|
Autor |
Zpráva |
< Tuning ~ Brzdy 283mm kotouč + třmeny na VTS 1.6 16v 2003 |
ViveLeSport |
Zaslal: út říjen 11, 2016 5:01 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 31. 08. 2016
Příspěvky: 35
Bydliště: Praha Západ
|
Ahoj,
Mám na Vás dotaz. Pasují třmeny z Xsary VTS coupe 2.0 16v (požamo z Piccasa apod.jiných aut.. kam se to dávalo) na Saxo VTS 1.6 16v ph2 , máte to někdo třeba na autě???
Všiml jsem si totiž, na jedněch zahraničních stránkách - shopu, že to prodávají, jako jeden z upgradu (co se týče brzd na Saxo VTS...). Takže se to jeví, že ty třmeny by měli pasovat na Saxo. Co se týče kotoučů, porovnával jsem si techn.výkres seriových VTS Saxo 244mm kotoučů a těch 283mm ...a ty 283 s tlouštkou 26mm , by měli být obdobné (centr střed apod.), ale co třmeny, nevím jakou mají rozteč na uchycení apod..to jsem nenašel.
Vím, že ty 266mm kotouče (z 306gti, 206gti apod) a příslušný třmeny k tomu na Saxo pasují , to jsem si dohledal i zde, ale k tomuhle - 283mm brzdy, jsem víc nedohledal a anglický fora moc nesleduji, nemám čas hlavně ani moc...
Takže, pokud mi zde někdo odpoví (díky moc:) a ideálně někdo, kdo to má na autě a opravdu to montoval, dobře by mě to nasměrovalo. Ty 266 brzdy dávat nechci, když už to budu měnit.. chci jít dál ještě (neodpruženou váhu navíc samozřejmě zvažuji) , ale tu ušetřím jinde a s mým stylem jízdy a s tím, na co jsem zvyklej ,potřebuju větší jistotu na brzdách. Hlavně to přestane být tak nevychovaný i (nemám ABS a brzdit při krizovém brždění je fakt zážitek v tomhle autě...pro mě, spolujezdce i případný kolemjdoucí - pro všechny:-D A téčko+rozděl,brzd.tlaku dávat nechci zatím. Sériový rozdělovač brzd.tlaku mám ok jsem koukal, zkrátka vlastnost auta a musím ho trošku ukáznit, ale to půjde ještě s dalšíma věcma co s tím udělám..
Jinak mám origo 15 VTS kola (jiný bych na tom ani nejel) , takže s velikostí kotouče pod kola problém určitě nebude, to je ok...Že musím dát větší brzd.válec, vím (dokonce ho mám již doma od známýho).
Dík za nasměrování, vaše odpovědi. Já mám zmáklý Type R auta a Renaultsport auta, ale tohle je pro mě něco novýho zas, tak snad se tu ohledně tohoto někdo najde, bude vědět. Jak píšu, nemám tolik času, podnikám, prcka mám doma, forum zde jsem prolezl (aby mi někdo nenapsal, at se pořádně podívam, snahu jsem tedy měl) a i jinde. Určitý věci znám už, stavěl jsem si dvě závodničky a něco odjel úspěšně. Ale v tomhle úplně jasno nemám a nechci to na blind zbytečně shánět,ztrácet čas. Navíc ! Má babička mi říkala: líná huba , holý neštěstí A víc hlav víc ví, člověk se pořád učí něčemu, pokud chce.
At to jezdí, Jeannot |
Naposledy upravil ViveLeSport dne út říjen 18, 2016 8:02 pm, celkově upraveno 1 krát _________________ ... |
|
Návrat nahoru |
|
Skrbla |
Zaslal: st říjen 12, 2016 7:33 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 27. 02. 2008
Příspěvky: 1180
Bydliště: Jičín
|
Ahoj je to plug and play, třmeny i kotouče, max. budeš muset lehce pilníkem přibousit třmen aby nedrhnul o kolo. Je toho spoustu variant na různých autech. Ideální je podívat se na třeba autokelly na pug 206 RC 2,0 tam jsou jen jedny brzdiče, jedny destičky i třmeny a podle toho se řídit. Jinak doporučuju vyměnit i HBV za větší průměr 23mm. |
_________________
|
|
Návrat nahoru |
|
ViveLeSport |
Zaslal: st říjen 12, 2016 11:03 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 31. 08. 2016
Příspěvky: 35
Bydliště: Praha Západ
|
Skrbla napsal: Ahoj je to plug and play, třmeny i kotouče, max. budeš muset lehce pilníkem přibousit třmen aby nedrhnul o kolo. Je toho spoustu variant na různých autech. Ideální je podívat se na třeba autokelly na pug 206 RC 2,0 tam jsou jen jedny brzdiče, jedny destičky i třmeny a podle toho se řídit. Jinak doporučuju vyměnit i HBV za větší průměr 23mm.
