|
Autor |
Zpráva |
< Servis ~ Pri stud. motore nestandardne reaguje na plyn . |
MaTToS8806 |
Zaslal: út říjen 02, 2007 7:11 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 08. 03. 2007
Příspěvky: 234
Bydliště: Bratislava
|
Dnes som po dvoch dnoch nastartoval saxika a siel som do obchodu ktory je asi 300metrov od domu, po nastartovani normalka volnobech 1000ot stabilne drzalo, ale po stlaceni plynoveho pedalu sa otacky asi 2 sekundy nehybali ,potom vyskocili na 1500 ahned k 2000 to trvalo ale vyse 3 sekundy cele !! potom som pri 2000 plyn pustil mal som stale neutral, a otacky spadli najprv niekde medzi 1000-2000 a potom trhane k 1000 a zase to tam drzalo,, len problem je ze mi to pocas 300m asi 4x skoro skapalo akoby som nevedel jazdit, proste isiel som sa rozbiehat pridal som normalne plyn ako hocikedy inokedy saxo sa pohlo a uz som preskackal cez krizovatku a popritom plyn na podlahe cely cas a ajtak to tak skackalo akoby neviem co ... nakupil som, nahadzal kufor a zadne sedadla, nastartoval som normalne som sa rozbehol isiel som pomalicky na jednotke dal som dvojku islo normalne ,, dal som plyn na podlahu a zase som tam na parkovisku skackal len .. rychle som vyradil na neutral otacky boli 950-1000, dupol som s plynom na podlahu a pocas 2 sekund sa vobec nic nedialo az potom to skokovo vybehlo na 3x k 2000otackam,,
Takze otazka je takato : Mohli sa dlhodobo pozorovane problemy zo skrtiacou klapkou prejavovat aj tymto ?? Alebo je pravdepodobnejsie ze mam v nadrzi len 3-4 litre benzinu t.j.zacala pred 15km svietit rezerva -- podla ukazovatela a preto to robilo tieto veci ?? Uz sa mi to stalo nie prvy krat ale vzdy mi to spravilo mozno na sekundu ze nereagoval plyn pri studenom motore ale potom v pohode no len dnes to celkovo skoro neslo ale jak som pred domom zastal tak som parkrat aj vypol a zapol motor skusal preslapat plyn atd. a uz to neblblo tak neviem tankujem len SHELL V-POWER 95-ku .... ja sa skorej obavam ci neodisla ta skrtiaca klapka nejako bo zas to menit hmm |
_________________ SAXO predane 17.03.2008, new car KIA RIO Sporty 1,4 16V full vybava, 97 konikov |
|
Návrat nahoru |
|
rumcajs |
Zaslal: út říjen 02, 2007 8:02 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 15. 07. 2007
Příspěvky: 75
Bydliště: Jihlava
|
člověče, to je oříšek, ale něco podobnýho se stalo bývalé skorotchýni. Má sice Hyundai a to Atos (taková malá krabice co se hned převrátí), ale třeba by se to dalo vyřešit jako u ní. Problém byl ten, že nastartovala a aniž by sešlápla plyn auto si přidávalo a ubíralo na otáčkách jak se mu zachtělo, jednou plnej, jednou půl plynu .... Zajeli jsme s tím do servisu a tam nám řekli (světe div se) že je to baterkou. Říkal jsem si co je to za kokoty, jak by na to mohla mít baterka vliv, ale dali jsme novou a bylo po problému, sám bych tomu nevěřil. Rada tedy zní: Půjč si od někoho baterku, zkus ji napíchnout na Saxo a uvidíš co to po nastartování udělá! |
_________________ Rumcajs zahodil žaludovku a místo ní má klíče od VTR |
|
Návrat nahoru |
|
beniro |
Zaslal: út říjen 02, 2007 8:11 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 06. 02. 2007
Příspěvky: 756
Bydliště: Slovensko, Kosice-okolie
|
podla mna na skrtiacej klapke sa nema co len tak pokazit,
bud otvara na alebo nie... skontroluj si plynove lanko, ci je koniec buzirky
dobre uchyteny.
