|
Autor |
Zpráva |
< Servis ~ Pridusené otáčky - ako vrátiť plný výkon? |
josh |
Zaslal: čt říjen 30, 2014 6:08 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 27. 05. 2005
Příspěvky: 259
Bydliště: Slovensko, Bratislava
|
Zdravím;
Jedného dňa, asi 4 mesiace dozadu, som spozoroval že pri jazde motor nejde viac než po nejakých 3000 - 4000 otáčok na každej rýchlosti (aj k nim stúpal velmi dlho asi od 2500 po 3000-4000); okrem volnobehu kde išiel normálne vytočiť až po obmedzovač = cca 6500.
Zároveň pri 3000-4000 už extra nadmerne hučal. Samozrejme bol takto skapatý pri zrýchlovaní, pri výjazde do stúpania, pri maximálnej rýchlosti (len asi 100-110 km/h).
Najprv som tento problém "definitívne" odstránil vyčistenou škrtiacou klapkou (okamžitá zmena, blesková odozva na plyn, akcelerácia a maximálna rýchlosť ako za mlada, tichý chod..).
Ešte chvílu predtým boli pomenené nové sviečky, filtre vzduchový, palivový (+ olejový a olej = vplyv na hlučnosť takmer žiaden), ale týmto sa ešte nič neupravilo, až tou čistou klapkou.
Takto som bol pri plnej použitelnej akcelerácii/výkone spokojný asi necelé 2 mesiace, keď som znova tento týždeň spozoroval pridusenie s tým obmedzením otáčok.
Obmedzenie je teraz zhruba takéto:
na 3. prevodový stupeň išlo max 4000, neskôr "až" 5000 ot. (pri podradení z 3 na 2 necelých 6500 ot/min)
na 4. stupeň max. do 4000 otáčok
na 5. do max. 3000 otáčok
Do týchto otáčok už nejde tak pomaly ako pri prvom udusení pred mesiacmi, do ich dosiahnutia je svižnejší, ale je to spomalené. Hluk je pomerne normálny.
Kde mám ešte pokračovať v pátraní (buď ja sám, alebo načo mám nasmerovať mechanika, aby mi nehladal 4 hodiny príčinu a nemenil zbytočné súčiastky)? Zjavne bol problém už raz vyriešený odstránenou závadou (vyčistenou klapkou), a zas sa vrátil (klapka však už nemôže byť znova zasvinená po pár kilometroch, ako bola po 80.000 km, kedy som ju prvýraz vyčistil). V podstate sa to vrátilo v súčasnom vlhkom hmlistom počasí.
V tejto súvislosti je možno ešte vhodné uviesť, že mi posledné asi 4 mesiace vôbec nefunguje tachometer=rýchlomer + mechanický merač odjazdených km, kedy má rýchlomer asi nejakú elektrickú závadu.
Ten po vymazaní jeho zapísanej chyby z diagnostiky na chvílu len jednorazovo (do ďalšieho naštartovania) znova nabehol, riadne ukazoval km/h a vtedy išlo zároveň aj auto ochotne do otáčok (to bolo ešte pred vyčistením klapky). Tiež vtedy fungovalo aj počítadlo odjazdených km. |
_________________ Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel) |
|
Návrat nahoru |
|
josh |
Zaslal: ne březen 22, 2015 12:52 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 27. 05. 2005
Příspěvky: 259
Bydliště: Slovensko, Bratislava
|
Aby som trocha zvrátil ten nepomer, kedy sa sem niečo napíše (niečo sa poradí, prípadne ani nič), na danom aute sa nakoniec príde na príčinu, ale sem už autor nedoplní konečnú informáciu, tak moja príčina bola nasledovná.
