punto_vert.gif (43 byte)
Československý Saxo Club (CZ+SK) ~ Zobrazit téma - Výměna oleje - spěchá!
 
Autor Zpráva

<  Servis  ~  Výměna oleje - spěchá!

Jurry
Zaslal: pá březen 09, 2007 5:51 am Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 13. 04. 2006 Příspěvky: 170 Bydliště: Vysočina
Ahoj, v mém 1,5D je potřeba vyměnit olej. Auto mám od minulého roku, když jsem ho koupil mělo poctivých 60kkm. Jelikož jsem nevěděl co je tam za olej, tak mi všichni řekli ať dám polosyntetiku že nic nepokazim. Tak jsem tak udělal a ted nastala další výměna a potkal jsem kluka co dělá v servise Peugeot. A se mi nabídl že mi sežene plnou syntetiku a že u nich v práci nic jinýho nedávaj a prý to motoru nevadí přechod z 10W40 na plnou.

Sice toho kluka už nějakej pátek znám, ale radši se ptám na názor, mám strach aby na mě nechtěl jen vydělat. Protože jsem kdesi zaslechl že z horšího oleje na lepší by se nemělo že to odkarbonuje motor a můžou vznikat netěsnosti.

Jaký je na to Váš názor? Díky za rady

_________________
Smile Saxo 1,5D, 42kW, rv1996
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ
dyk77
Zaslal: pá březen 09, 2007 7:50 am Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 24. 05. 2005 Příspěvky: 1511 Bydliště: Most
Je vidět, že nějaké informace o tom máš. Já teda s přechodem z 10W/40 na 5W/40 zkušenost nemám, ale trávil jsem dost času nad zjišťováním co to může stát a zda to má význam. Můj závěr, nemá to pro mě smysl.
V kostce :
A) Přechod na řidší olej se doporučuje až po záběhu motoru cca po 20.000KM. Po 100.000Km nejen že už je to hodně riskantní, ale začíná se doporučovat přejít spíše na hustší olej, kvůli vymezení vůlí v motoru a netěsnostem. U staršího motoru není problém přejít z 10W/40 na 15W/40
B) 0W a 5W je řidší než 10W. Výhoda pouze při startu za nízkých teplot, protože se motor po startu zaolejuje řádově ne za 5s ( 10W ) ale za 4s ( 15W ) nebo 3s ( 0W ). Tudíž má 0W a 5W význam hlavně pro ty, kteří v zimě jezdí malé vzdálenosti po městě např. TAXI nebo Pizza expres. Po zahřátí motoru je viskozita ( hustota oleje ) jak u 0W tak u 10W stejná protože číslo s W udává zinmí viskozitu, tedy hustotu za studena a druhé číslo např. 40 udává viskozitu za provozní teploty. Takže pokud jezdíš normálně většinou s ohřátým olejem, tak 0W/40 nebo 10W/40 je to potom úplně putna co tam je, obojí maže skvěle.
C) Pozor 0W/40 nebo 10W/40 neudává kvalitu oleje, jsou to více méně pouze viskozitní čísla, která se mění spíše podle toho jak se vozidlo používá nebo v jakém podnebním pásu jezdíš. Kvalitu, neboli mazivost udává číslo API ( americká norma ) nebo ACEA ( evropská norma )

Co znamená klasifikace a specifikace na zadní straně obalu?

Maziva se liší svým použitím a kvalitou. Některá se hodí pouze pro konkrétní motor, zatímco jiná se mohou použít pouze za určitého počasí. Dokonce dva oleje, optimalizované pro stejný motor a stejné atmosférické podmínky, mohou mít velmi rozdílnou úroveň výkonnosti. Používají se proto univerzální kritéria pro popis výkonnosti a použití oleje.

Hlavní klasifikační instituce jsou:

Society of Automotive Motorers (SAE) - definuje olej podle jeho viskozity. Olej může být jednostupňový nebo vícestupňový v závislosti na své viskozitě při různých teplotách.

American Petroleum Institute (API) - klasifikuje oleje podle jejich schopnosti chránit motor. Písmeno S se používá pro benzínové motory a písmeno C pro dieselové. Písmeno za S nebo C označuje stupeň výkonnosti a ochrany. Nejnižší je A, nejvyšší je X. Některé oleje se mohou použít v benzínových i dieselových motorech, takže jejich klasifikace se označuje SJ/CF nebo CF-4/SJ.