pripadne MAP sensor |
_________________ VTS, STI |
|
Návrat nahoru |
|
MrChodnyCZ |
Zaslal: út říjen 02, 2007 8:17 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 12. 07. 2007
Příspěvky: 3334
Bydliště: Hodonín
|
Na skrtici klapce je potenciometr, co muze rikat jednotce, jak moc je otevrena. |
_________________ “All of life’s problems can be solved with two things—duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já.
|
|
Návrat nahoru |
|
beniro |
Zaslal: út říjen 02, 2007 8:26 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 06. 02. 2007
Příspěvky: 756
Bydliště: Slovensko, Kosice-okolie
|
to uz je ine, to moze byt... trebalo by to premerat, pripadne vycistit kontakty |
_________________ VTS, STI |
|
Návrat nahoru |
|
MaTToS8806 |
Zaslal: út říjen 02, 2007 10:30 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 08. 03. 2007
Příspěvky: 234
Bydliště: Bratislava
|
rumcajs napsal: člověče, to je oříšek, ale něco podobnýho se stalo bývalé skorotchýni. Má sice Hyundai a to Atos (taková malá krabice co se hned převrátí), ale třeba by se to dalo vyřešit jako u ní. Problém byl ten, že nastartovala a aniž by sešlápla plyn auto si přidávalo a ubíralo na otáčkách jak se mu zachtělo, jednou plnej, jednou půl plynu .... Zajeli jsme s tím do servisu a tam nám řekli (světe div se) že je to baterkou. Říkal jsem si co je to za kokoty, jak by na to mohla mít baterka vliv, ale dali jsme novou a bylo po problému, sám bych tomu nevěřil. Rada tedy zní: Půjč si od někoho baterku, zkus ji napíchnout na Saxo a uvidíš co to po nastartování udělá!
PRESNE !!! Niekedy ked si pred semaforom na ktorom je cervena vyradim, tak pusteny plyn pustena spojka a len pribrzdujem a obcas otacky vyskocia na 1500-2000 len tak sami odseba, a dokonca sa natom da aj jazdil minule som sa pomalicky rozbiehal na spojke v zacpe a ono mi to takto PRIDALO !!!! Ako tesne ze som to nenapalil dotoho meter predomnou tak som dupol na brzdu ,, ibaze vravim toto sa mi stavalo raz tyzdenne , a nikdy nie tak brutalne ako dneska vecer ze proste dupnem na plyn a nic ... alebo sa mi stavalo ze stojim na semaforoch a fakt niekedy len tak zo srandy vyletia otacky na 1500 a pak spet na 900 ... a ja sa plynu nedotknem ,, alebo dalsia haluz ked idem napr. na trojke dlhsi cas na rovine bez pouzitia plynu len na 900-1000 otacok- idem takto stale na rovine asi 2-3 minuty, tak po stlaceni spojky otacky vyletia skoro na 3000 hned, som nato pozeral ze co to je ale REAL... idem dlhsiu dobu na volnobeznych otackach na trojke po rovine a nic ine neurobim len slapnem na spojku a otacky v tom momente k 3000 vyletia a pak normalne klesnu ---
Stym pridavanim samovolnym som bol v servise aj a mechanik povedal ze to bude skrtiacou klapkou a trebalo by ju vymenit ale kedze mi to pridavalo len raz tyzdenne a 500 otacok na sekundu tak mi povedal nech este nevrazam peniaze dotoho ze to vydrzi este dlho len dneskajsi zazitok mno -- |
_________________ SAXO predane 17.03.2008, new car KIA RIO Sporty 1,4 16V full vybava, 97 konikov |
|
Návrat nahoru |
|
beniro |
Zaslal: st říjen 03, 2007 7:50 am |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 06. 02. 2007
Příspěvky: 756
Bydliště: Slovensko, Kosice-okolie
|
Neviem co mate s tou vymenou skrtiacej klapky ??
