Autor |
Zpráva |
< Servis ~ manzeta riadenia ... ? |
butthead |
Zaslal: po červenec 06, 2009 4:10 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 13. 10. 2006
Příspěvky: 389
Bydliště: Slovakia, Prešov (východ)
|
|
Návrat nahoru |
|
vtsko |
Zaslal: po červenec 06, 2009 7:15 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 09. 03. 2008
Příspěvky: 4167
Bydliště: Malacky
|
|
Návrat nahoru |
|
DarkMIKE |
Zaslal: po červenec 06, 2009 8:57 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 13. 06. 2006
Příspěvky: 789
Bydliště: Zilina
|
Koki ked tak pozeram tieto obrazky, mam pocit ze aj mne tam ta manzeta chyba, musim zajtra pozriet. |
|
|
Návrat nahoru |
|
josh |
Zaslal: čt srpen 14, 2014 9:21 am |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 27. 05. 2005
Příspěvky: 259
Bydliště: Slovensko, Bratislava
|
Už ubehol nejaký piatok, ale ako jednoduché bolo/je to nasadenie, dá sa to dobre spraviť trebárs aj na parkovisku?
Ja tú manžetu nemám už cca 2 roky, no prišiel som nato až teraz. V jednom pochybnom servise mi vtedy robili geometriu/čapy, a keď som potom pozeral pod lavé koleso, niečo sa mi tam nezdalo, ale nevedel som presne definovať čo = to bola asi táto chýbajúca manžeta. A aká je jej funkcia keď tam taký čas prakticky "nechýba"? |
_________________ Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel) |
|
Návrat nahoru |
|
qaker |
Zaslal: čt srpen 14, 2014 3:05 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 07. 10. 2011
Příspěvky: 208
Bydliště: Litvínov
|
A koukli jste i pod víko za motor, jestli nemáte v háji i tu vrapovku na pístu? prodávají to v sadě s tou manžetou. |
|
|
Návrat nahoru |
|
josh |
Zaslal: pá srpen 15, 2014 2:38 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 27. 05. 2005
Příspěvky: 259
Bydliště: Slovensko, Bratislava
|
Ak ide o manžetu riadenia pod vzduchovým filtrom, to je iná téma, tá vyhnila už dávno-tej nechránenej časti robím pravidelnú údržbu (čistím a olejujem). Keď som mal záujem o opravu-nasadenie novej, v servise nevedeli ako nato (=nemali skúsenosť, trvalo by im to dlho a účet tým pádom vysoký), teraz už nato ani nechcem vyhadzovať peniaze.
Ale táto manžeta o ktorej je téma, je asi dôležitejšia (ide o ten sajrajt ktorý by sa mohol dostať na nechránené miesta - odtial sa to nedá tak úspešne vyčistiť), a pritom sa dá nasadiť zjavne ovela jednoduchšie. Asi to skúsim sám, hoci bez odpovede tých, čo ju nasadili tiež po vlastných. |
_________________ Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel) |
|
Návrat nahoru |
|
lazik |
Zaslal: po srpen 18, 2014 1:06 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 13. 05. 2009
Příspěvky: 689
Bydliště: Ostrava/Brno
|
Nic na tom neni - jak pise VTSko - sundej kolo, odlubej pryc zbytek po stare manzete, nasad novou manzetu, stahni to kovovou paskou kterou dostanes k te manzete a mas hotovo. Jestli jsi s tim jezdil 2 roky bez te manzety, tak bych to asi jeste nez nasadis tu novou zkusil necim vycistit a nacpat tam cistou vazelinu.