Ahoj a díky za odpověd Koukal jsem na ten Kellyny eshop tedy a tam u Peugeotu RC třmeny v nabídce vůbec nemají (snad jsem koukal dobře). Takže jsem šel zas do katalogu mýho dodavatele , u kterýho jsem před lety dělal obchodáka a tam jsem našel tyto čísla třmenů (na 283/26mm kotouče):
ATE PP - 24.3541-1762.5
ATE PL - 24.3541-1761.5 (k tomuhle ATE číslu jsem našel ještě BOSCH čísla: 0 204 103 973 a další -to je normál u BOSHe...- 0 986 47A 639). Což se může hodit jako velký vodítko , někde pak na vrakáči, až to budete hledat a zkrátka poptávat.
Protože z prvovýroby jsou tam určitě BOSCH třmeny (ale nevím to jistě, jestli jen BOSCH, třeba to mělo ještě OE alternativu jako : ATE,či jinou...). Ale nemyslím si a soudím dle toho, jak poctivě jsem se v katalozích celej večer ted pohyboval
Jinak, rozklikl jsem aplikace do aut (u těch třmenů na 283mm/26 mm kotouče) a ukázalo mi to toto, opět další vodítko pro někoho třeba..:
Značka: CITROEN
Model: BERLINGO (MF)
Model: C3 I (FC_)
Model: C4 COUPE (LA_)
Model: C4 I (LC_)
Model: XSARA (N1)
Model: XSARA BREAK (N2)
Model: XSARA COUPE (N0)
Model: XSARA PICASSO (N68)
Značka: PEUGEOT
Model: 1007 (KM_)
Model: 207 (WA_, WC_)
Model: 207 CC (WD_)
Model: 207 SW (WK_)
Model: 307 (3A/C)
Model: 307 BREAK (3E)
Model: 307 CC (3B)
Model: 307 SW (3H)
Model: PARTNER COMBISPACE (5F)
Model: PARTNER NADWOZIE PELNE (5)
V tom seznamu výše, tedy 206RC nikde opět není , ale myslím, že je to jen proto, že to z nějakýho důvodu druhovýroba oficiálně nenabízí. Přitom ta 206RC jezdí na 283/26mm kotoučích, dle katalogu. Takže to bude mít ty ATE (popř.BOSH) třmeny co jsem vypsal výše, normálně..
Kdyžtak na to mrkni kolego, zda sedí vše co píšu, ale podle mě ano.
Dále... Všiml jsem se, že tam byli ještě v nabídce další BOSCH třmeny u té nejsilnější Xsary coupe (0 986 474 505 a 0 986 473 505 čísla..). Ale POZOR - ty jsou na sílu kotouče 22mm a Xsaru do roku výroby 12/2001. Takže to nebrat, nebo můžete samozřejmě jako taky, bude to pasovat. Leč, já měl onehdy např. na sérii Cliu 172 sílu kotouče 24 mm při vel. 280mm) a bylo to ok. Takže jít se sílou kotouče níž ani nechci a z více důvodu... to nebudu rozepisovat (už tak píšu sloh, ale třeba to někomu pomůže). To že to bude vážit kapku víc, to mi nevadí, vrátí se to v něčem jiném, rozhodně spíše získám.
