Autor |
Zpráva |
< Servis ~ Ukazatel teploty / teplota |
Lukes.2002 |
Zaslal: út březen 18, 2008 11:47 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 08. 09. 2006
Příspěvky: 1998
Bydliště: Šumperk
|
Takže pánové ... situace se má takhle a asi bude potřeba slyšet celý příběh
Když jsem saxo dostal do ruky byl tu první problém s teplotou,respektivě s jeho ukazatelem....ručička nesmyslně lítala nahoru a dolů bez jakékoliv zavyslosti na teplotě motoru...a když nelítala tak ležela komplet na nule.
Po pár týdnech se ručička uklidnila a začala ukazovat racionální hodnoty kterým se podle odhadu dalo důvěřovat ale auto když stálo na místě nastartované začalo podle ukazatele po pár minutách vařit aniž by naskočily větráky....logické podezření padlo na termostat....
Při výměně termostatu se ale stala chyba a nový termostat nepasoval takže auto jsem smontoval ale bez termostatu...logický výsledek měl být že auto se nebude schopné ohřát na provozní teplotu což podle ukazatele sedělo ale jakmile jsem jel trošku více ostřeji teplota se vyšplhala podle ukazatele na správnou provozní hodnotu a dokonce po cca 15 minutách stání s nakopnutým motorem ukazatel ukazoval že auto vaří...opět bez reakce ventilátorů...
Před pár dny jsem namontoval origo termostat od citroenu a situace se pohnula dál....ted teplota podle ukazatele vyletí do poslední čtvrtiny ukazatele kde se jen mírně pohybuje podle využívání motoru....místy se dostane ukazatel až těsně k max ale zase bez odezvy větráků ale nikdy neklesne teplota pod 3/4 na ukazateli.
Takže otázka zní co je špatně a jaká je možnost že ukazetel teploty ukazuje celou dobu špatně??? což by vysvětlovalo největší počet "podivných" událostí... |
_________________ ex -1.5 D/42kw/2002 ! Modré Saxo spz za oknem "Alibaba"....těžko přehlednout
ex - VTS/1.6 8V/65kw/2000 ! Modré Saxo
ex - Ford Mondeo ST220/3.0 24V/166kw/ zase Modré
Alfa Romeo 159 Sportwagon |
|
Návrat nahoru |
|
beniro |
Zaslal: st březen 19, 2008 9:14 am |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 06. 02. 2007
Příspěvky: 756
Bydliště: Slovensko, Kosice-okolie
|
mas to dobre odvzdusnene?
ale ked vies na 100% ze ne varis tak to moze byt jedine cidlo teploty vody...
na mojom 16V su dokonca 3ks v okoli termostatu:
zeleny - teplota pre ECU (toto som nedavno menil 200sk)
modry - teplota pre budiky
hnedy - pre klimu
+ este cidlo na zapinanie vetrakov na chadici
pripadne skontroluj iba kontakty na tych cidlach |
_________________ VTS, STI |
|
Návrat nahoru |
|
KenaD |
Zaslal: st březen 19, 2008 1:49 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 01. 10. 2007
Příspěvky: 704
Bydliště: Třinec
|
Lukes.2002 napsal: Takže pánové ... situace se má takhle a asi bude potřeba slyšet celý příběh
Když jsem saxo dostal do ruky byl tu první problém s teplotou,respektivě s jeho ukazatelem....ručička nesmyslně lítala nahoru a dolů bez jakékoliv zavyslosti na teplotě motoru...a když nelítala tak ležela komplet na nule.
Po pár týdnech se ručička uklidnila a začala ukazovat racionální hodnoty kterým se podle odhadu dalo důvěřovat ale auto když stálo na místě nastartované začalo podle ukazatele po pár minutách vařit aniž by naskočily větráky....logické podezření padlo na termostat....
Při výměně termostatu se ale stala chyba a nový termostat nepasoval takže auto jsem smontoval ale bez termostatu...logický výsledek měl být že auto se nebude schopné ohřát na provozní teplotu což podle ukazatele sedělo ale jakmile jsem jel trošku více ostřeji teplota se vyšplhala podle ukazatele na správnou provozní hodnotu a dokonce po cca 15 minutách stání s nakopnutým motorem ukazatel ukazoval že auto vaří...opět bez reakce ventilátorů...
Před pár dny jsem namontoval origo termostat od citroenu a situace se pohnula dál....ted teplota podle ukazatele vyletí do poslední čtvrtiny ukazatele kde se jen mírně pohybuje podle využívání motoru....místy se dostane ukazatel až těsně k max ale zase bez odezvy větráků ale nikdy neklesne teplota pod 3/4 na ukazateli.
Takže otázka zní co je špatně a jaká je možnost že ukazetel teploty ukazuje celou dobu špatně??? což by vysvětlovalo největší počet "podivných" událostí...
