dzodzo: Ahoj,
na tělese startéru je cívka, do které pustíš proud po zapnutí klíčku do polohy startování motoru. Ta cívka se pak chová jako magnet a vtáhne do sebe kovové jádro proti síle pružiny. To jádro má dva úkoly: 1. přes jednoduchou páku svým pohybem vysune pastorek startéru do ozubeného věnce setrvačníku spalovacího motoru. 2. když je na konci zdvihu, je pastorek celý zasunutý, dojde k propojení dvou silových kontaktů právě tímto jádrem (je kovové) a propojí se silový proud do vinutí motoru startéru.
Motor startéru musí vytvořit na počátku rozběhu velký kroutící moment, aby roztočil spalovací motor. Při napětí 12V na to potřebuje řádově stovky ampér. Pokud už je akumulátor v autě "unavený", nebo je nedostatečně nabitý, způsobí ten odebíraný proud pokles napětí a cívka neudrží jádro v sepnutém stavu. Kovové jádro se posune silou pružiny ven z cívky a rozpojí proud do motoru startéru a současně vysune pastorek startéru z ozubeného věnce setrvačníku.
Odběr proudu do startéru se přeruší, akumulátor se krátce vzpamatuje a cívka startéru opět vtáhne kovové jádro dovnitř proti síle pružiny. A stále dokola, pokud držíš klíček v poloze startování motoru. A to je doprovázeno klapáním ve startéru.
To, že startér "hučí", chápu tak, že se pravděpodobně otáčí. Ale já bych řekl, že další zvuky, teré budou ještě vznikat, budou spíše škrčení zubů pastorku o zuby věnce setrvačníku.
Nabij, nebo vyměň akumulátor v autě. Nebo máš korozi na kontaktu cívky elektromagnetu a tím velký přechodový odpor pro přívod proudu do vinutí cívky od spínací skříňky.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru