Autor |
Zpráva |
< Servis ~ Vrzání/ drhnutí od PP kola |
Dundee |
Zaslal: pá prosinec 23, 2011 7:43 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 11. 12. 2011
Příspěvky: 144
Bydliště: Čečelice (okr. ME)/ Praha- Kbely
|
Dneska na dálnici jsem si všimnul, že když pustim plyn nebo vyšlápnu spojku, tak se od PP kola začne ozývat vrzání nebo drhnutí (jako když se sune třeba těžkej stůl po dřevěný podlaze). Prostě když není kolo "v tahu", tak to vrže a jakmile přidám, zase to přestane. Myslel jsem, jestli nevisí brzdovej třmen, ale sešlápnutí brzdy na zvuk nemá absolutně vliv. Po dojetí jsem zkoušel teplotu disků, ale všechny byly stejně studený, takže se žádný kolo nehřeje.
Máte někdo tip, čím by to mohlo být? |
_________________ Ford Puma 1.7 VCT '97- "Mazlík"
Felicia Combi GLxi '96 LPG- "Karkulka"
Kymco Agility 125 MMC '09- "Agilitka"- na prodej |
|
Návrat nahoru |
|
martanc |
Zaslal: pá prosinec 23, 2011 8:25 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 05. 11. 2006
Příspěvky: 6209
|
co to dělá v zatáčkách. Prvně bych mrknul na ložisko a pak na poloosu. |
_________________ Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS! |
|
Návrat nahoru |
|
Dundee |
Zaslal: ne prosinec 25, 2011 6:39 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 11. 12. 2011
Příspěvky: 144
Bydliště: Čečelice (okr. ME)/ Praha- Kbely
|
V zatáčkách je klid, ale bejvalej majitel mi tvrdil, že je vymlácený horní uložení PP tlumiče, jenže tím to asi nebude.
Dneska jsem vypozoroval, že to začne vrzat po cca 5 km jízdy, ne hned od začátku. Po svátcích se budu muset podívat, čím to může být... |
_________________ Ford Puma 1.7 VCT '97- "Mazlík"
Felicia Combi GLxi '96 LPG- "Karkulka"
Kymco Agility 125 MMC '09- "Agilitka"- na prodej |
|
Návrat nahoru |
|
gObla |
Zaslal: ne prosinec 25, 2011 6:45 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 16. 08. 2011
Příspěvky: 361
Bydliště: Olomouc
|
mě to dělá taky u LP( co jsem se ptal tak ložisko) jak řikáš začne mě to po nějaké krátké době a pak to vrže a pak jak se to zahřeje jak kdyby to kolo tak přestane vrzat a jede to dál ...nejdřív sem myslel že brzdy ale to byla kravina... |
|
|
Návrat nahoru |
|
Dundee |
Zaslal: ne prosinec 25, 2011 6:47 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 11. 12. 2011
Příspěvky: 144
Bydliště: Čečelice (okr. ME)/ Praha- Kbely
|
Vrzat to začne po cca 5 km a pak už to vrže po zbytek cesty kdykoliv při ubrání plynu nebo vyšlápnutí spojky. |
_________________ Ford Puma 1.7 VCT '97- "Mazlík"
Felicia Combi GLxi '96 LPG- "Karkulka"
Kymco Agility 125 MMC '09- "Agilitka"- na prodej |
|
Návrat nahoru |
|
Sifilda |
Zaslal: po prosinec 26, 2011 10:38 am |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 19. 01. 2011
Příspěvky: 396
Bydliště: Opava
|
Lidi mě se začíná ozívat to stejné, taky od PP nebo od středu auta jako kdyby od řazení… všechny stupně rychlostí nic nedělají i když je točím do 5000 ale když tam dám 5ku a jsem v rozmezí 2900-3100 tak při jízdě nic, ale když začnu brzdit motorem nebo vyšlápnu do neutrálu tak se ozývá divnej kovovej zvuk něco jak ten stul po podlaze, ale v železném provedení… taky se mi to sem tam ozve když projíždím ostřeji levotočivou zatáčkou… někdy to je rámus že to slyším i přes rádio… nemáte s tímto zkušenosti? |
|
|
Návrat nahoru |
|
martanc |
Zaslal: po prosinec 26, 2011 12:45 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 05. 11. 2006
Příspěvky: 6209
|
jestli se to mění v zatáčkách tak bych prvně mrknul na ložisko. Pokud to v levotočivé zesiluje tak to většinou dělá pravé ale neni to pravidlo. |
_________________ Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS! |
|
Návrat nahoru |
|
dzejpi |
Zaslal: út březen 03, 2015 11:19 am |
|
|
NĚMÁ NÁVŠTĚVA
Založen: 03. 03. 2015
Příspěvky: 1
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
|
Povedlo se Vám někomu zjistit příčinu toho drhnutí? |
|
|
Návrat nahoru |
|
Mirekdoda |
Zaslal: út březen 03, 2015 1:59 pm |
|
|
JAPONSKÝ TURISTA
Založen: 17. 04. 2014
Příspěvky: 24
Bydliště: Pardubice
|
dzejpi napsal: Povedlo se Vám někomu zjistit příčinu toho drhnutí?
Zažil jsem to na dvou autech, vždy po pár kilometrech jízdy. Obě Saxo 1,1 44kW, jednobodový vstřik. Ten zvuk drnčícího stolu sunutého po podlaze je přesně to, co jsem slyšel i já. Navíc i za jízdy v přímém směru, noha z plynu, nebo vyšlápnutá spojka. Ložiska v kolech to nebyla, ta hučí jinak. Byla to převodovka. Pomohlo v obou případech dolít olej do převodovky bez ohledu na aktuální stav hladiny oleje. Tak 2-3 deci, dolíval jsem převodový Mogul 75W90. Po krátkém zajetí příznaky drnčení odezněly. Ani jsem se netrápil s otvíráním plnícího otvoru na převodovce, Olej jsem tam nalil z vrchu otvorem pro výdech převodovky. Je to ten bazmek s plastovou čepičkou, na horní straně převodovky. Tu čepičku lehce stáhneš a uvidíš otvor asi 1,5 až 2 centimetry, tak nalívat tím otvorem.
V jednom případě to bylo tak: nový olej v převodovce, přesně podle kontrolně-plnícího otvoru. Nešťastnou manipulací s poloosou, poloosa vypadla a trochu oleje mi vyteklo na zem. Říkal jsem si, že se to snad ani nepozná, taková troška. Jenže po krátké době začalo to drnčení. Nechtělo se mi lézt pod auto, tak jsem to dolíval, jak už jsem popsal.
Ve druhém případě zůstal starý olej, hladinu jsem nezjišťoval, ale než dám nový a to bude brzo, jsem podle předchozí zkušenosti usoudil, že bude prozatím stačit dolít, aby se zvedla hladina oleje v převodovce. A taky jo. Po krátkém zajetí potíže ustaly.
Ta převodovka lépe snáší mírný přebytek, než nedostatek oleje. |
|
|
Návrat nahoru |
|
|