Autor |
Zpráva |
< Servis ~ Výměna řemenu |
Mirek76 |
Zaslal: so prosinec 26, 2009 8:45 pm |
|
|
NĚMÁ NÁVŠTĚVA
Založen: 26. 12. 2009
Příspěvky: 5
Bydliště: Kladno
|
Ahoj zdravím všechny nadšence a majitele draka silnic - citroen saxo ).
Měl bych prosbu na technicky zdatnější jedince. Mám saxo 1,1, které se kdysi honosilo klimatizací a která je již bohužel nefunkční, konkrétně kompresor. Teď mi jak na potvoru začalo v motoru cosi chrastit a po bližším ohledání a odposlouchání jsem zjistil, že to bude onen nefunkční kompresor, který byl doteď "nějak odpojen ", alespoň tak mi to bylo sděleno minulým majitelem (cca před 4roky). Při běhu motoru se ozývají chrastivé zvuky a z kompresoru se něco drobného sype. Normálně bych dal auto do servisu, ale obávám se, že mi ho příští týden mezi svátky nikde nevezmou a ve středu jsem měl v plánu vyvézt rodinu na silvestra pryč z města. Dotaz zní, zdali by šlo svépomocí dát místo delšího řemenu, který vede i přes kompresor, řemen kratší, jen přes kolo motoru a alternátor a potom ještě nějaké třetí kolečko, které je asi něco jako napínací a vyřadit tak kompresor nefunkční klimatizace. Jaké mě při tom mohou čekat úskalí a na co si dát pozor? (napínání řemenu, koupě správné délky řemenu, odmontování kompresoru atd.). Pokud s tím má někdo zkušenosti, uvítám jakoukoli radu. Děkuji předem za odpovědi a přeji v novém roce (i ve zbytku tohoto) všem mnoho ujetých kilometrů bez závad. |
|
|
Návrat nahoru |
|
martanc |
Zaslal: so prosinec 26, 2009 9:46 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 05. 11. 2006
Příspěvky: 6209
|
podle mě by tam měl jít nasadit normálně řemen na saxa bez klimy a to co okolo překáží jako třeba ta kladka bich sundal. |
_________________ Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS! |
|
Návrat nahoru |
|
Mirek76 |
Zaslal: so prosinec 26, 2009 10:33 pm |
|
|
NĚMÁ NÁVŠTĚVA
Založen: 26. 12. 2009
Příspěvky: 5
Bydliště: Kladno
|
martanc napsal: podle mě by tam měl jít nasadit normálně řemen na saxa bez klimy a to co okolo překáží jako třeba ta kladka bich sundal.
To jsem si taky myslel, ale nikdy jsem nic podobného nedělal a moc velký montér nejsem. Je problém s napínáním onoho řemenu? Případně je nějaký fígl jak napnout a pokud možno správně? Odmontováním kladky myslíš to třetí kolečko mezi kolem na motoru motoru a kolem alternátoru? Zapoměl jsem napsat že je to citroen z roku 1997. Koukal jsem se na internetu pro zajímavost na nějaké řemeny a asi by byl pro mne vhodný drážkový délky 725mm (ten co tam je teď má drážky, takže jsem klínový logicky vyloučil). Jiné délky předpokládám už nejsou, klínové sice byly 710 a 713mm, ale asi záleží na typu motoru atd. Omlouvám se za případný velmi neodborný názor, jen bych nerad něco podcenil. |
|
|
Návrat nahoru |
|
martanc |
Zaslal: so prosinec 26, 2009 10:39 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 05. 11. 2006
Příspěvky: 6209
|
jo to je rozměr na saxo bez klimy ale stim napínáním ti neporádím protože nevím jak to u tene vypadá. Na saxe bez klimy je totiž ŕemem napínán alternátorem v podstatě jeho polohou jak daleko je našroubován na svém držáku žádná kladka tam není řemen je jen na klilovce a na alternátoru. podívej se jestli jde u tebe posunovat altrnátor čiže napínat řemen pokud ne musel by si sehnat spolu s řemenem ještě jinej horní držák na alternátor |
_________________ Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS! |
|
Návrat nahoru |
|
EiFFeL |
Zaslal: ne prosinec 27, 2009 3:10 am |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 09. 12. 2005
Příspěvky: 5780
Bydliště: Vranovská Ves
|
ja bych sel cestou vyhodit kompresor - sehnat remen odpovidajici dylky (troska laborovani) - nasponovat kladkou pokud je to tam poskladany tak ze to pujde sponovat i bez kompresoru...
rozhodne cpat remen v napnutym stavu bude na po***ni... |
_________________ ex Saxo 1.5D,
ex Saxo VTS 1.6 16V
ex Berlingo 1.9D
actual Peugeot 106 XSi
actual Peugeot 607 2.2HDi
actual Renault Master 2.5DCi |
|
Návrat nahoru |
|
vtsko |
Zaslal: ne prosinec 27, 2009 12:52 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 09. 03. 2008
Příspěvky: 4167
Bydliště: Malacky
|
EiFFeL napsal: ja bych sel cestou vyhodit kompresor - sehnat remen odpovidajici dylky (troska laborovani) - nasponovat kladkou pokud je to tam poskladany tak ze to pujde sponovat i bez kompresoru...
rozhodne cpat remen v napnutym stavu bude na po***ni...
ja som to skusal,davat remen urceny na saxo bez klimi a nedostal som ho tam...takze by sa musel dat iny rozmer.Ja som sa na to vysral... |
_________________ Saxik 1.6 16V VTS
r.v. 2002, 125,5ps
vaha prazdneho auta 920kg
http://saxoclub.net/phpbb2/viewtopic.php?t=3547&postdays=0&postorder=asc&start=0 |
|
Návrat nahoru |
|
martanc |
Zaslal: ne prosinec 27, 2009 7:17 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 05. 11. 2006
Příspěvky: 6209
|
EiFFeL: já sem nemyslel tam dávat napnutej řemen, já měl na mysli vyházet kompresor i kladku a alternátor dát na štelovací držák ze saxa bez klimy kde se řemen napíná právě štelováním polohy alternátoru |
_________________ Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS! |
|
Návrat nahoru |
|
lazik |
Zaslal: ne prosinec 27, 2009 11:59 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 13. 05. 2009
Příspěvky: 689
Bydliště: Ostrava/Brno
|
Ja mam saxo bez klimy a mam napinaci kladku.. (16v rocnik 9. Delku remenu ale nevim.. |
_________________ VTS 1.6i 16v rv 98
http://lazarracing.webnode.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|