punto_vert.gif (43 byte)
Československý Saxo Club (CZ+SK) ~ Zobrazit téma - olej do 1,1i aut.servis-citroen
 
Autor Zpráva

<  Servis  ~  olej do 1,1i aut.servis-citroen

MaTToS8806
Zaslal: čt březen 15, 2007 3:19 pm Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 08. 03. 2007 Příspěvky: 234 Bydliště: Bratislava
Mam teraz taku dilemu z motorovym olejom pretoze do saxika autorizovany servis lial CASTROL 15W-40 kazdych 20 000 km sa menil , pozeram vsak knihu od citroenu a tam 15W-40 pre saxo vobec neni napisany a su tam 0W-40 5W-30 5W-40 10W-40 15W-50 ,, no ide o to ze mam pri 120 000 km menit olej a kedze aj rozvody a vsetky tie vecicky a do autorizovaneho nejdem lebo za tu cenu opravy by som sa mohol akurat obesit , tak som si objednal olej TOTAL 9000 5W-40 ktory priamo odporuca citroen tam liat ja si myslim ze hlavne pri oleji je v nasich klimatickych podmienkach to druhe cislo co je 40 a udava hustotu oleja pri zahriati na prevadzkovu teplotu a prve cislo udava hustotu oleja pri nizkych teplotach t.j. 0W -35 stupnov , 5W-30 stupnov , 10W - 20 stupnov , 15W - 15 stupnov . Teraz ide oto ze motor 120 000km jazdil na 15W-40 castrol tak ci môzem pri vymene filtrov a setkeho tam ako novy olej naliat 5W-40 ja si myslim ze by to malo byt akurat lepsie pre ten motor ako horsie no necham na rady vas odbornikov .
Olej som bral tu kedze maju zrovna akciu : http://www.superautodily.cz/index.php?stranka=e-shop&produkt=7216 ,, jedna sa o TOTAL QUARTZ 9000 pre peugeot-citroen certifikovany .

_________________
SAXO predane 17.03.2008, new car KIA RIO Sporty 1,4 16V full vybava, 97 konikov
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ
Laďa
Zaslal: čt březen 15, 2007 4:02 pm Odpovědět s citátem
MELHUBA KLUBU Založen: 22. 02. 2005 Příspěvky: 602 Bydliště: Přerov
MaTToS8806 napsal:
Mam teraz taku dilemu z motorovym olejom pretoze do saxika autorizovany servis lial CASTROL 15W-40 kazdych 20 000 km sa menil , pozeram vsak knihu od citroenu a tam 15W-40 pre saxo vobec neni napisany a su tam 0W-40 5W-30 5W-40 10W-40 15W-50 ,, no ide o to ze mam pri 120 000 km menit olej a kedze aj rozvody a vsetky tie vecicky a do autorizovaneho nejdem lebo za tu cenu opravy by som sa mohol akurat obesit , tak som si objednal olej TOTAL 9000 5W-40 ktory priamo odporuca citroen tam liat ja si myslim ze hlavne pri oleji je v nasich klimatickych podmienkach to druhe cislo co je 40 a udava hustotu oleja pri zahriati na prevadzkovu teplotu a prve cislo udava hustotu oleja pri nizkych teplotach t.j. 0W -35 stupnov , 5W-30 stupnov , 10W - 20 stupnov , 15W - 15 stupnov . Teraz ide oto ze motor 120 000km jazdil na 15W-40 castrol tak ci môzem pri vymene filtrov a setkeho tam ako novy olej naliat 5W-40 ja si myslim ze by to malo byt akurat lepsie pre ten motor ako horsie no necham na rady vas odbornikov .
Olej som bral tu kedze maju zrovna akciu : http://www.superautodily.cz/index.php?stranka=e-shop&produkt=7216 ,, jedna sa o TOTAL QUARTZ 9000 pre peugeot-citroen certifikovany .