Association des Constructeurs Europeens d'Automobiles (ACEA) - podobně jako API, s tím rozdílem, že API se týká amerických motorů a ACEA evropských. ACEA také používá ke klasifikaci písmena.


zajímavé výtržky z odborných článků :

Nejprve je nutné zdůraznit, že viskozitní údaje nemají nic společného s kvalitou či životností oleje, ani s kvalitou mazání, ani s tím, zda je olej syntetický, minerální či nějaký jiný. Viskozitní údaje podávají informaci o tom, jak lehce či obtížně lze olej dopravovat na potřebná místa, jak moc je olej tekutý, řídký či hustý. Odborně se tomu říká čerpatelnost a viskozita oleje. Čerpatelnost oleje se měří při záporných teplotách až -35°C, viskozita se měří při 100 °C, tedy přibližně při provozní teplotě oleje.

Zimní číslo
Viskozitní specifikace má většinou tvar např. SAE 15W-40, SAE 5W-40, SAE 0W-30 apod. První číslo udává vlastnosti oleje při nízkých teplotách, tj. čerpatelnost oleje. Čím je toto číslo nižší, např. 5W či 0W, tím bude olej tekutější v zimních mrazech a tím lépe ráno nastartujeme studený motor a rychleji se také olej dostane na všechna potřebná místa. U studeného motoru to v zimě může u oleje SAE 15W-40 trvat třeba i 20 sekund, zatímco u oleje SAE 0W-30 při stejných podmínkách pouze 1 sekundu. Dnes se stále více prosazují motorové oleje s co možná nejnižším zimním číslem. Důvodem je lepší ochrana motoru při studených startech, kdy na kritických místech motoru není ještě dostatečné množství oleje.Čím dříve se motor celý promaže, tím méně trpí a tím se zvyšuje jeho životnost.


Letní číslo
Druhé číslo informuje o viskozitě oleje při přibližně provozní teplotě oleje. Čím je toto číslo vyšší, tím je olej při provozu automobilu hustší a tím větší klade odpor proti vzájemnému pohybu třecích ploch. V dobách jednosezónních olejů se udávalo pouze toto číslo. Jestliže tedy máme oleje SAE 15W-40, 10W-40 a 5W-40, při provozní teplotě budou mít všechny tyto oleje stejnou viskozitu a nebude mezi nimi v tomto směru žádný rozdíl. Rozdíl bude pouze v tekutosti a čerpatelnosti při nízkých teplotách.


Spotřeba paliva
Čím nižší je viskozita oleje, tj. čím je olej řidší, tím kladou pohybující se součásti motoru menší odpor a tím je nižší spotřeba paliva. Nižší zimní viskozitní číslo zabezpečí úsporu paliva se studeným motorem a nižší letní číslo pak úsporu paliva při provozní teplotě motoru. Z těchto důvodů lze jen doporučit používání nízkoviskózních olejů, tzv. lehkoběžných, např. SAE 5W-30 s doporučenou výkonovou specifikací. I když jsou tyto oleje dražší, extrémem jsou třeba longlife oleje SAE 0W-30, úspora paliva většinou vše vynahradí. Nevýhodou lehkoběžných olejů je mírně zvýšená hlučnost motoru a možnost vyšší spotřeby oleje.


U automobilů s krátkým ročním proběhem (do 10 tis. km) či pro převažující mimoměstský a dálniční provoz je pak ekonomicky účelné volit oleje např SAE 10W-40 nebo 15W-40. Tyto oleje je dobré také zvolit v případě zvýšené spotřeby motorového oleje, kdy pomohou dotěsnit píst ve válci a mohou tak přispět ke snížení spotřeby oleje.

Jak ušetřit palivo?
Jak je vidět, znatelnou úsporu paliva lze dosáhnout většinou pouze s oleji se sníženou HTHS viskozitou, tedy se specifikací ACEA A1/B1 nebo A5/B5, které se tak oprávněně nazývají lehkoběžné. Na našem trhu to jsou některé motorové oleje ve viskozitních třídách SAE 5W-30 či long-life II oleje SAE 0W-30 pro vozy VW. Při jejich použití je však nutné pravidelně kontrolovat hladinu oleje v motoru. Nejsou tedy příliš použitelné pro motory, které mají průměrnou až vyšší spotřebu oleje. Protože evropský motorista není příliš zvyklý na pravidelnou kontrolu a doplňování olejové náplně, nejsou lehkoběžné oleje v Evropě příliš populární. Kde nejsou oleje se sníženou HTHS viskozitou přímo předepsány (např. vozy Ford) nebo kde je možnost volby, používají se raději tradiční oleje s normální HTHS viskozitou.