Servis sa mi zopsul, tí mi vedia v poslednej dobe už len účtovať duplicitné pracovnohodinové sadzby (aj hodinovú + k tomu ešte separátne za úkony na vozidle - v tom samozrejme nie je ešte cena materiálu + ND; = 2x práca, ktorú ani nesmiem pozorovať=overiť), no riešenia na vozidle od nich ani po "práci" neprichádzajú - tak aspoň ja odchádzam od takýchto služieb a musím sa spolahnúť na iné zdroje či seba, aspoň tam kde je to možné.
Po zime som znovu skúsil rozobrať klapku, keď sa mi pridusenej odozvy/chodu motora nijako nepodarilo zbaviť.
Tá bola velmi jemne zaolejovaná, na pohlad stále čistá. Po jej opätovnom vyčistení je odozva na plyn-rýchly nábeh aj do vysokých a najvyšších otáčok znova v poriadku.
Olej sa tam iste postupne dostal z krokového motorčeka, ktorý bol tiež čistený kvôli otrasnému kolísavému,pridusenému až zdochýnajúcemu štartovaniu (tým sa problém odstránil). A toto minimálne množstvo WD40 na prekrytej "oske" krokového motorčeka (IAC - idle air control valve), ktorý som o.i celý poutieral a nechal stiecť pred jeho spätnou montážou, tiež som ho dával späť do jeho vyčistenej suchej "komory", stačilo nato aby zasvinilo nepatrným filmom najmä lopatku klapky, a spôsobovalo zadusený beh; podobný akoby na klapke zasvinenej a nečistenej ďalších 80.000-100.000 km, hoci tá moja bola naposledy vyčistená len pred asi 1000-2000km.
Dúfam že teraz mi to už vydrží aspoň ďalších 60.000km - ak ich na saxe vôbec nabehám. |
_________________ Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel) |
|
Návrat nahoru |
|
lazik |
Zaslal: st březen 25, 2015 1:32 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 13. 05. 2009
Příspěvky: 689
Bydliště: Ostrava/Brno
|
Jsem rad, ze's tady napsal reseni, ale nejak se mi to moc nezda. Kdyz jsi cistil tu klapnku, neodpojoval jsi nejake konektory? Pravdepoodbnejsi mi prijde, ze se odpojednim a zapojenim kontekoru opravil nedostatecny kontakt. |
_________________ VTS 1.6i 16v rv 98
http://lazarracing.webnode.cz |
|
Návrat nahoru |
|
josh |
Zaslal: st březen 25, 2015 9:19 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 27. 05. 2005
Příspěvky: 259
Bydliště: Slovensko, Bratislava
|
To je pravda, aj toto by mohlo byť dôvodom, no nato aká je klapka citlivá na znečistenie jej môže vadiť aj súvislá -hoci jemná- vrstva oleja na celej lopatke a tá sa preto nemusela dokázať správne otvárať/natáčať + na oleji na nej mohol byť aj nalepený prach, ktorý ešte nebolo vidieť volným okom.
Zopár z tých rozpojených kontaktov som pre istotu aj velmi narýchlo amatérsky očistil- prefúknutím, či rýchlym otrením jemným papierom - žiaden sprej na kontakty (to som sa chystal urobiť neskôr, ak by sa závada neodstránila) a predtým som tiež pred pár mesiacmi ručne skúšal, či konektory/kontakty dobre sedia..
No rozhodne som rád, že nešlo napríklad o rozpadnutý katalyzátor, dieru niekde vo výfukovom systéme pred katalyzátorom (falošne nasávaný vzduch), preskočené rozvody o nejaký polzub-zub, vadnú lambda, niektorý zo senzorov (ktoré väčšinou správne fungujú len originály od Citroena), či trebárs chybnú zapalovaciu lištu ...a podobné príbuzné príčiny takéhoto javu.
