Autor |
Zpráva |
< Servis ~ zadní náprava-víška levé,pravé kolo |
olda77 |
Zaslal: so listopad 26, 2005 1:05 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 25. 02. 2005
Příspěvky: 1685
Bydliště: PŘEROV
|
šliším klepaní od zadku při nerovnostech,někdy sem si všiml,že pravá strana zadku je víc spuštěná dolu...pravé kolo lícuje z blatníkem a levé ma asi centymetr mezeru...myslím od kola nahoru.Je to nakloněno víc na pravou stranu.Tlumiče jsou nové koni.Jinak kola jsou rovně v ose.Je možné že je volná jedna torzní tyč??? Nebo obe??? |
|
|
Návrat nahoru |
|
Adler |
Zaslal: so listopad 26, 2005 5:43 pm |
|
|
EX-Saxoclubák
Založen: 22. 02. 2005
Příspěvky: 1173
Bydliště: Kroměříž
|
|
Návrat nahoru |
|
dyk77 |
Zaslal: ne leden 01, 2006 1:55 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
Měl jsem před Saxem jiné auto, které mělo na zadku torzky - zkrutné tyče. Konkrétně to byl Oltcit na kterého nedám dopustit. Byla to první várka, všechny díly Citroen. Zkrutné tyče byly skoro věčné a žádné povolování neexistovalo. Tyče měly na koncích tisícihran, takže se neměly jak povolit. Po 14-ti letech jsem měl auto nakloněné na pravou stranu. Přičítal jsem to vlivu šikmé silnice, která je dělaná tak, aby se svažovala směrem ke škarpě, kvůli vodě. Zadní náprava se dala celá sundat, rozebrat a přestavením zkrutné tyče o příslušný počet vroubků ticícihranu se dala štelovat světlá výška vozu. Pakárna práce, ale šlo to. Tukot nápravy je ale záležitostí silentbloků.
Mimochodem Olouch neměl klasická péra ani ve předu. Zkrutnejma tyčema jsem si s autem na heveru nastavil za 30 minut světlou výšku předku jakou jsem chtěl a auto vypadalo na elektronech i snějakými úpravami skvěle. Kdo nevěří pošlu mu fotky. Čau |
|
|
Návrat nahoru |
|
Adler |
Zaslal: ne leden 01, 2006 3:35 pm |
|
|
EX-Saxoclubák
Založen: 22. 02. 2005
Příspěvky: 1173
Bydliště: Kroměříž
|
sup sem s fotkama .... olcita na elektronech bych hctel videt..... |
_________________ Skodylak fmetle, ftédéýčku a na hlínách
ex 1,5VTd //Galerie// |
|
Návrat nahoru |
|
dyk77 |
Zaslal: ne leden 01, 2006 4:07 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
Ahoj, rád fotky pošlu, ale zatím jen na email, když mi ho pošleš. Koukal jsem se do Galerie, ale nemám tam svou přezdívku, abych pod ní mohl ukládat svoje fotky, jako to mají ostaní. Nechápu proč, když jsem registrovaný jako ostatní uživatelé Nevíš jak to zařídit abych měl v Galerii svůj účet?
Zatím se měj |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
Návrat nahoru |
|
Adler |
Zaslal: ne leden 01, 2006 8:03 pm |
|
|
EX-Saxoclubák
Založen: 22. 02. 2005
Příspěvky: 1173
Bydliště: Kroměříž
|
sv.favo@seznam.cz .... dikec za fotos..... galerii by ti tam mel hodit bud ajsik nebo ino |
_________________ Skodylak fmetle, ftédéýčku a na hlínách
ex 1,5VTd //Galerie// |
|
Návrat nahoru |
|
zdenda |
Zaslal: út leden 03, 2006 4:46 pm |
|
|
Anonymní
|
Pred Saxem jsem mel ZX, bylo fajn, ale ty zadní kola byly taky jednou v rovine a podruhe zase bylo cele auto nahnute. Kdyz mi pak menili v servisu brzdovku, tak sem se jich zeptal cim by to mohlo byt a rekli mi, ze nejspis bude na jedne strane predrene lozisko v torzni tyci. A asi i meli pravdu, protoze jak sem jezdil dal, tak sem si na to daval vetsi pozor a zadni strana prava (ta narusena) tolik neperovala jako ta dobra (leva), prote byla tvrda. Rekli mi ze to jde rozebrat, a premenit lozisko, ale chteli kolem 6000,- tak sem to nechal tak. Ale zadne rany nebyly zezadu slyset. Melo najeto 175000km. Tlumice byly rok stare.
zdenda |
|
|
Návrat nahoru |
|
Awex |
Zaslal: st leden 04, 2006 8:24 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 12. 2005
Příspěvky: 82
Bydliště: Prešov a Galanta
|
Kazdy tu spomina ze ma nizsie pravu stranu......a mne sa dakedy zda ze mam nizsie lavu stranu.....cudne |
_________________ Predtym: Citroen Saxo 1,1i - 44kW
Teraz: Citroen C4 1,6i 16V - 80kW |
|
Návrat nahoru |
|
Petr |
Zaslal: út duben 04, 2006 6:48 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 15. 01. 2006
Příspěvky: 190
Bydliště: Roudnice n/L
|
olda77 napsal: šliším klepaní od zadku při nerovnostech,někdy sem si všiml,že pravá strana zadku je víc spuštěná dolu...pravé kolo lícuje z blatníkem a levé ma asi centymetr mezeru...myslím od kola nahoru.Je to nakloněno víc na pravou stranu.Tlumiče jsou nové koni.Jinak kola jsou rovně v ose.Je možné že je volná jedna torzní tyč??? Nebo obe???