Stačí hledat : http://www.saxoclub.net/phpbb2/viewtopic.php?t=1492 tam najdeš od Dyka takové elaboráty že to pak můžeš vyučovat Laughing
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
martanc
Zaslal: čt březen 15, 2007 4:07 pm Odpovědět s citátem
FATAL ERROR:MARTANC Založen: 05. 11. 2006 Příspěvky: 6209
vyučovat Very Happy tak to presne sedi Very Happy

_________________
Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MaTToS8806
Zaslal: čt březen 15, 2007 5:17 pm Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 08. 03. 2007 Příspěvky: 234 Bydliště: Bratislava
tak tu diskusiu som si precital ale neviem ci je to tym ze po dvoch hodinach som nevedel ocom som cital alebo ze som tomu nepochopil ale ja stale neviem ze co sa moze tomu stat ... pise tam ze ked ma motor 100 000 km tak je lepsie hustsi olej ako redsi ale ved predsa oleje 0W-40 5W-40 10W-40 15W-40 maju vsetky po zahriati rovnaku hustotu t.j. si myslim ze motoru skôr pomoze ked sa za studena premaze za 4 sekundy ako za 15 sekund to je priklad ja neviem --- a zadalsie tam je nieco o hustejsom oleji 10-15W-40 kvůli vymezení vůlí v motoru a netěsnostem . Tomuto nechapem uz vôbec pretoze prve cislo udava hustotu oleja za studena a cim je nizsie tak tym je olej redsi ale stale nieje taky ako pri zahriatom motore c znamena neviem aku to moze mat ucinnost na netesnost a vymedzenie voli motora ,, proste potrebujem vediet ze ci sa nic nestane ked vyhodim filtre dam nove vypustim komplet olej a nalejem novy 5W-40 -- ja si myslim ze motoru akurat pomozem pretoze casto jazdim vzdialenosti aj 5-10km tak motor je stale studeny t.j. lepsia by nato bola 5W jak 15W -- co si vy myslite ??

U automobilů s krátkým ročním proběhem (do 10 tis. km) či pro převažující mimoměstský a dálniční provoz je pak ekonomicky účelné volit oleje např SAE 10W-40 nebo 15W-40. Tyto oleje je dobré také zvolit v případě zvýšené spotřeby motorového oleje, kdy pomohou dotěsnit píst ve válci a mohou tak přispět ke snížení spotřeby oleje.
Vysvetli mi niekdo ako mozu tieto oleje viac utesnit piest vo valci ked vsetky
oleje maju hustotu pri zahriatom motore rovnaku tak ako niekdo moze pisat ze 0W-40 neutesni a 15W-40 utesni ked pri zahriatom motore maju rovnaku hustotu oba ? A mne vychadza ze by som na moje jazdenie mal dat 5W-40 kedze hlavne kratke trasy su to ne zadne narazy na dialnice atd.

_________________
SAXO predane 17.03.2008, new car KIA RIO Sporty 1,4 16V full vybava, 97 konikov
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ
Laďa
Zaslal: čt březen 15, 2007 5:38 pm Odpovědět s citátem
MELHUBA KLUBU Založen: 22. 02. 2005 Příspěvky: 602 Bydliště: Přerov
Neřeš to a klidně si tam nalej ten olej co sis objednal Wink
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MaTToS8806
Zaslal: čt březen 15, 2007 5:42 pm Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 08. 03. 2007 Příspěvky: 234 Bydliště: Bratislava
Laďa napsal:
Neřeš to a klidně si tam nalej ten olej co sis objednal Wink

Ja si to tiez myslim pretoze ja jazdim prevazne kratke trasy po meste tak si myslim ze motoru skorej pomozem tym 5W jak teraz 15W ajked neviem ako je to z tym vymedzenim voli a tesnenim ci co ale tak asi nikdo nevie z istotou povedat ze co to bude robit tak skusim a bude .

