Autor |
Zpráva |
< Servis ~ Rána při rozjezdu-zadní bubnová brzda? |
marek1306 |
Zaslal: út duben 13, 2010 7:54 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 09. 2008
Příspěvky: 142
Bydliště: Olomouc
|
Saxo jsem měl asi 10dní odstavené venku bez zatažené ruční brzdy.Po rozjezdu couváním a pojetí snad cca půl metru došlo k velké ráně.Myslel jsem napřed že něco bylo pod kolem a odlétlo a narazilo na podvozek.Ale při následné jízdě jsem zjistil "měkčí" pedál brzd a ruční brzda šla najednou zatáhnout do krajní polohy kde nikdy nebyla a ani tak daleko nešla.Nejde mě do hlavy že ač saxo nebylo zabržděno ruční brzdou stejně se zřejmě přilepilo nebo bloklo obložení či mechanismus v bubnu a došlo k jeho destrukci,neb právě onen buben ted mizerně brzdí.A dále mě nejde do hlavy jak je možné že "změkl" i pedál brzdy...leda že by tou ránou došlo i k zavzdušnění prasátka a tím i celého systému kapalinové brzdy...Brzdové kapaliny nijak zvláště neubylo.
Při opakované jízdě se slabší bouchnutí ozvalo nahodile při jízdě bez brždění už jen dvakrát.Buben je po jízdě nepatrně teplejší než druhý buben.
Ložisko kola u bubnu je zdá se v pořádku-žádná vůle. |
|
|
Návrat nahoru |
|
tomsi91 |
Zaslal: út duben 13, 2010 8:08 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 07. 2009
Příspěvky: 126
Bydliště: Plzeň
|
jo, taky jsem někdy zvlášť v zimě cítil když jsem ráno nastartoval a chtěl zacouvat, jak to bylo trochu přilepený, ačkoliv jsem neměl ručku zatahlou. a skoro pokaždý když třeba i jen po půl dni vyjedu, tak mi prvních pár zabrždění bubny odzádu drhnou jak prase a taky tak první 2 zabrždění mi to brzdí znatelně slaběji. |
|
|
Návrat nahoru |
|
marek1306 |
Zaslal: út duben 13, 2010 8:37 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 09. 2008
Příspěvky: 142
Bydliště: Olomouc
|
Jenže já mám od té 1.velké rány nezvykle měký pedál stále a ruční brzda jde zatáhnou vysooko jako nikdy taky.Nechápu jak od např. případného ulomení obložení může mět vliv na změknutí pedálu... |
|
|
Návrat nahoru |
|
EiFFeL |
Zaslal: út duben 13, 2010 9:13 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 09. 12. 2005
Příspěvky: 5780
Bydliště: Vranovská Ves
|
stahni buben - uvidis... |
_________________ ex Saxo 1.5D,
ex Saxo VTS 1.6 16V
ex Berlingo 1.9D
actual Peugeot 106 XSi
actual Peugeot 607 2.2HDi
actual Renault Master 2.5DCi |
|
Návrat nahoru |
|
marek1306 |
Zaslal: st duben 14, 2010 1:59 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 09. 2008
Příspěvky: 142
Bydliště: Olomouc
|
No nevím zda má doma cenu bubny rozdělávat-nemám nové obložení,+ prasátka apod.Protože za 13let stáří auta nebyli bubnové brzdy opravovány a najeto na ně 68 000Km,takže s největší pravděpodobností budou zadní brzdy na kompletní výměnu obložení,prasátek a výbrus bubnů apod.
Prosím kolik kdo jste zaplatily za kompletní opravu zadních brzdy i s prací a materiálem?
Či zda se to vyplatí udělat si sám a kolikátka je klíč pod tím víčkem v náboji kola-bubnu?
Díky za rady. |
|
|
Návrat nahoru |
|
Casari |
Zaslal: st duben 14, 2010 10:25 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 21. 07. 2009
Příspěvky: 323
Bydliště: Opava (Dolní Benešov)
|
po me chteli za vymenu oblozeni v bubnech cca 1800kč
nemuže byt praskle lanko nebo tak neco ? treba jen jedna strana... |
_________________ Saxo 1.1, 44KW, červená, zatím bez větších úprav
čím dřív zemřeš,tím dýl budeš mrtvý...
