punto_vert.gif (43 byte)
Československý Saxo Club (CZ+SK) ~ Zobrazit téma - zadní náprava-víška levé,pravé kolo
 
Autor Zpráva

<  Servis  ~  zadní náprava-víška levé,pravé kolo

olda77
Zaslal: so listopad 26, 2005 1:05 pm Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 25. 02. 2005 Příspěvky: 1685 Bydliště: PŘEROV
šliším klepaní od zadku při nerovnostech,někdy sem si všiml,že pravá strana zadku je víc spuštěná dolu...pravé kolo lícuje z blatníkem a levé ma asi centymetr mezeru...myslím od kola nahoru.Je to nakloněno víc na pravou stranu.Tlumiče jsou nové koni.Jinak kola jsou rovně v ose.Je možné že je volná jedna torzní tyč??? Nebo obe???
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky ICQ
Adler
Zaslal: so listopad 26, 2005 5:43 pm Odpovědět s citátem
EX-Saxoclubák Založen: 22. 02. 2005 Příspěvky: 1173 Bydliště: Kroměříž
taky mam pravou stranu nekdy vice kleslou .... nejake to klepani a vrzani taky sem tam slysim Crying or Very sad

_________________
Skodylak fmetle, ftédéýčku a na hlínách


ex 1,5VTd Sad //Galerie//
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky ICQ
dyk77
Zaslal: ne leden 01, 2006 1:55 pm Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 24. 05. 2005 Příspěvky: 1511 Bydliště: Most
Měl jsem před Saxem jiné auto, které mělo na zadku torzky - zkrutné tyče. Konkrétně to byl Oltcit na kterého nedám dopustit. Byla to první várka, všechny díly Citroen. Zkrutné tyče byly skoro věčné a žádné povolování neexistovalo. Tyče měly na koncích tisícihran, takže se neměly jak povolit. Po 14-ti letech jsem měl auto nakloněné na pravou stranu. Přičítal jsem to vlivu šikmé silnice, která je dělaná tak, aby se svažovala směrem ke škarpě, kvůli vodě. Zadní náprava se dala celá sundat, rozebrat a přestavením zkrutné tyče o příslušný počet vroubků ticícihranu se dala štelovat světlá výška vozu. Pakárna práce, ale šlo to. Tukot nápravy je ale záležitostí silentbloků.
Mimochodem Olouch neměl klasická péra ani ve předu. Zkrutnejma tyčema jsem si s autem na heveru nastavil za 30 minut světlou výšku předku jakou jsem chtěl a auto vypadalo na elektronech i snějakými úpravami skvěle. Kdo nevěří pošlu mu fotky. Čau Razz
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Adler
Zaslal: ne leden 01, 2006 3:35 pm Odpovědět s citátem
EX-Saxoclubák Založen: 22. 02. 2005 Příspěvky: 1173 Bydliště: Kroměříž
sup sem s fotkama .... olcita na elektronech bych hctel videt.....

_________________
Skodylak fmetle, ftédéýčku a na hlínách


ex 1,5VTd Sad //Galerie//
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky ICQ
dyk77
Zaslal: ne leden 01, 2006 4:07 pm Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 24. 05. 2005 Příspěvky: 1511 Bydliště: Most
Ahoj, rád fotky pošlu, ale zatím jen na email, když mi ho pošleš. Koukal jsem se do Galerie, ale nemám tam svou přezdívku, abych pod ní mohl ukládat svoje fotky, jako to mají ostaní. Nechápu proč, když jsem registrovaný jako ostatní uživatelé Crying or Very sad Nevíš jak to zařídit abych měl v Galerii svůj účet?
Zatím se měj

_________________
Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE***

Spotřeba CITROEN SAXO
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Adler
Zaslal: ne leden 01, 2006 8:03 pm Odpovědět s citátem
EX-Saxoclubák Založen: 22. 02. 2005 Příspěvky: 1173 Bydliště: Kroměříž
sv.favo@seznam.cz .... dikec za fotos..... galerii by ti tam mel hodit bud ajsik nebo ino

_________________
Skodylak fmetle, ftédéýčku a na hlínách


ex 1,5VTd Sad //Galerie//
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky ICQ
zdenda
Zaslal: út leden 03, 2006 4:46 pm Odpovědět s citátem
Anonymní
Pred Saxem jsem mel ZX, bylo fajn, ale ty zadní kola byly taky jednou v rovine a podruhe zase bylo cele auto nahnute. Kdyz mi pak menili v servisu brzdovku, tak sem se jich zeptal cim by to mohlo byt a rekli mi, ze nejspis bude na jedne strane predrene lozisko v torzni tyci. A asi i meli pravdu, protoze jak sem jezdil dal, tak sem si na to daval vetsi pozor a zadni strana prava (ta narusena) tolik neperovala jako ta dobra (leva), prote byla tvrda. Rekli mi ze to jde rozebrat, a premenit lozisko, ale chteli kolem 6000,- tak sem to nechal tak. Ale zadne rany nebyly zezadu slyset. Melo najeto 175000km. Tlumice byly rok stare.
zdenda
Awex
Zaslal: st leden 04, 2006 8:24 pm Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 09. 12. 2005 Příspěvky: 82 Bydliště: Prešov a Galanta
Kazdy tu spomina ze ma nizsie pravu stranu......a mne sa dakedy zda ze mam nizsie lavu stranu.....cudne

_________________
Predtym: Citroen Saxo 1,1i - 44kW
Teraz: Citroen C4 1,6i 16V - 80kW
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Petr
Zaslal: út duben 04, 2006 6:48 pm Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 15. 01. 2006 Příspěvky: 190 Bydliště: Roudnice n/L
olda77 napsal:
šliším klepaní od zadku při nerovnostech,někdy sem si všiml,že pravá strana zadku je víc spuštěná dolu...pravé kolo lícuje z blatníkem a levé ma asi centymetr mezeru...myslím od kola nahoru.Je to nakloněno víc na pravou stranu.Tlumiče jsou nové koni.Jinak kola jsou rovně v ose.Je možné že je volná jedna torzní tyč??? Nebo obe???