HTHS viskozita má určitý vztah k síle (tloušťce) mazacího filmu. Čím je HTHS viskozita vyšší, tím olej tvoří silnější (tlustší, ne však ve smyslu pevnější) mazací film. V případě příliš nízké HTHS viskozity může dojít k přetržení olejového filmu mezi dvěma třecími plochami, a ty pak nejsou dostatečně mazány

Při výběru motorového oleje je proto velmi důležité dodržovat předepsanou výkonovou charakteristiku (ACEA, VW, MB, GM, Ford atd.), protože výkonová specifikace jakéhokoliv motorového oleje je vždy spjata s určitou minimální hodnotou HTHS viskozity, která pro daný motor zaručuje bezproblémový provoz

Pokud uvažujeme evropský trh, pak všechny oleje SAE xW-40 mají hodnotu HTHS viskozity nad 3,5 mPa.s, většinou v rozmezí 3,5 až 4,3 mPa.s
Motorové oleje s normální HTHS nad 3,5 mPa.s lze použít kdykoliv a nemohou uškodit žádnému motoru, oleje se sníženou HTHS viskozitou lze použít pouze u motorů, kde to výrobce povoluje


Viskozitní třídy
Motorové oleje se podle viskozity zařazují do viskozitních tříd podle klasifikace SAE. Část systému klasifikace je uvedena v tabulce. U viskozitní specifikace (např. SAE 10W/40) se rozlišuje tzv. zimní (10W) a letní (40) viskozitní číslo. Zimní viskozitní číslo se určuje pouze podle hodnot nízkoteplotních vlastností CCS viskozity (startovatelnost za nízkých teplot) a mezní čerpatelnosti (viz tabulka) a nemá žádnou souvislost s viskozitou při normální či při provozní teplotě oleje. Některé oleje SAE 0W/30 mohou proto být při normální teplotě viskóznější (hustější) než některé oleje SAE 5W/30, rozhodující je pro ně tzv. HTHS viskozita, o které bude řeč příště. Letní číslo viskozity je určeno viskozitou při 100 °C, tedy přibližně provozní teplotou motorového oleje. Z toho vyplývá, že oleje, např. SAE 15W/40, SAE 10W/40 a SAE 5W/40, mají při provozní teplotě motoru všechny přibližně stejnou viskozitu. Při nízkých teplotách hluboko pod bodem mrazu se však jejich viskozitní vlastnosti velmi liší. Např. oleje SAE 5W/40 umožňují mnohem snadnější starty při zimních mrazech, olej je při velmi nízkých teplotách dostatečně tekutý. Dostane se také mnohem dříve na všechna mazaná místa a při častých studených startech se tak chrání motor proti nadměrnému opotřeben

_________________
Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE***

Spotřeba CITROEN SAXO
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dyk77
Zaslal: pá březen 09, 2007 7:56 am Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 24. 05. 2005 Příspěvky: 1511 Bydliště: Most
Já jezdím na to co doporučuje výrobce. Myslím, že by v době, kdy se snaží každej tak trochu rejžnout, nedoporučil nějaký shit. Jako vodítko kvality si všimni, že splňuje požadavky i pro přeplňoované motry, které mají na kvalitu oleje vyšší nároky.

TOTAL QUARTZ 7000 - 1 litr (10W/40)
Označení: 5110
Výrobce: Total



TOTAL QUARTZ 7000 10W-40 byl vyvinut na základě provozních požadavků jak benzínových tak dieselových motorů zejména osobních a lehkých užitkových vozidel. TOTAL QUARTZ 7000 10W-40 je zvláště vhodný pro přeplňované a víceventilové motory. TOTAL QUARTZ 7000 10W-40 lze použít i v nejnáročnějších provozních podmínkách (rychlý dálniční provoz, intvíceenzivní městský provoz) v každém ročním období. TOTAL QUARTZ 7000 10W-40 je výborně přizpůsoben pro automobily s katalyzátorem provozované na bezolovnatý benzín nebo zkapalněný zemní plyn (LPG).
Specifikace : ACEA A3/B3 , API SL/CF , PSA PEUGEOT CITROEN , MB 229.1 ,
VOLKSWAGEN 500.00/505.00 ŠKODA AUTO a.s.
Výhody :
· Splňuje požadavky API SL a ACEA garantující vysokou a konstantní kvalitu oleje
· Polosyntetický a vícestupňový olej
· Velmi vysoký viskozitní index a vynikající stabilita za provozu
· Technologie, která spojuje výhody nízko viskozních (snadné startování za studena, úspora paliva) a viskozních olejů (výborná mazivost při vysokých teplotách, nízká spotřeba oleje)
· Výborné detergentně-disperzní vlastnosti, které udržují čistotu motorů a jejich stabilní výkon
· Vynikající protioděrové vlastnosti udržují nejcitlivější části motoru ve výborném stavu
Obsah balení: 1 litr
Cena koncová (bez DPH): 124.37 Kč
Cena (s DPH - 19%): 148.00 Kč

Sklad: Zboží je skladem.
Při objednávce nad 1000 Kč doprava zdarma!