Ty rovněž hojně používané 266mm brzdy - kotouče, mají sílu 22mm co jsem koukal, ale zas ty třmeny mají větší průměr pístku (57mm) - proti (54mm) pístku u 283mm brzd. Rozdíl v tomto nepatrný. ALE, at žije větší styčná, třecí plocha desky s kotoučem a taky víc masa na kotouči... Zkrátka, je to o něco lepší zas (ty 283mm brzdy), jsem na to hodně zvědavej. Protože série brzdy nejsou k tomu (co auto umí zajet) - adekvátní teda. Jako, někde na slalomu, když dáš závodní desky a lepší kotouče, pak určitě ano a kopec by to taky odjelo, ty 2-4min. Ale na to moje okrskový svezení špatný, to je někdy až o život, nebo bylo...ted už si dávám bacha po pár zkušenostech, ale to se doladí. Zároven si však dovedu docela dobře představit...kolik těhlech autíček zařvalo a bylo zahozenejch, zničenejch, jen kvůli brzdám a zejména krizovýmu brždění v zatáčce:-D
...Nebudu vám nic nalhávat..Mě se to sunulo sem tam první svezení hned nějak, asi ze 120km/h, mno, štosovalo se to na obě strany, heh, chvíli jsem koukal pravýma dveřma napřed, pak levýýma, pravýma, levýma, lepší jak Matějská ...... Naštestí, jsem to nějak pochytal, ustál (to jsem totiž ještě blbec navíc žil v tom, že tam mám ABS a mačkal tu brzdu v první chvíli, jako pominutej,..jak jsem potřeboval dobrzdit natěsno...za další, bylo to rozbitý ještě navíc dost - silnice...no vše špatně v první chvíli:-D Známej mi to dovezl z Itálie totiž, já měl tři prdele svý práce a aktivit, málo času na to auto. Asi až za týden po dovozu jsem se k němu dostal, udělal si základní servis (olej, svíce, filtr) , auto si pořádně ani dál neprohlídl a jel jsem se hned svézt.. Ještě že to dobře dopadlo, jiní měli asi štěstí mnohem méně si myslím, tohle auto umí vytrestat a musíš ho umět řídit. Na druhou stranu si vyjezdíš dobrej řidičskej level. Proti staršímu Cliu Sport je to o něco větší chuligán, maličko větší sport je to v tom (v sérii určitě), ale takový auta já miluju a takový už se dávno nedělaj ! Proto jsem to taky nasál a nelituji, za ty prachy je to kopec srandy a ani některý jetý hothatche za čtvrt milionu a víc, ti tohle zdaleka tedy nedaj, to vám můžu potvrdit, vím o čem mluvím. Tohle auto u mě doufám zůstane , spolu s Cliem je to super dvojka. Spíš se divím, za co to občas lidi u nás nechavaj na prodej.. přitom venku ty auta stojej už běžně okolo 4tis euro a vejš, pokud je to trošku slušný stav. A ceny jdou venku pomalu už jen nahoru, ty auta nebudou časem a když zaplatíš to už, ted je nejlepší doba na nákup tohodle rychlika. Jel jsem i C2 VTS a to me třeba vůbec nevzalo, tohle je jak starej Williams (Clio), co jsem taky měl, je to bomba, stará škola:)) Ale to jsem odbočil..................
Laboruji ted ještě s tím brzd.válcem, protože 206 RC Peugeot na těch 283/26 mm brzdách jezdí průměr válce 22,2mm, co jsem koukal. Přitom Xsara VTS coupe 2.0 16v (163ps) brzdí s těmi samými brzdami na průměru válce 23,81mm. Zajímavý.........V tom bude zas nějaká, klasická, francouzovina
Co jsem si již dříve dohledal v katalogu (Citroen Sport) - Saxo VTS v Enku, či Cup (který mělo ALCON čtyřpísty a větší kotouče proti sérii) - mělo tuším 23mm brzdový válec (takže sedí určitě, cos napsal s tím brzd.válcem).
Mno, jen by mě zajímalo z jakého auta ho vzali, použili. Takže ještě popřemýšlím, co tam dát nakonec za ten válec (z jakýho auta a průměr). Abych měl zkrátka OK chod pedálu a dávkování brzd.
Pokud víš - víte někdo, budu rád, když mě zas nasměruješ - te, či zkrátka nahodíte námět k další diskuzi. Je zvláštní, že je tam rozpětí pomalu 2mm (u těch dvou zmíněných aut výše - s těmi samými brzdami přitom).
Takže, to už to bude znát na dávkování brzd, chodu pedálu na Saxu a otázka je jak... s 22,2mm a jak s 23,8mm válcem. Ale dle všeho bude na dávkování brzd apod.logicky lepší, ten větší průměr válce. No, poštourám se v tom, popřemýšlím v klídku.
Jinak mám verzi bez ABS a co jsem koukal, ty větší brzd.válce mají na dvou ze čtyřech vstupů závit M12 a dva jsou pak na M10 (v sérii je na Saxu 4x M10 myslím, ale to půjde snadno doladit).
Jak píšu výše . Pokud znáte někdo třeba i obj.číslo toho 23 mm brzd.válce, nebo víte zkrátka něco více, napište sem. Mě by i zajímalo, od jakého dárce si to Citroen Sport tehda převzal do Saxa. Mrknu se ještě do toho jejich katalogu, možná to tam je, čuměl jsem do toho asi týden zpět a na víc věcí..takže už vím kulový. |
_________________ ... |
|
Návrat nahoru |
|
ViveLeSport |
Zaslal: pá říjen 14, 2016 5:51 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 31. 08. 2016
Příspěvky: 35
Bydliště: Praha Západ
|
Tak třmeny už mám doma, jako nové i samolepky fabrický mají ještě. Koukám tady trošičku mrtvo (nikoho asi větší brzdy nezajímají, všichni jsou spokojený... s tím jak to brzdí, sranda:-D ..
Řeším nyní ted, ten brzd.váleček, asi to prolezu nakonec sám zas (mrknu se do citroen sport katalogu apod.......katalogů..).