Staci pridreny ložisko na 1 straně a jeto jak kdy.Mam ten samej problem.Zrepasovat celou napravu a je klid na nakej čas Question
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Campos
Zaslal: st duben 05, 2006 7:53 am Odpovědět s citátem
NĚMÁ NÁVŠTĚVA Založen: 01. 08. 2005 Příspěvky: 6 Bydliště: Most
Petr napsal:
olda77 napsal:
šliším klepaní od zadku při nerovnostech,někdy sem si všiml,že pravá strana zadku je víc spuštěná dolu...pravé kolo lícuje z blatníkem a levé ma asi centymetr mezeru...myslím od kola nahoru.Je to nakloněno víc na pravou stranu.Tlumiče jsou nové koni.Jinak kola jsou rovně v ose.Je možné že je volná jedna torzní tyč??? Nebo obe???


Staci pridreny ložisko na 1 straně a jeto jak kdy.Mam ten samej problem.Zrepasovat celou napravu a je klid na nakej čas Question

Tak to není zrovna dobrá zpráva Crying or Very sad Koukám, že jsi z Roudnice, nevíš jestli dělá repasy někdo v Ústeckém kraji? Já vím jen o Příbrami a o Humpolci

_________________
1.4i, 75 vraníků, r.v. 96
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marty
Zaslal: st duben 05, 2006 9:02 am Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 22. 02. 2005 Příspěvky: 145 Bydliště: Praha
Příbram na repas nápravy nebrat, dávaj tam bronzový vložky místo ložisek, doporučil bych Pateru v Praze na Zbraslavy.
http://www.edda.cz/servis/servis.html
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ
Krom
Zaslal: st duben 12, 2006 3:27 pm Odpovědět s citátem
NĚMÁ NÁVŠTĚVA Založen: 07. 04. 2006 Příspěvky: 6 Bydliště: Liberec
olda77 napsal:
šliším klepaní od zadku při nerovnostech,někdy sem si všiml,že pravá strana zadku je víc spuštěná dolu...pravé kolo lícuje z blatníkem a levé ma asi centymetr mezeru...myslím od kola nahoru.Je to nakloněno víc na pravou stranu.Tlumiče jsou nové koni.Jinak kola jsou rovně v ose.Je možné že je volná jedna torzní tyč??? Nebo obe???


Tenhle problém jsem řešil asi před rokem na tátově peugeotu 405, ty nápravy jsou se saxíkem konstrukčně stejný. Jedno kolo víš než druhý - auto nakřivo. Při přejezdu příčných nerovností bylo slyšet vrzaní/cvaknutí.
Nedalo mi to spát, tak jsem jsem na to vlítnul a zjistil jsem že mu u pravýho zadního kola chodí torzka krásně v rameni- u 405-tky je tam šroub, kterej má ten tisícihran stáhnout a ten byl zmršenej už asi od výroby a kloudně to nestáhnul. Navíc dole v rameni byl nějákej otřep, tže to ani dotáhnout nemohl. Dá se to zjistit tak, že vám pomocník vzadu stoupne na závěs, nebo s rozumem na nárazník a péruje s autem a na rameni se to ochmátne rukou. Když jsem to rozebral tak jsem zjistil, že je tisícihran v rameni totálně vymletej-litina a že je tam na konci závitu otřep jako pr*se. Torzka byla ok, jelikož to je nějákej lepší matroš-doporučuju na výrobu sekáčů a majzlíků Laughing . Nechtělo se mi tenkrát vyměňovat celý rameno, tak jsem jsi nechal poradit, že to vyřešej dva klínky proti sobě. Auto na špalky a hurá na to... Do ramena jsem vypiloval dvě drážky + vypiloval otřep, kterej bránil šroubu v průchodu a stažení. A do torzky mi je udělal táta na fréze, ale prej to jde při hodně šikovným člověku flexou zmáknout taky. Pak torzka zpátky, správně to sesadit a do připravenejch drážek jsem naťukal dvě osmičky pera - nepřehánět je to litina!!!. Místo původního šroubu stahujícího tisícihran jsem tam dal pevnostní - tuším nějáký géčko - ten mi dotáhl ještě jednou klínky a šel jsem mrknout na druhou stranu, ta byla ok a bylo hotovo... Arrow Arrow

_________________
1.4 VTS, rok 99 - starší typ....
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ

Zobrazit příspěvky z předchozích:  

Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1
odeslat nové téma

Přejdi na:  

Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
punto_vert.gif (43 byte)


MKPortal M 0.5 ©2003-2004 - All Rights Reserved