na 12tisic otacok |
Naposledy upravil beniro dne út květen 29, 2007 5:51 pm, celkově upraveno 1 krát _________________ VTS, STI |
|
Návrat nahoru |
|
Ritchma |
Zaslal: út květen 29, 2007 5:40 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 21. 02. 2005
Příspěvky: 2233
|
beniro napsal: niekde som cital ze TUJ5P4 motory sa testovali az na 12tisic otacok
A pak se rozlítili po místnosti ne? |
|
|
Návrat nahoru |
|
MaTToS8806 |
Zaslal: út květen 29, 2007 5:49 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 08. 03. 2007
Příspěvky: 234
Bydliště: Bratislava
|
Ja som kupil saxo vyrobene 11/2002 , malo 109000 km ,momentalne mam 115 000km , je k tomu aj serviska a autorizovany servis dotoho kazdych 20 000km lial olej 15W-40 a ten tam aj bol meneny nekde pri 101 000 , kedze to bolo z bazaru tak sa pri nakych 115 000 znovu menil olej aj rozvody .
Ja som tam chcel dat olej 5W-40 alebo 10W-40 ale mechanik mi to nechcel dovolit pretoze ten olej v tom motore uvolni strasne vela necistôt atd. a mohlo by to spôsobit nejaku poruchu a okrem ineho by to aj strasne zralo olej .
Ale povedal mi ze volakedy auta jazdili len na 15W-40 a mnohe jazdia aj dodnes takze nemam sa nicoho obavat a ze ta 1,1i neni ziadny zavodnik a 15W-40 castrol tomu bohate staci . Ajked sa priznam ze tiez to vytacam k 4500 -5000 mno tak snad to vydrzi .
Este sa chcem spytat jednu vec, vydel som motor ktory ma majo vo svojom VTS 1,6 , a moj motor 1,1 , a jediny vyditelny rozdiel je ze majo ma vecsi vzduchovy filter inak to vyzera uplne rovnako obe 8V atd.
Preto sa chcem spytat ze ci teda aj tu plati ze 1,6 ma vyssiuzivotnost ako 1,1 , pretoze doteraz som myslel ze vecsi objem ma preto vyssiu zivotnost bo co boli objemy 0,7 0,9 1,0 1,1 1,2 tak to malo povecsine 3 valce , ale ked pozeram ze vlastne moj motor vypada rovnako ako 1,6 8V tak aj zivotnost by mala byt rovnaka ... t.j. okolo 400 000 ako tu niekdo napisal ..tusim adler |
_________________ SAXO predane 17.03.2008, new car KIA RIO Sporty 1,4 16V full vybava, 97 konikov |
|
Návrat nahoru |
|
Ritchma |
Zaslal: út květen 29, 2007 8:00 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 21. 02. 2005
Příspěvky: 2233
|
Můj motor jezdil doteď na 10w40 a nakonec po dlouhosáhlejch debatách jsem objednal 5w40, prej to neni takovej rozdíl a nemělo by se nic stát pokud ten motor nejezdil někdy na minerální olej což nejezdil. Tak uvidíme dám vědět když začne hodně žrát olej tak se hold udělá go nebo se s tim něco udělá Už mě to tak netrápí když mam ještě jedno auto na normální ježdění |
|
|
Návrat nahoru |
|
marek.slama |
Zaslal: út květen 29, 2007 8:18 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 07. 01. 2007
Příspěvky: 26
Bydliště: Kryry,Vodní 566
|
Olej do 1.1-Total 10W40. Má 60 procent syntetiky, naprosto stačí. Motor nad 120 000km by měl dostávat spíš hustší olej takže opačný přechod na 15W40. Auta vyrobená v posledních pěti letech už mají v sobě od výroby natolik kvalitní olej, že otázka rozpouštění usazenin nehraje roli. Všechny rozpouštějí usazeniny stejně dobře. Přísada do motoru sice cvíli působí, ale pak dojde ke korozi. Lkdyby to bylo tak dobrý, tak to tam dávno všichni výrobci perou. Marek |
|
|
Návrat nahoru |
|
Majo |
Zaslal: st květen 30, 2007 10:05 am |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 09. 05. 2007
Příspěvky: 1331
Bydliště: Bratislava
|
Pozeral som vcera na olej, ja mam vo vtsku 5w40, menit som si to dal v servise, takze predpokladam ze tam bol aj predtym.. ani neviem ci mi ho po 10000 vobec vymenili alebo to len nauctovali, lebo po 10000 ho bolo ako pred tym a farbu mal stale krasne cistucku.. ako casto menite olej? nezda sa vam po 10000 moc casto? lebo dat kazde 3 mesiace 3200skk za vymenu sa mi nezda zrovna najlacnejsie |
|
|
Návrat nahoru |
|
|