Staci pridreny ložisko na 1 straně a jeto jak kdy.Mam ten samej problem.Zrepasovat celou napravu a je klid na nakej čas |
|
|
Návrat nahoru |
|
Campos |
Zaslal: st duben 05, 2006 7:53 am |
|
|
NĚMÁ NÁVŠTĚVA
Založen: 01. 08. 2005
Příspěvky: 6
Bydliště: Most
|
Petr napsal: olda77 napsal: šliším klepaní od zadku při nerovnostech,někdy sem si všiml,že pravá strana zadku je víc spuštěná dolu...pravé kolo lícuje z blatníkem a levé ma asi centymetr mezeru...myslím od kola nahoru.Je to nakloněno víc na pravou stranu.Tlumiče jsou nové koni.Jinak kola jsou rovně v ose.Je možné že je volná jedna torzní tyč??? Nebo obe???
Staci pridreny ložisko na 1 straně a jeto jak kdy.Mam ten samej problem.Zrepasovat celou napravu a je klid na nakej čas
Tak to není zrovna dobrá zpráva Koukám, že jsi z Roudnice, nevíš jestli dělá repasy někdo v Ústeckém kraji? Já vím jen o Příbrami a o Humpolci |
_________________ 1.4i, 75 vraníků, r.v. 96 |
|
Návrat nahoru |
|
Marty |
Zaslal: st duben 05, 2006 9:02 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 22. 02. 2005
Příspěvky: 145
Bydliště: Praha
|
|
Návrat nahoru |
|
Krom |
Zaslal: st duben 12, 2006 3:27 pm |
|
|
NĚMÁ NÁVŠTĚVA
Založen: 07. 04. 2006
Příspěvky: 6
Bydliště: Liberec
|
olda77 napsal: šliším klepaní od zadku při nerovnostech,někdy sem si všiml,že pravá strana zadku je víc spuštěná dolu...pravé kolo lícuje z blatníkem a levé ma asi centymetr mezeru...myslím od kola nahoru.Je to nakloněno víc na pravou stranu.Tlumiče jsou nové koni.Jinak kola jsou rovně v ose.Je možné že je volná jedna torzní tyč??? Nebo obe???
Tenhle problém jsem řešil asi před rokem na tátově peugeotu 405, ty nápravy jsou se saxíkem konstrukčně stejný. Jedno kolo víš než druhý - auto nakřivo. Při přejezdu příčných nerovností bylo slyšet vrzaní/cvaknutí.
Nedalo mi to spát, tak jsem jsem na to vlítnul a zjistil jsem že mu u pravýho zadního kola chodí torzka krásně v rameni- u 405-tky je tam šroub, kterej má ten tisícihran stáhnout a ten byl zmršenej už asi od výroby a kloudně to nestáhnul. Navíc dole v rameni byl nějákej otřep, tže to ani dotáhnout nemohl. Dá se to zjistit tak, že vám pomocník vzadu stoupne na závěs, nebo s rozumem na nárazník a péruje s autem a na rameni se to ochmátne rukou. Když jsem to rozebral tak jsem zjistil, že je tisícihran v rameni totálně vymletej-litina a že je tam na konci závitu otřep jako pr*se. Torzka byla ok, jelikož to je nějákej lepší matroš-doporučuju na výrobu sekáčů a majzlíků . Nechtělo se mi tenkrát vyměňovat celý rameno, tak jsem jsi nechal poradit, že to vyřešej dva klínky proti sobě. Auto na špalky a hurá na to... Do ramena jsem vypiloval dvě drážky + vypiloval otřep, kterej bránil šroubu v průchodu a stažení. A do torzky mi je udělal táta na fréze, ale prej to jde při hodně šikovným člověku flexou zmáknout taky. Pak torzka zpátky, správně to sesadit a do připravenejch drážek jsem naťukal dvě osmičky pera - nepřehánět je to litina!!!. Místo původního šroubu stahujícího tisícihran jsem tam dal pevnostní - tuším nějáký géčko - ten mi dotáhl ještě jednou klínky a šel jsem mrknout na druhou stranu, ta byla ok a bylo hotovo... |
_________________ 1.4 VTS, rok 99 - starší typ.... |
|
Návrat nahoru |
|
|