punto_vert.gif (43 byte)
Československý Saxo Club (CZ+SK) ~ Zobrazit téma - saxo vts - problem so starterom
 
Autor Zpráva

<  Servis  ~  saxo vts - problem so starterom

dzodzo
Zaslal: st srpen 12, 2015 1:07 pm Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 07. 09. 2011 Příspěvky: 144 Bydliště: žilina
ahojte,prosim vas,ked otocim klucikom tak starter len tak rychlo tuka a huci...no netoci motorom...nejaky tip ?
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ
Mirekdoda
Zaslal: st srpen 12, 2015 3:54 pm Odpovědět s citátem
JAPONSKÝ TURISTA Založen: 17. 04. 2014 Příspěvky: 24 Bydliště: Pardubice
dzodzo: Ahoj,
na tělese startéru je cívka, do které pustíš proud po zapnutí klíčku do polohy startování motoru. Ta cívka se pak chová jako magnet a vtáhne do sebe kovové jádro proti síle pružiny. To jádro má dva úkoly: 1. přes jednoduchou páku svým pohybem vysune pastorek startéru do ozubeného věnce setrvačníku spalovacího motoru. 2. když je na konci zdvihu, je pastorek celý zasunutý, dojde k propojení dvou silových kontaktů právě tímto jádrem (je kovové) a propojí se silový proud do vinutí motoru startéru.

Motor startéru musí vytvořit na počátku rozběhu velký kroutící moment, aby roztočil spalovací motor. Při napětí 12V na to potřebuje řádově stovky ampér. Pokud už je akumulátor v autě "unavený", nebo je nedostatečně nabitý, způsobí ten odebíraný proud pokles napětí a cívka neudrží jádro v sepnutém stavu. Kovové jádro se posune silou pružiny ven z cívky a rozpojí proud do motoru startéru a současně vysune pastorek startéru z ozubeného věnce setrvačníku.


Odběr proudu do startéru se přeruší, akumulátor se krátce vzpamatuje a cívka startéru opět vtáhne kovové jádro dovnitř proti síle pružiny. A stále dokola, pokud držíš klíček v poloze startování motoru. A to je doprovázeno klapáním ve startéru.

To, že startér "hučí", chápu tak, že se pravděpodobně otáčí. Ale já bych řekl, že další zvuky, teré budou ještě vznikat, budou spíše škrčení zubů pastorku o zuby věnce setrvačníku.

Nabij, nebo vyměň akumulátor v autě. Nebo máš korozi na kontaktu cívky elektromagnetu a tím velký přechodový odpor pro přívod proudu do vinutí cívky od spínací skříňky.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu

Zobrazit příspěvky z předchozích:  

Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1
odeslat nové téma

Přejdi na:  

Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
punto_vert.gif (43 byte)


MKPortal M 0.5 ©2003-2004 - All Rights Reserved