_________________
SAXO predane 17.03.2008, new car KIA RIO Sporty 1,4 16V full vybava, 97 konikov
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ
wenca30
Zaslal: pá březen 16, 2007 7:39 pm Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 22. 11. 2006 Příspěvky: 131 Bydliště: Fýdek-Místek
jj klidně ho tam nalej,ale mohl si ušetřit a koupit si raději Total 7000.

jen tak mezi námi mně v aut.servisu dali Mobil F1 0W-40 .....vyplázl jsem za to i s filtrem cca 3500Kč Mad
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MaTToS8806
Zaslal: pá březen 16, 2007 10:19 pm Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 08. 03. 2007 Příspěvky: 234 Bydliště: Bratislava
wenca30 napsal:
jj klidně ho tam nalej,ale mohl si ušetřit a koupit si raději Total 7000.

jen tak mezi námi mně v aut.servisu dali Mobil F1 0W-40 .....vyplázl jsem za to i s filtrem cca 3500Kč Mad

hmm to uz sa mi zda moc prehnane zase v tom saxe nieje neviem aky motor zeby to potrebovalo taky olej ...

_________________
SAXO predane 17.03.2008, new car KIA RIO Sporty 1,4 16V full vybava, 97 konikov
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ
wenca30
Zaslal: pá březen 16, 2007 10:25 pm Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 22. 11. 2006 Příspěvky: 131 Bydliště: Fýdek-Místek
MaTToS8806 napsal:
wenca30 napsal:
jj klidně ho tam nalej,ale mohl si ušetřit a koupit si raději Total 7000.

jen tak mezi námi mně v aut.servisu dali Mobil F1 0W-40 .....vyplázl jsem za to i s filtrem cca 3500Kč Mad

hmm to uz sa mi zda moc prehnane zase v tom saxe nieje neviem aky motor zeby to potrebovalo taky olej ...


to už vím taky,momentálně jsem si tam dal castrol magnatec 5w-40,ale jak jsem se dočetl na různých fórech tak jsem udělal asi velkou chybu Crying or Very sad ,ale už jsem rozhodnut,že příšti náplň bude TOTAL 9000!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dyk77
Zaslal: po březen 19, 2007 6:28 pm Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 24. 05. 2005 Příspěvky: 1511 Bydliště: Most
Ahoj. Pokud ten motor jezdil 120.000 na 15W/40 tak je to podle mě hazard dávat najednou 5W/40. Kdybys zkusil jít jen o třídu níž na 10W/40 tak bych řekl no budiž, ale 5W ? Nechci Tě lekat, takže jestli se nebojíš to tam dát, tak to tam dej. Motor sice nezadřeš, ale zlý jazykové tvrdí, že z toho motoru budeš mít olejničku.
Ono ve skutečnosti se u motoru se 120.000Km právě doporučuje začít dávat 15W/40 a ne s ním končit. Platí to ale jen pokud začíná být motor mírně netěsný, hlučný a začíná baštit olej.
Já bych v tvém případě do 5W nešel, můj názor. Co se týká klimatických podmínek tak kolikrát je zima -30°C. Do -20°C 10W /40 plně postačuje. Jestli tam tu 5W dáš, tak si hodně hlídej spotřebu oleje, možná se budeš divit jak rychle začne mizet a hlídej netěsnoti. Také Ti doporučuju udělat další výměnu oleje alespoň už po 8000Km protože se uvolní velké množství karbonu ! Ten interval 20.000Km na 15W byl asi špatný vtip co?

_________________
Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE***

Spotřeba CITROEN SAXO
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MaTToS8806
Zaslal: po březen 19, 2007 6:37 pm Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 08. 03. 2007 Příspěvky: 234 Bydliště: Bratislava
mno tak olej tam bol odzaciatku 15W-40 meneny kazdych cca. 20 000 +- 2000 , 15W-40 je mineralny olej a momentalne je tam nalepka CASTROL GTX podtym napis PROTECTION a podtym perom 120 000 nasledovna vymena... chcem to vymenit skorej a to uz teraz pri 112 000 a teda mozem tam dat polosynteticky 10W-40 a nebude to robit problemy ??? samozrejme spotrebu oleja budem sledovat a ak by zacali byt problemy tak sa vyhodi prec a dam 15W-40 ale tak predsalen jazdim strasne casto na take vzdialenosti 5km a to idem stale zo studenym motorom a tomu teda 15W-40 zevraj neprospieva zrovna ... tak teda 10W-40 a myslite ze staci ked kupim niaky lacnejsi napr. VALVOLINE ?