To zde nikdo nemá větší brzd.váleček na autě? Popř.nenadhodí - z jakého auta to použil? (znovu dodávám, mám verzi bez ABS). A zajímá mě válec od 23mm do 23,9mm..
Jinak dodám, že na jedněch english stránkách, chtěli za tento upgrade 283mm brzd (příslušné třmeny + OE kotouče + OE desky a tuším ! bez toho brzd.válečku) přes 750liber...slušný Ale tak, byznys je byznys a nikdo to nemůže dělat zadarmo, to chápu. |
_________________ ... |
|
Návrat nahoru |
|
P.E.T.R |
Zaslal: pá říjen 14, 2016 7:25 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 04. 05. 2009
Příspěvky: 1632
Bydliště: Klatovy
|
Mam 4 pístky Brembo, měl jsem na nich váleček 23mm a bez problémů. Teď už mam vahadla.
Jestli chceš, mam na prodej kompletní rozvod brzd v pancéřových hadicích, k tomu 23mm hlavní válec a točící regulátor tlaku na zadní nápravu. Je to přímo z mého Saxa, všechno perfektně sedí. |
_________________ 2000 Saxo VTS 1.6 16V race car
2000 Saxo VTS 1.6 16V civil
2001 Peugeot 607 3.0 V6
2003 Mercedes-Benz Vito II 115CDi
Český pravopis je freeware, ale v žádném případě není open source! Používej dle libosti, ale nemodifikuj ho! |
|
Návrat nahoru |
|
ViveLeSport |
Zaslal: pá říjen 14, 2016 9:32 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 31. 08. 2016
Příspěvky: 35
Bydliště: Praha Západ
|
P.E.T.R napsal: Mam 4 pístky Brembo, měl jsem na nich váleček 23mm a bez problémů. Teď už mam vahadla.
Jestli chceš, mam na prodej kompletní rozvod brzd v pancéřových hadicích, k tomu 23mm hlavní válec a točící regulátor tlaku na zadní nápravu. Je to přímo z mého Saxa, všechno perfektně sedí.
Ahoj, díky za reakci Máš osobní zprávu ode mě.. |
_________________ ... |
|
Návrat nahoru |
|
Skrbla |
Zaslal: so říjen 15, 2016 12:18 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 27. 02. 2008
Příspěvky: 1180
Bydliště: Jičín
|
Tady, to nikdo neřeší, protože, už všichni velký brzdy mají Pasuje tam snad většina válců PSA válců z té doby. Já jsem ho koupil v kelly značku LPR (ate už se nedalo sehnat). Jelikož jsem vyhazoval abs a dozadu táhnul jen jedno vedení, přes regulátor, koupil jsem 4 vývodový a jeden vývod zaslepil, stačilo trochu pohledat v katalogu, bylo to z nějakého berlinga nebo tak, označení bohužel nevím. |
_________________
|
|
Návrat nahoru |
|
ViveLeSport |
Zaslal: út říjen 18, 2016 8:51 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 31. 08. 2016
Příspěvky: 35
Bydliště: Praha Západ
|
Tak brzdy 283/26 mám na autě, příslušné třmeny k tomu - dokonce bez úprav (do 15kol naprosto s přehledem), upravují se asi ty druhé třmeny (co jsou na kotouč 283/22), ale ty mě nezajímali.
Brzdový válec jsem dal z Berlinga, konkrétně LPR1902 (nový) plus brzdovka RBF660 (měl jsem ji na všech autech).
A závěr, je to super za ty peníze. Takhle to mělo vyjet z továrny a ušetřilo by to za ty léta xxx aut zahozenejch do škarpy a jinam.
Auto se zklidnilo na brzdách neuvěřitelně (je to pomalu jiný auto) , výlety bokem, štosování - mnohdy nečekaný , kort při krizovým brždění velmi nepříjemný...to se už nekoná, jak posílil ten předek.
A když už to přijde, tak příjemně, předvídatelně - s citelně pomalejším náběhem zkrátka a úplně minimálním úhlem vybočení, kort z vyšších rychlostí a to přidá velmi na jistotě (a to vážně, až když na tech brzdách vyloženě stojím déle...).
Taky už to nebzrdí jen ze 70km/h - na slalom... ale je to na klid a přesvědčivý, účinný i z dvakrát větší rychlosti a dál, tak jak tomu má být u takového auta.
Až se daj místo obyč.šlupkách lepší gumy , lepivější...bude to úplně na klid, ale vychovaný to už je ted docela. Nebojím se brzdit klidně na poslední chvíli až do apexu - pri vyšších rychlostech, tak jak jsem zvyklej z jiných aut,,,takže velká spokojenost zkrátka už, Těším se, až se pojedu svézt proti Cliu 182,200.. |
_________________ ... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru
|
|