Zdravím mě to dělalo když sem měnil rozvody + vodni pumpu tak auto se rychle zahřivalo, ale ventilator se spouštěl! A přičina byla, že sem to měl špatně odzvdušněne! Odvzdušnoval sem to snad cely den a dolival po troškách vodu. Pak se mi zase auto nechtělo podle ukazatele vubec zahřát nejvic to vyšlo tak do 1/4 a to i po dlouhe cestě. Tak sem koupil termostat a taky nepasoval pasoval tam mylsím s 72Kw verze nevím to jistě ale vyměnili mi ho takže v pohodě. Když sem měnil termostat tak mi voda utekla tak sem měl zase problem s odvzdušnovanim tak sem dolival vodu a odvzdušnoval. A teď je vše ok po dobrym ovzdušněni
Skus ještě odvzdušnit......Ale můj problém byl asi jiný protože tobě vubec nespiná ventliátor...... |
|
|
Návrat nahoru |
|
Majo |
Zaslal: st březen 19, 2008 2:25 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 09. 05. 2007
Příspěvky: 1331
Bydliště: Bratislava
|
to ze sa ti nezapina ventilator nie je dobre.. mne sa auto tiez zahrieva celkom rychlo, hlavne v lete, ale staci napr chvilka na volnobehu, hned sa zapina ventilator.. nemoze ist cely problem odtial? |
_________________
|
|
Návrat nahoru |
|
Ge0 |
Zaslal: čt březen 20, 2008 11:14 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 23. 09. 2007
Příspěvky: 44
Bydliště: Trutnov
|
Ja bych zacal od konce. Nejde vetrak-odpojim, pripojim na 12V jestli se toci. Pak zkontrolovat teplotni spinac vetraku na chladici, ktery spina vetrak -merakem, jestli pri dosazeni vysoke teploty sepne. |
|
|
Návrat nahoru |
|
Hajdi |
Zaslal: pá březen 21, 2008 8:16 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 18. 02. 2008
Příspěvky: 78
Bydliště: Košice
|
ja mam zas problem ze moj ventilator hrozne huci ... ked sa spusti tak musim dat hlasnejsie radio
inac uz som vymenil spojku ... 4000 spojka plus 2000 robota plus 200 olej |
|
|
Návrat nahoru |
|
Lukes.2002 |
Zaslal: po březen 24, 2008 11:57 am |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 08. 09. 2006
Příspěvky: 1998
Bydliště: Šumperk
|
Ge0 napsal: Ja bych zacal od konce. Nejde vetrak-odpojim, pripojim na 12V jestli se toci. Pak zkontrolovat teplotni spinac vetraku na chladici, ktery spina vetrak -merakem, jestli pri dosazeni vysoke teploty sepne.
Toho si cením ale tím že zjistím jestli funguje nebo nefunguje větrák nevyřeším ten problém že auto udržuje teplotu která je podle teploměru vyšší než by měla být....auto se zatím nepřehřívá jde o to že ukazatel/nebo teplota si vybrala za provozní teplotu o čtvrtinu větší než normálně....
Jinak pánové....má saxo , nebo aspon tedy 1.6 8V, pouze jeden odvzdušnovak nebo víc - co se týče chladícího systému... |
_________________ ex -1.5 D/42kw/2002 ! Modré Saxo spz za oknem "Alibaba"....těžko přehlednout
ex - VTS/1.6 8V/65kw/2000 ! Modré Saxo
ex - Ford Mondeo ST220/3.0 24V/166kw/ zase Modré
Alfa Romeo 159 Sportwagon |
|
Návrat nahoru |
|
Ge0 |
Zaslal: po březen 24, 2008 5:29 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 23. 09. 2007
Příspěvky: 44
Bydliště: Trutnov
|
8V má mít jeden nahoře na chladiči, jeden na komoře termostatu a jeden na hadici kde se rozděluje směrek k topení a k motoru. |
|
|
Návrat nahoru |
|
Lukes.2002 |
Zaslal: po březen 24, 2008 8:18 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 08. 09. 2006
Příspěvky: 1998
Bydliště: Šumperk
|
Ge0 napsal: 8V má mít jeden nahoře na chladiči, jeden na komoře termostatu a jeden na hadici kde se rozděluje směrek k topení a k motoru.