Více např. zde : http://www.olejspol.cz/

_________________
Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE***

Spotřeba CITROEN SAXO
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Laďa
Zaslal: so březen 10, 2007 8:34 pm Odpovědět s citátem
MELHUBA KLUBU Založen: 22. 02. 2005 Příspěvky: 602 Bydliště: Přerov
Tady ještě zajímavý článek k olejům Wink http://auto2.zpravy.cz/clanek_lidovky.php?id_clanek=2441
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dyk77
Zaslal: so březen 10, 2007 8:38 pm Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 24. 05. 2005 Příspěvky: 1511 Bydliště: Most
Asi nejodborněji zpracované články jsou zde :
http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=zajimavosti_komentare
je to ale čtení na dýl

_________________
Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE***

Spotřeba CITROEN SAXO
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dyk77
Zaslal: so březen 10, 2007 8:48 pm Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 24. 05. 2005 Příspěvky: 1511 Bydliště: Most
Laďa napsal:
Tady ještě zajímavý článek k olejům Wink http://auto2.zpravy.cz/clanek_lidovky.php?id_clanek=2441


To by mohlo zajímat Adlera, ten je na ten Magnatec a tady o něm z hlediska ceny nehezky mluví Shocked

_________________
Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE***

Spotřeba CITROEN SAXO
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Adler
Zaslal: ne březen 11, 2007 12:20 am Odpovědět s citátem
EX-Saxoclubák Založen: 22. 02. 2005 Příspěvky: 1173 Bydliště: Kroměříž
mno vim ze ten magnatec neni nic extra zatu cenu .....ale puvodni majitel ho daval od 1. vymeny oleje tak to nechcu menit kdyz je nato motor zvyklej ....

_________________
Skodylak fmetle, ftédéýčku a na hlínách


ex 1,5VTd Sad //Galerie//
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky ICQ
dyk77
Zaslal: ne březen 11, 2007 12:45 am Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 24. 05. 2005 Příspěvky: 1511 Bydliště: Most
Tak to souhlas Wink

_________________
Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE***

Spotřeba CITROEN SAXO
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jurry
Zaslal: ne březen 11, 2007 9:32 pm Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 13. 04. 2006 Příspěvky: 170 Bydliště: Vysočina
pěkných článků jste mi tu napsali Laughing no nic tak jsem mluvil se dvouma klukama kteří dělaj do aut hodně a oba mi řekli že do 1,5D je nesmysl dávat plnou syntetiku a už vůbec ne přecházet z polo na plnou. Ale co jsem pochopil z diskuze s něma tak přechod by nevadil třeba u benzína. Ale prostě v mém případě je to o ničem, ba bych i riskoval životnost motoru.

Takže díky všem za pomoc Wink

_________________
Smile Saxo 1,5D, 42kW, rv1996
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ
dyk77
Zaslal: ne březen 11, 2007 10:57 pm Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 24. 05. 2005 Příspěvky: 1511 Bydliště: Most
JJ jsem čet, že i nejmodernější VW diesely, které VW naplnil viskozitou 0W/40, 5W/30 mají problémy se spotřebou tohoto oleje, protože je moc řídkej, tak se vrátili zpět na 10W/40 a někde se do dieselů normálně dává i 15W/40.

Jo a přečtěte si konečně něco o olejích a přestaňte používat rozdělení olejů podle plná syntetika, polosyntetika. Všude už se od toho opouští, tak zapomeňte na hodnocení svých tatíků. Tohle bylo aktuální v 80tých nebo 90tých letech, kdy se začaly používat syntetické přísady, teď už se to nenosí. Viskozita xW/xx nemá s množstvím syntetiky v oleji nic moc společného. Viskozita fyzikálně znamená vnitřní tření látky, tedy čím větší tření, tím větší viskozita a tím látka hůře teče. Pojem plná syntetika je marketingový výraz, aby se olej lépe prodával, a je pořád plno muflonů co na to slyšej. Sotva se vám kdy do rukou dostane olej na plně syntetické bázi. Takže pokud se budeme bavit o olejích tak jen o SAE viskozitě xxW/xx a k tomu o API popřípadě ACEA což udává skutečnou kvalitu oleje.