_________________
SAXO predane 17.03.2008, new car KIA RIO Sporty 1,4 16V full vybava, 97 konikov
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ
BX19GTI
Zaslal: po březen 19, 2007 6:43 pm Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 20. 05. 2005 Příspěvky: 242 Bydliště: Praha
No já bych tam ten 15W40 zase nalil a nepřecházel na 10W40 a na 5W40 už vůbec ne. 5W40 je tak vhodnej pro závodníky s VTSkama Laughing

výměna oleje

15W40 maximálně 12000 km
10W40 maximálně 15000 km
5W40 maximálně 18000 až 20000 km

Když přejedeš tak se většinou nic nestane, ale motor trpí a zvětšují se v něm vůle.
Blbost krmit 1.1 něčím lepším než papala. Já osobně krmím hned od začátku 10W40, krmili ho tak i frantíci co ho měli předemnou. Olej měním 3x ročně, protože najedu 45tisic/1rok

_________________
Saxo 1.1 44Kw r.v. 2000, jednobodový vstřikování, co jede a přede.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dyk77
Zaslal: po březen 19, 2007 7:09 pm Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 24. 05. 2005 Příspěvky: 1511 Bydliště: Most
No napsal jse vlastně to smamé , takže souhlasím též s názorem BX.
Akorát teda 5W/40 moc nesouvisí s tím jestli je někdo závodník nebo ne, protože pro sportovní účely se používá spíše hustší xxW/50, neboť při velké zátěži zřídne na požadovanou viskozitu.

Hele asi takhle. Dej tam co chceš. Je úplně jedno co si kdo myslí. V praxi se dává výrobcem doporučený olej ( specifikace, viskozita ; značka ani tak moc nehraje roli ), který máš v papírech. U staršího motoru se přechází na o stupeň hustší olej kvůli tomu jak tu bylo popsáno. Tohle je výtah z odborné literatury. Jestli tomu nevěříš, obětuj den a zabrouzdej četbou do tajů olejů. Pokud někdo napíše něco jiného, je to jeho vlasní názor a záleží pak na Tobě, čemu chceš věřit a čemu ne. Pokud nechceš něco zmařit, dej tam to na co to jezdilo do teď a nebo doporučený Total 10W/40 , který jsem sehnal za 150Kč litr, což je pohoda. Budeš ho potřebovat asi tak 3 lity, mě se tam vešlo jen 2,6l a mám na měrce kousek před maximem.

_________________
Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE***

Spotřeba CITROEN SAXO
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MaTToS8806
Zaslal: po březen 19, 2007 10:57 pm Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 08. 03. 2007 Příspěvky: 234 Bydliště: Bratislava
Dakujem za Vase rady a objednal som si TOTAL QUARTZ 7000 10W-40 po vasom doporuceni a odporuca ho aj citroen tak budis ... je to 5L balenie z http://www.olejspol.cz/ ,,

_________________
SAXO predane 17.03.2008, new car KIA RIO Sporty 1,4 16V full vybava, 97 konikov
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ
dyk77
Zaslal: út březen 20, 2007 7:40 am Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 24. 05. 2005 Příspěvky: 1511 Bydliště: Most
Tak tak, kupoval jsem ho tam také Wink
Uvidíš, budeš spokojený. Není radno v tomhle zbytečně experimentovat

_________________
Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE***

Spotřeba CITROEN SAXO
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail

Zobrazit příspěvky z předchozích:  

Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 2
Jdi na stránku 1, 2  Další
odeslat nové téma

Přejdi na:  

Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
punto_vert.gif (43 byte)


MKPortal M 0.5 ©2003-2004 - All Rights Reserved