http://casari.rajce.idnes.cz/ |
|
Návrat nahoru |
|
crack111 |
Zaslal: čt duben 15, 2010 11:48 am |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 01. 12. 2007
Příspěvky: 246
Bydliště: Bratislava
|
|
Návrat nahoru |
|
marek1306 |
Zaslal: čt duben 15, 2010 6:16 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 09. 2008
Příspěvky: 142
Bydliště: Olomouc
|
Na bubnu-ložisku je opačný-levý závit???Tj.povoluje se do prava??A na povolení je klíč 32??? Díky. |
|
|
Návrat nahoru |
|
marty75p |
Zaslal: čt duben 15, 2010 11:54 pm |
|
|
NĚMÁ NÁVŠTĚVA
Založen: 13. 09. 2008
Příspěvky: 3
Bydliště: mrstikova 450,kladno
|
Tohle jsem měl taky,prý na to trpí saxa,je to utržená pakna a jak zacouvaš rozevřou se do proti směru a seknou se ti v bubnu.Oprava i s prací u Barum mě stála 800. Ponevač pakny jsou prý šroubované ale tady jsou nýtované a když to odrezne tak nedržej.Tak yjsem měl rány že jsem myslel že sem utrhl nápravu a to při rychlosti 3 km v hodině při vycouvávání. |
|
|
Návrat nahoru |
|
marek1306 |
Zaslal: pá duben 16, 2010 4:36 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 09. 2008
Příspěvky: 142
Bydliště: Olomouc
|
Tak jsem buben sundal a potvrzeno jedna pakna je urvaná a nevypadá že by byla kdy přinýtovaná,podle mě jsou jen lepené.
Spíš mě zarazily dvě ložiska v bubnu a jejich vnitřní kroužky(co jsou naraženy na hřídeli kola)jež podélně mají značnou vůli cca 2 mm,tj. vůli jakoby souběžně s orientací hřídele.Nevím zda je to normální(pokud se jedná o jehličkové ložiska)nebo jsou ložiska kuličkové a jsou tedy na výměnu???Tato vůle samozřejmě zmizí,jakmile je buben-ložiska stažen maticí.Tj.ani utažený buben ani nasazené kolo nemá vůbec žádnou vůli.Se dvěma ložisky na zadním kole jsem se zatím obecně nesetkal,vždy bylo jedno ložisko jehličkové rozebíratelné. |
|
|
Návrat nahoru |
|
lakinooo |
Zaslal: pá duben 16, 2010 6:41 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 15. 07. 2008
Příspěvky: 1808
Bydliště: Vrútky
|
No poprve vzadu nie su ziadne prasiatka, strmene.
Je tam len jeden valcek, ktory odtlaca pakne. Tie su povacsine len lepene, casom sa to utrhne. Mne sa to na Megane stalo na krizovatke. Super pocit. Potrebujes nove pakne ( cca 20EUR), a ked uz to mas rozobrate tak aj novy valcek, ktory casom normalne povoli, gumicky zostarnu, zacne pretekat kvapalina. ( Valcek cca 15 EUR).
V zadnom bubne je len jedno lozisko!!! neviem kde si videl dve. Vnutorna cast loziska sa sklada z dvoch casti, ktore sa k ssbe pritiahnu matkou, ktor drzi bubon. Povavcsine netreba nic sustruzit, ked ti pri brzdeni nic netraaslo. Odporucam len vybrusit tu hranu, co tam ostala. |
|
|
Návrat nahoru |
|
marek1306 |
Zaslal: pá duben 16, 2010 8:28 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 09. 2008
Příspěvky: 142
Bydliště: Olomouc
|
lakinooo:Díky moc,za radu,už jsem koukal i na net do katalogu a viděl tam ty "dvě" ložiska- ložisko s dvěma samostatnými vnitřními kroužky.Dvě ložiska jsem vzal podle těch kroužků,celé ložisko jsem z bubnu nevydělával,abych zjistil že to nejsou dvě,ale jedno...
Pakny prodávaj i jen na jedno kolo?Destičky mě vždy prodaly jen sadu na dvě kola.Jde o to že pakny nejsou sjeté ani z polovic...Prasátko by možná stačilo i přetěsnit sadou nových gumových těsnění,jen koupit ty správný,je jich více druhů prý i na Saxo. |
|
|
Návrat nahoru |
|
lakinooo |
Zaslal: pá duben 16, 2010 9:58 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 15. 07. 2008
Příspěvky: 1808
Bydliště: Vrútky
|
Este raz. ema tam prasiatko, ale len valcek...
Ak chces naozaj setrit na brzdach tak si si nemal kupovat auto. Brzdy sa menia obe strany naraz. |
|
|
Návrat nahoru |
|
marek1306 |
Zaslal: ne duben 25, 2010 11:06 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 09. 2008
Příspěvky: 142
Bydliště: Olomouc
|
Nevíte někdo zda se s brzdovými paknami musí měnit i ten samostav,jak vymezuje správnou vůli paken k bubnu?Prodávaj se standartně sady paken na obě kola dohromady?tj.sada na obě kola v jedné krabici,nějak se mě nezdaj ceny od 350 až do 5000 asi za značkovou sadu.Ono je vůbec umění z online katalogů rozlišit správnou sadu paken a hlavně brzdových válečků,starý buben-pakny mám vyfocený,ale váleček fakt podle vzhledu nepoznám a prodejce rozlišuje jen podle rozměrů a ne podle typu typu auta-3-4 šrouby kola... |
|
|
Návrat nahoru |
|
marek1306 |
Zaslal: po duben 26, 2010 8:31 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 09. 2008
Příspěvky: 142
Bydliště: Olomouc
|
Nikdo neví?Zda koupit pakny i stím samostavem-pákami?Nebo bez,jen samotné pakny? |
|
|
Návrat nahoru |
|
|