_________________
Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE***

Spotřeba CITROEN SAXO
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jurry
Zaslal: po březen 12, 2007 5:43 am Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 13. 04. 2006 Příspěvky: 170 Bydliště: Vysočina
Koukám Dyk77 se v tom nějak orientuje..tak si nechám ještě poradit:

co tento olej u nás ho tu mají za 600,-Kč docela o něm přemýšlím ale bohužel mi ty čísla moc neříkaj Smile

TEXACO HAVOLINE DIESEL EXTRA - 5 litrů (10W/40)
Označení: 4060
Výrobce: Texaco
Polosyntetický, vysoce výkonný motorový olej nejvyšší kvality vhodný pro nejvýkonnější vznětové motory moderních osobních automobilů (i s turbodmychadly a katalyzátory). API SL/CF
ACEA A3-02/B3-98/B4-02,VW 505.00, MB 229.1
Obsah balení: 5 litrů
Cena koncová (bez DPH): 542.02 Kč
Cena (s DPH - 19%): 645.00 Kč


a ještě...byl jsem rozhodnutý do oleje přidat tyto přísady:
SONAX Olejové aditivum

SONAX Olejové aditivum
Pomáhá redukovat spotřebu motorového oleje a životnost motoru redukcí tření. Anti-frikční přípravek vytváří vysoce rezistentní mazový film na všech třecích a kluzkých plochách. Udržuje viskozitu oleje.Ulehčuje běhu motoru. Značně redukuje spotřebu paliva a oleje a opotřebení.

- Redukuje spotřebu oleje.
- Prodlužuje životnost motoru.
- Prodlužuje periodu výměny oleje.
- Podporuje olejový tlak ve vysokých teplotách.
- Zvyšuje mazivost.

SONAX Olejové aditivum - 250 ml 128.00 Kč

ale zase jsem ted tak koukal po netu a nevím jestli to bude to pravé ořechové, jestli se na to spíš nevykašlat a přilít tam trošku třeba až po 2-3tkm a pak po dalších ujetých km znovu.

Jaký máte názor na tyto aditiva vy?

_________________
Smile Saxo 1,5D, 42kW, rv1996
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ
Adler
Zaslal: po březen 12, 2007 2:08 pm Odpovědět s citátem
EX-Saxoclubák Založen: 22. 02. 2005 Příspěvky: 1173 Bydliště: Kroměříž
aditiva sem do oleje nikdy nedaval staci kvalitni olej .... nake ty aditivy proti kourivosti a tak tak na aute pred prodejem pred smrti

_________________
Skodylak fmetle, ftédéýčku a na hlínách


ex 1,5VTd Sad //Galerie//
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky ICQ
martanc
Zaslal: po březen 12, 2007 4:13 pm Odpovědět s citátem
FATAL ERROR:MARTANC Založen: 05. 11. 2006 Příspěvky: 6209
Adler napsal:
aditiva sem do oleje nikdy nedaval staci kvalitni olej .... nake ty aditivy proti kourivosti a tak tak na aute pred prodejem pred smrti
to mi pripoina reklamu z telsopingu ak Horst Fuks jezdil s autem bez voleje a hlavne ze tam mnela aditivum Very Happy Very Happy Very Happy

_________________
Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dyk77
Zaslal: po březen 12, 2007 4:48 pm Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 24. 05. 2005 Příspěvky: 1511 Bydliště: Most
Jurry napsal:
Koukám Dyk77 se v tom nějak orientuje..tak si nechám ještě poradit:


Vyznám nevyznám, snažím se nenaletět a trochu tomu porozumět Wink
Takže ten tvůj olej má API SL/CF , ACEA A3/B3 vše stejné jako o něco málo dražší Citroenem doporučovaný TOTAL Quartz 7000, takže je v největší pohodě. Já bych v tomhle případě ale těch 30Kč nešetřil a dal tam rovnou ten Total viz http://www.olejspol.cz/eobchod/automobilove_oleje/oleje_total , ale pokudn se Ti nechce objednávat nebo dále shánět, tak ho tam nalej.
Vesměs u všech motorů se výměna oleje doporučuje dříve než kolik doporučuje výrobce a u dieselů to platí dvojnásob, protože se olej na víc zanáží sazemi, které působí jako brusný papír.
Aditiva do oleje na víc rozhodně NE !!!

_________________
Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE***

Spotřeba CITROEN SAXO
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail

Zobrazit příspěvky z předchozích:  

Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1
odeslat nové téma

Přejdi na:  

Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
punto_vert.gif (43 byte)


MKPortal M 0.5 ©2003-2004 - All Rights Reserved