Najprv ma vôbec nenapadlo znova sa vracať k rozobratiu a čisteniu klapky, to som považoval za hotovú vec, ktorej sa netreba venovať ďalších aspoň 50000 km. |
_________________ Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel) |
|
Návrat nahoru |
|
josh |
Zaslal: čt březen 26, 2015 5:37 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 27. 05. 2005
Příspěvky: 259
Bydliště: Slovensko, Bratislava
|
Dnes sa mi však potvrdilo, že teraz síce vie ísť do najvyšších otáčok, zrýchlilo sa, ale oproti prvému vyčisteniu klapky (9/2014) je teraz auto stále lenivejšie. Najprv sa mi to len "zdalo", ale po meraní potvrdilo. Stále mu chýba asi 6 sekúnd do normálneho zrýchlenia 0-100 km/h. Nemal som síce dobre zahriaty motor, ale to nemôže byť dôvod lenivosti.
Takže mám nejaký dvojitý problém zrýchlovania (prvý bola buď tá znečistená klapka/ kontakty).
Teoreticky by sa to mohlo "učiť" na správne hodnoty, no pred polrokom pozitívna zmena navráteného maximálneho výkonu nastala hneď po vyčistení.
Možno sa mi medzitým začal niekde nasávať aj falošný vzduch(?).. ako sa to dá dôsledne overiť? |
_________________ Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel) |
|
Návrat nahoru |
|
josh |
Zaslal: ne duben 12, 2015 9:17 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 27. 05. 2005
Příspěvky: 259
Bydliště: Slovensko, Bratislava
|
Má benzínový 1.4i (1360 KFX) na škrtiacej klapke O-krúžky? Ja som tam žiadne nemal (ani som ich nevidel, ani žiadne nespadli). Ak tam niekedy boli, tak toto by mohol byť ten problém.
V Haynese som si teraz všimol ako píšu na str. 144-145 že ich má, ale v náčrte s nimi znázorňujú len 1,6 8-ventilovú verziu
[No pritom ako uvádzajú v celej kapitole 4B od strany 141 na benzínové (zážihové) motory, že ide o "Palivový systém - vznětové motory s vícebodovým vstřikováním paliva" , typ systému modely 1360 cm3+ 1587 cm3, im nemožno všetko uveriť...].
EDIT 15.4.> nezdá sa mi žeby na tomto motore mali byť, skúsil som aspoň teflonovú pásku na klapku kam sa nasúva nasávacia hadica.. , ešte predtým som čistil klapku aj sprejom (ak by boli nejaké sajrajty za ňou), čistenie kontaktov a podobne.
V podstate v meste by v súčasnom stave ani nikto nezistil že je niečo s akceleráciou, ani mňa to takmer nikde neobmedzuje; to sa prejaví až niekde od 4300 otáčok vyššie na 3. stupni (odtial sa mu už ďalej velmi nechce), na 4. prevode od cca 3000-3500 otáčok...
Sám to nemám kde poriadne skúšať, na 95% používam saxo len občas v meste a zriedkavý zvyšok okresky; a toto sa týka rýchlostí od cca 110-130 km/h. Možno mi motor zdedovatel pri takom štýle jazdy (mestské posúvačky do 2000-3000 ot. na povolených 40-50-60 km/h).
Mechanik čo mi naposledy nastavoval ventily ku ktorému som teraz chcel ísť, mi do telefónu hovoril že ich netreba znova štelovať, po cca 6 rokoch - ale len cca 20000 km odjazdených. Tak som aspoň nalial Liqui Moly na vstreky a ventily, snáď mu to znova trochu pomôže.
