Autor |
Zpráva |
< Servis ~ Podivné vybíjení akumulátoru stálým proudem v mA v STOPu. |
marek1306 |
Zaslal: út září 21, 2010 4:52 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 09. 2008
Příspěvky: 142
Bydliště: Olomouc
|
Ač jsem nedávno dobíjel akumulátor přes zásuvku na zapalovač, startér po cca 4 hodinách stání a poloteplého motoru sotva točil a nahodil motor.Předtím jsem měřil i elektrolyt a prakticky v zeleném poli,(kromě krajního článku u +, ten byl na hranici) takže OK.Ted doma mě ještě napadlo odpojit + od akumulátoru a změřit multimetrem proud.
Měřeno samozřejmě při vyplém zapalování a na rozsahu multimetru do 200mA se hned spálila pojistka a na 10A rozsahu ukázalo stálý oběr cca 20-30mA a špičkový počáteční proudový náraz cca 300mA(což odpovídá proč se mě 2x spálila 200mA pojistka v multimetru)
Je možné že si elektrika v Saxe bere stále cca 20-30mA a více???
Což odpovídá cca 0,5W odběru pořád i v STOPu.Napadá mě že jsem myl nedávno auto a někde se vytvořil polovodivý nový kontakt co mě bud něco částěčně pořád napájí nebo je to polovodivý "zkrat" na kostru.
Ten stálý proudový odběr kolem 30mA brát s rezervou neb je měřen na rozsahu multimetru 10A a může být klidně tedy i 60mA.
Dále jsem samozřejmě měřil za chodu motoru kolik na akumulátor dává alternátor a napětí 14,55V je určitě také OK.
Napadá mě jen zkoušet přes pojistky odpojovat jednotlivé el. okruhy a zjistit snad tak který okruh mě z akumulátoru stále saje mA.
Protože pochybuju že by to mohlo být akumulátorem a tím že neudrží kapacitu a prakticky studený motor normálně dnes ráno nastartoval a po cca 4hod. prakticky jen tak tak že vůbec točil startérem a nahodil ještě trochu teplý motor, to mě hlava nebere.Navíc i dle hustoměru se elektrolyt zdá být OK, tedy i akumulátor.
Díky za rady zejména k tomu stálému odběru v mA.A nemám v Saxu žádný napájený alarm,jen tovární imobiliser a rádio je taky napájeno za zapalovacím klíčkem. |
|
|
Návrat nahoru |
|
P.E.T.R |
Zaslal: út září 21, 2010 5:12 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 04. 05. 2009
Příspěvky: 1632
Bydliště: Klatovy
|
Zkus si s někym vyměnit baterku na zkoušku. Podle mýho nejpravděpodobnější varianta a je to nejjednodušší na vyzkoušení. Pokud to nepomůže, tak potom zkoušet měřit, kterej okruh to dělá. Kontrolka dobíjení ti třeba občas nesvítí? Může špatně dobíjet jenom při nějakých otáčkach, ale jak řikam, nejdřív bych zkusil baterku a já myslim, že bude po problému. |
_________________ 2000 Saxo VTS 1.6 16V race car
2000 Saxo VTS 1.6 16V civil
2001 Peugeot 607 3.0 V6
2003 Mercedes-Benz Vito II 115CDi
Český pravopis je freeware, ale v žádném případě není open source! Používej dle libosti, ale nemodifikuj ho! |
|
Návrat nahoru |
|
martanc |
Zaslal: út září 21, 2010 8:32 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 05. 11. 2006
Příspěvky: 6209
|
tak základ je vyndat a pořádně nabít baterku klasickou nabíječkou. Ty srandy které dobíjí pomocí zásuvky nestojí zanic ty sou tak maximálně dobré k udržování napětí když auto dlouho stojí. Ten odběr v klidu dělá rádio, ECU, alarm, atd.. každé novější auto s elektronikou má klidovej odběr z baterky a je to naprosto normální a to některá auta maj docela dost, znám i takové které po měsíčním odstavení třeba ani nenastartujou protože všemožný udělátka baterku vybijou. |
_________________ Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS! |
|
Návrat nahoru |
|
lakinooo |
Zaslal: st září 22, 2010 6:46 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 15. 07. 2008
Příspěvky: 1808
Bydliště: Vrútky
|
V prvom rade zahod tu nabyjacku cez zapalovac. Ani sekundu nevahaj a drbni ju do kosa. V lidli ju predavali ako startovaci kabel. Dufam ze uz je v kosi.
Inak nrmalne vytahuj poistky po jednej a uvidis kedy ti ten odber klesne. |
|
|
Návrat nahoru |
|
marek1306 |
Zaslal: st září 22, 2010 8:11 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 09. 2008
Příspěvky: 142
Bydliště: Olomouc
|
Ne všechny nabíječky do zásuvky autozapalovače jsou k ničemu.Mám dvě a dělány vlastnoručně.Jedna je opravdu udržovač plného napětí- dává max. 200mA ale druhá dává i 1A a particky aku nabije, i když připouším že ne úplně ideálně jako super dokonalá nabíječka.Ale to je dáno i délkou sekundárního kabelu a průřezem, kdy klesá napětí na jeho konci(10M)
Provozní dobíječky a udržovače mám lety ověřené na velmi háklivém dieslu,kdy bych v zimě za mrazů někdy nenatočil vůbec nebýt udržované aku.(7 zim provozováno na pořád stejné aku Varta a prakticky bez problému nenatočení motoru v dosahu dobíječeky)
Dnes jsem se začetl do brožůrky Varty dodávané k aku a píší tám napětí přes 15V při plném nabití aku a odstátí(po odpojení nabíječky a vlastním měření) aku před tímto měřením, což většina aku většiny řidičů nikdy nebude splnovat, snad jen těsně po koupi nové aku.
Dnes zase bez problému vybitého aku,startér opakovaně natočil v plných otáčkách motor.(bez onoho známeho sotva točení startéru)
Možná mě fakt odchází cca 3-4 roky starý aku Filson )))) (nekupoval jsem já tuto aku)
Už si vozím v autě i multimetr a hustoměr elektrolytu, abych v případě sotva točení, změřil aku a hlavně hustotu v jednotlivých článcích, protože po dojetí domů se aku nejevil jako úplně vybitý-částečně jej nabudil altík cestou. |
|
|
Návrat nahoru |
|
|