Pokazeny moze byt iba snimac, obycajny potenciometer, ktory sa da jednoducho zmerat. Ma urcity odpor ktory sa otvaranim/zatvaranim klapky plynule meni. Popis hodnot mam v AutoData, keby niekto chcel.
Na 16V stoji Snímač polohy škrtící klapky 1800SK.
|
_________________ VTS, STI |
|
Návrat nahoru |
|
MaTToS8806 |
Zaslal: st říjen 03, 2007 8:13 am |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 08. 03. 2007
Příspěvky: 234
Bydliště: Bratislava
|
Aha a teda ten snimac mohol spôsobovat vsetky doterajsie problemy t.j. ze niekedy si to same pridalo a vcera to prezmenu nereagovalo na plyn ??
A keby bol zly ten snimac nesvietila by mi porucha motora ta zlta vecicka ??Ale asi nie ze |
_________________ SAXO predane 17.03.2008, new car KIA RIO Sporty 1,4 16V full vybava, 97 konikov |
|
Návrat nahoru |
|
MrChodnyCZ |
Zaslal: st říjen 03, 2007 8:37 am |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 12. 07. 2007
Příspěvky: 3334
Bydliště: Hodonín
|
Ten potak nemusi byt uplne v prdeli, ale v casti drahy muze mit jiny odpor, nez normalne a jednotka si mysli, ze treba nastaveni klapky podle snimace odpovida 500ot (ale ve skutecnosti je klapka otevrena na vic), tak jednotka klapku pootevre (aby motor nechcipl), a tobe vyleti otacky na 1500-3000, ale tam uz ukaze potak dobre a jednotka klapku zase privre.
Tak nejak bych to videl, ze to funguje. |
_________________ “All of life’s problems can be solved with two things—duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já.
|
|
Návrat nahoru |
|
beniro |
Zaslal: st říjen 03, 2007 12:01 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 06. 02. 2007
Příspěvky: 756
Bydliště: Slovensko, Kosice-okolie
|
MrChodnyCZ napsal: Ten potak nemusi byt uplne v prdeli, ale v casti drahy muze mit jiny odpor, nez normalne a jednotka si mysli, ze treba nastaveni klapky podle snimace odpovida 500ot (ale ve skutecnosti je klapka otevrena na vic), tak jednotka klapku pootevre (aby motor nechcipl), a tobe vyleti otacky na 1500-3000, ale tam uz ukaze potak dobre a jednotka klapku zase privre.
Tak nejak bych to videl, ze to funguje.
Podla mna skoro:
Jednotka neotvara/zatvara klapku...tu riadi iba plynove lanko.
ECU podla toho iba nastavuje predzapal a mnozstvo benzinu.
Pripadne nastavuje volnobezne otacky pomocou krokoveho motorceka.
A co sa tyka kontrolky, ta sa nerozsvieti, lebo ten potak akotak este funguje, ale nie plynule. A mozno iba kontakty su zaoxidovane co sposobuje tiez zmenu odporu. |
_________________ VTS, STI |
|
Návrat nahoru |
|
Majo |
Zaslal: st říjen 03, 2007 1:20 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 09. 05. 2007
Příspěvky: 1331
Bydliště: Bratislava
|
Mato, mozno pomozem:
1. v nejakom manuale som cital, ze ked zasvieti rezerva, treba natankovat, lebo sa do motora nemusi dostavat dostatocne vela paliva co moze sposobit blbnutie otacok a skapinanie motora..