Ale aj tak ma to štve, hlavne keď to na chvílu pred polrokom ožilo na plnú použitelnosť a maximálne zrýchlovanie.. |
_________________ Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel) |
|
Návrat nahoru |
|
josh |
Zaslal: ne květen 31, 2015 9:55 am |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 27. 05. 2005
Příspěvky: 259
Bydliště: Slovensko, Bratislava
|
Keď už som tu začal písať príbeh okolo tohto neidentifkovatelného zlenivenia,
tak pomerne výrazné zlepšenie odozvy/akcelerácie/ochoty ísť do otáčok, mi priniesla nasledovná kombinácia, netuším čo z toho v priamej súvislosti zabralo
1) v nádrži stále Liqui Moly na čistenie ventilov a vstrekov =odjazdené s ním viac km
2) do nádrže som prilial menšie množstvo liehu na odstránenie prípadnej vody (prvotné podozrenie na vznik týchto problémov som mal po natankovaní benzínu z Tesca, to bola okamžitá akceleračná katastrofa; no v tom čase som mal aj zanesenú škrtiacu klapku a staršie filtre palivový/vzduchový pred výmenou)
3) vymenil som staré popraskané tesnenie na veku hlavy valcov/ventilov za nové; olej síce tadial ešte netiekol, no nemuselo poriadne tesniť voči vonkajšiemu vzduchu
Jazdím pomerne málo (mesto), preto som nemal čas či trpezlivosť skúšať všetko separátne a potom priebežne zisťovať potenciálne postupné, alebo okamžité zmeny.
Stále mi občas mierne hrkoce v oblasti katalyzátora, možno ak je rozpadnutý a mení svoje polohy, tak nastáva zlepšenie; dúfam že to nebude tento prípad, pretože práve tak isto by sa mi stav mohol zas zhoršovať. |
_________________ Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel) |
|
Návrat nahoru |
|
EiFFeL |
Zaslal: ne květen 31, 2015 6:14 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 09. 12. 2005
Příspěvky: 5780
Bydliště: Vranovská Ves
|
rozpoj vyfuk pred katalyzatorem a uvidis... |
_________________ ex Saxo 1.5D,
ex Saxo VTS 1.6 16V
ex Berlingo 1.9D
actual Peugeot 106 XSi
actual Peugeot 607 2.2HDi
actual Renault Master 2.5DCi |
|
Návrat nahoru |
|
josh |
Zaslal: ne květen 31, 2015 8:47 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 27. 05. 2005
Příspěvky: 259
Bydliště: Slovensko, Bratislava
|
Tomu sa práve chcem vyhnúť, v súčasnosti nemám nikoho kto by to vedel dať nazad dokopy a ešte navyše za prijatelný peniaz (či už by bol vnútri K.O. alebo O.K.), celé je to tam dosť zhrdzavené a pozvárané.
A súčasný stav je teraz pre akékolvek jazdenie (tj nielen bežná jazda v meste, ale tiež vrátane predbiehania, zrýchlovania) v podstate takmer bez obmedzenia. |
_________________ Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel) |
|
Návrat nahoru |
|
josh |
Zaslal: po květen 23, 2016 3:58 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 27. 05. 2005
Příspěvky: 259
Bydliště: Slovensko, Bratislava
|
To hrkotanie od výfuku/katalyzátora bolo s najväčšou pravdepodobnosťou spôsobené odobratou čapičkou-klobúčikom-krytom ventilu na regulátore tlaku paliva, odkedy som zistil že chýba a našróboval nový, tak odvtedy sa mi niekolko mesiacov žiaden výrazný pazvuk odtial neozval (typicky pri zjazde pri klesaní s brzdením motorom, dobre počutelné v garážach).
Sám som si ho nikdy ani neuvolnil, dokonca som našiel fotku zo svojej "podkapoty" asi nejaké 2 mesiace predtým, než som bol naposledy 2 razy servise, a na nej som tam ten (modrý) kryt ešte mal. Bežne si to človek nekontroluje a prirodzene môže prehliadnuť.
Kokos že akí hajzli automechanici, či už to spravili naschvál alebo "roztržitosťou", len sa mi potvrdzuje správnosť rozhodnutia prestať k nim chodiť po 6 rokoch relatívnej spokojnosti (a 1+ roku zostupu). |
_________________ Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel) |
|
Návrat nahoru |
|
|
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru
|
|