No a ta druha manzeta co je mezi prevodkou rizeni a ridicima tyckama, to je trochu narocnejsi, ale da se to taky udelat doma a nepotrebujes na to zadne extra zkusenosti nebo vybaveni. Budes ale potrebovat zvednout obe predni kola a pomocnika. Postup je asi takovy, ze vymontujes hadici co je mezi klapkou a airboxem abys tam mel lepsi pristup. Pak vymontujes ten stroub co drzi to spojeni tycek rizeni na tom pistu ktery leze z prevodky rizeni. Potocis volantem nadoraz na jednu stranu aby ten pist vyjel ven co nejvic, pak ti pomocnik chytne kola nebo tycky rizeni a potocis volantem na druhou stranu a tim vytahnes ten pist ven z toho dilu co spojuje tycky rizeni. Sundas starou manzetu (nebo to co po ni zbylo) a nasadis novou. Ta manzeta ma na jednom konci takovy plastovy "hak" - tak ten si srovnej s tim vybranim na sroub co je na tom pistu. No a ted uz staci jenom nasadit pist zpatky do toho dilu co spojuje tycky rizeni a srovnat to vybrani na pistu a ten hak na manzete s tou dirou na ten sroub tak abys tam ten sroub mohl namontovat zpatky. Tohle je ta nejhorsi cast - nekdy to clovek trefi hned, ale nekdy se s tim trapis pul hodiny. Doporucuju predtim ten pist necim trochu maznout aby sel lehce strcit zpatky do toho spojeni tycek rizeni a nesprajcoval se tam. Chce to aby ti pomocnik tocil volantem a tak hybal s tim pistem jak potrebujes a ty se jej budes snazit nacpat do toho spojeni tycek rizeni a sledovat kdy presne se ti v te dire na sroub objevi to vybrani a budes tam moct ten sroub zastrcit. Jak tam ten sroub trefis, tak staci dotahnout a mas hotovo. |
_________________ VTS 1.6i 16v rv 98
http://lazarracing.webnode.cz |
|
Návrat nahoru |
|
frenky963 |
Zaslal: so prosinec 13, 2014 11:32 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 03. 2010
Příspěvky: 31
Bydliště: Košice
|
lazik napsal: Nic na tom neni - jak pise VTSko - sundej kolo, odlubej pryc zbytek po stare manzete, nasad novou manzetu, stahni to kovovou paskou kterou dostanes k te manzete a mas hotovo. Jestli jsi s tim jezdil 2 roky bez te manzety, tak bych to asi jeste nez nasadis tu novou zkusil necim vycistit a nacpat tam cistou vazelinu.
No a ta druha manzeta co je mezi prevodkou rizeni a ridicima tyckama, to je trochu narocnejsi, ale da se to taky udelat doma a nepotrebujes na to zadne extra zkusenosti nebo vybaveni. Budes ale potrebovat zvednout obe predni kola a pomocnika. Postup je asi takovy, ze vymontujes hadici co je mezi klapkou a airboxem abys tam mel lepsi pristup. Pak vymontujes ten stroub co drzi to spojeni tycek rizeni na tom pistu ktery leze z prevodky rizeni. Potocis volantem nadoraz na jednu stranu aby ten pist vyjel ven co nejvic, pak ti pomocnik chytne kola nebo tycky rizeni a potocis volantem na druhou stranu a tim vytahnes ten pist ven z toho dilu co spojuje tycky rizeni. Sundas starou manzetu (nebo to co po ni zbylo) a nasadis novou. Ta manzeta ma na jednom konci takovy plastovy "hak" - tak ten si srovnej s tim vybranim na sroub co je na tom pistu. No a ted uz staci jenom nasadit pist zpatky do toho dilu co spojuje tycky rizeni a srovnat to vybrani na pistu a ten hak na manzete s tou dirou na ten sroub tak abys tam ten sroub mohl namontovat zpatky. Tohle je ta nejhorsi cast - nekdy to clovek trefi hned, ale nekdy se s tim trapis pul hodiny. Doporucuju predtim ten pist necim trochu maznout aby sel lehce strcit zpatky do toho spojeni tycek rizeni a nesprajcoval se tam. Chce to aby ti pomocnik tocil volantem a tak hybal s tim pistem jak potrebujes a ty se jej budes snazit nacpat do toho spojeni tycek rizeni a sledovat kdy presne se ti v te dire na sroub objevi to vybrani a budes tam moct ten sroub zastrcit. Jak tam ten sroub trefis, tak staci dotahnout a mas hotovo. |
|
|
Návrat nahoru |
|
|