2. tieto problemy som mal volakedy s feliciou, skakalo auto, skapinalo, musel som podradovat a vytacat plyn, stale poskakovalo, blblo.. bolo v x servisoch a nikto si nevedel dat rok a pol rady.. A potom mi to v liptovskom mikulasi chalanisko opravil - vymenil indukcnu cievku a sviecky (ale za nove origo diely lebo servisaci to furt menili za nejake polske shity a to bol ten problem), odvtedy auticko islo ako hodinky az kym ho nestretol jeden curak na snehovom pluhu..
..neviem ako to je s indukcnou cievkou v saxe (este sa moc do toho nevyznam), ale ta sposobovala kolisanie otacok a skapinanie motora na tej felde.. mozno som ti pomohol.. btw ta oprava ma vtedy stala nejakych 5litrov.. |
_________________
|
|
Návrat nahoru |
|
MaTToS8806 |
Zaslal: st říjen 03, 2007 2:12 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 08. 03. 2007
Příspěvky: 234
Bydliště: Bratislava
|
nevim dneska rano som to nakopol a poradne som tomu nakladal celu cestu a asi 2x som jemne pocitil ze ten plyn nereagoval tak akoby mal reagovat ale inak nic,, tak neviem ked vcera som stym ledva presiel pol kilometra dokopy ...
ale ked som si to premyslel tak stale sa priklanam skorej k tej verzii ze je ten potenciometer uz na dve veci a asi by bodlo ho vymenit kedze to neni nejak extremne nakladne, len nikde som to nevedel najst v SVK obchode napr. www.elit.sk co je velky sklad z nahr. dielami alebo autokelly som pozeral no nikde som nic take nenasiel, mohli by ste sa nato pozriet niekdo hlavne na www.elit.sk , tam v rohu kliknut na ECAT a vstupit ,, to mam aj blizko domu t.j. ze by som si to tam kupil napr. |
_________________ SAXO predane 17.03.2008, new car KIA RIO Sporty 1,4 16V full vybava, 97 konikov |
|
Návrat nahoru |
|
beniro |
Zaslal: st říjen 03, 2007 2:33 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 06. 02. 2007
Příspěvky: 756
Bydliště: Slovensko, Kosice-okolie
|
MaTToS8806 napsal: mohli by ste sa nato pozriet niekdo hlavne na www.elit.sk , tam v rohu kliknut na ECAT a vstupit ,, to mam aj blizko domu t.j. ze by som si to tam kupil napr.
ake mas auto?
ten obrazok vyssie aj cenu mam z elitcat, je to pre 16V
motor/elektricky system
daj vyhladat podla cisla: 105001 |
_________________ VTS, STI |
|
Návrat nahoru |
|
MaTToS8806 |
Zaslal: st říjen 03, 2007 4:00 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 08. 03. 2007
Příspěvky: 234
Bydliště: Bratislava
|
hmm ma to vobec 1,1i 44kW 2003 ? Podla toho co je na ELIT ked si kliknem ze Pouzite na vozidlach : je tam len 1,6 a 1,4 saxo .Kua som pozeral do motora a nic hentak vyzerajuce som si tam nevsimol . Kua mam taku zluu predtuchu ze mi tu nekdo napise ze oprava na 1,1 bude 5000 stat -- hmm dneska som najazdil 230km a neblblo to ,,, ja to vidim na dalsi medzigalakticky problem kedy diagnostika zisti secko OKAY , servisak pehlasi ze motoru nic neni a po tyzdni sa to bude opakovat --- to milujem |
_________________ SAXO predane 17.03.2008, new car KIA RIO Sporty 1,4 16V full vybava, 97 konikov |
|
Návrat nahoru |
|
MrChodnyCZ |
Zaslal: st říjen 03, 2007 4:27 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 12. 07. 2007
Příspěvky: 3334
Bydliště: Hodonín
|
u nekterych tipu je to pevnou soucasti skrtici klapky a neda se vymenit samostatne. |
_________________ “All of life’s problems can be solved with two things—duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já.
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 2
Jdi na stránku 1, 2 Další
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru
|
|