Díky |
_________________ ex -1.5 D/42kw/2002 ! Modré Saxo spz za oknem "Alibaba"....těžko přehlednout
ex - VTS/1.6 8V/65kw/2000 ! Modré Saxo
ex - Ford Mondeo ST220/3.0 24V/166kw/ zase Modré
Alfa Romeo 159 Sportwagon |
|
Návrat nahoru |
|
Lukes.2002 |
Zaslal: út březen 25, 2008 1:10 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 08. 09. 2006
Příspěvky: 1998
Bydliště: Šumperk
|
Takže situace se vyvýjí...auto jsem odvzdušnil ale....Mám dotaz ohledně odvzdušňovacího šroubu na chladiči. Má dvě polohy jednu " - " a druhou " | "...chtěl bych vědět která poloha je otevřeno a která zavřeno? Pokud odvzdušnuji tak otevřu šroub a čekám až z něj poteče kapalina bez bublinek vzduchu! U termostatu i rozdělovače na topení se mi to přesně takhle podařilo ale u odvzdušnováku na chladiči jsem z něj nedostal ani kapku....má tam také vytéci kapalina??
Jinak už jsem zjistil že ukazatel teploty ukazuje správně...když ukazuje že auto vaří tak auto opravdu vaří...
Takže víme že čidlo na ukazatel teploty je ok a také jistě vím že bud větráky nebo čidlo na sepínání větráku je ko...během víkendu zjistím co je pravda....
Nicméně pořád jsem nepřišel na kloub tomu proč se teplota drží tak vysoko....
Takže .... další návrhy??? |
_________________ ex -1.5 D/42kw/2002 ! Modré Saxo spz za oknem "Alibaba"....těžko přehlednout
ex - VTS/1.6 8V/65kw/2000 ! Modré Saxo
ex - Ford Mondeo ST220/3.0 24V/166kw/ zase Modré
Alfa Romeo 159 Sportwagon |
|
Návrat nahoru |
|
Majo |
Zaslal: út březen 25, 2008 1:19 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 09. 05. 2007
Příspěvky: 1331
Bydliště: Bratislava
|
a to sa Ti zacne varit aj ked nastartujes a ides len tak pomaly? lebo mne sa tiez auto dost zahrieva, ale iba ked tomu vytnem, inak je teplota v podstate normalna.. mne sa zda divne ze tym ze by sa nezapinal ten ventilator by sa to zacalo tak rychlo varit.. |
_________________
|
|
Návrat nahoru |
|
Lukes.2002 |
Zaslal: út březen 25, 2008 1:25 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 08. 09. 2006
Příspěvky: 1998
Bydliště: Šumperk
|
Majo napsal: a to sa Ti zacne varit aj ked nastartujes a ides len tak pomaly? lebo mne sa tiez auto dost zahrieva, ale iba ked tomu vytnem, inak je teplota v podstate normalna.. mne sa zda divne ze tym ze by sa nezapinal ten ventilator by sa to zacalo tak rychlo varit..
Ne ne neporozuměl jsi....ventilátor na to nemá vliv... Jde o to že při běžné jízdě se teplota drží ve třech čtvrtinách ukazatele(jako by termostat sepínal až tam a nebo mě napadá jestli náhodou není chladič ko a třeba do něj voda nejde???!!!???....při zastavení a když auto nechám stát nastartované na neutrál se po cca 5-10 minutách začne vařit.... |
_________________ ex -1.5 D/42kw/2002 ! Modré Saxo spz za oknem "Alibaba"....těžko přehlednout
ex - VTS/1.6 8V/65kw/2000 ! Modré Saxo
ex - Ford Mondeo ST220/3.0 24V/166kw/ zase Modré
Alfa Romeo 159 Sportwagon |
|
Návrat nahoru |
|
Majo |
Zaslal: út březen 25, 2008 1:32 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 09. 05. 2007
Příspěvky: 1331
Bydliště: Bratislava
|
ahaa, tak sorac ale toto co pises s tym chladicom mi pripada celkom logicke.. cize ides menit chladic? |
_________________
|
|
Návrat nahoru |
|
Lukes.2002 |
Zaslal: út březen 25, 2008 1:41 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 08. 09. 2006
Příspěvky: 1998
Bydliště: Šumperk
|
Majo napsal: ahaa, tak sorac ale toto co pises s tym chladicom mi pripada celkom logicke.. cize ides menit chladic?
možná zkusím demontovat a zkusit venku jestli skrz něj voda jde nebo ne...
pravda že chladič je relativně pomačkaný.. |
_________________ ex -1.5 D/42kw/2002 ! Modré Saxo spz za oknem "Alibaba"....těžko přehlednout
ex - VTS/1.6 8V/65kw/2000 ! Modré Saxo
ex - Ford Mondeo ST220/3.0 24V/166kw/ zase Modré
Alfa Romeo 159 Sportwagon |
|
Návrat nahoru |
|
Lukes.2002 |
Zaslal: so duben 05, 2008 10:29 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 08. 09. 2006
Příspěvky: 1998
Bydliště: Šumperk
|
Kluci chtěl bych poprosit....mohl by mi sem někdo hodit fotku čidla pro spínání větráku u chladiče? abych věděl kde je.....díky.. |
_________________ ex -1.5 D/42kw/2002 ! Modré Saxo spz za oknem "Alibaba"....těžko přehlednout
ex - VTS/1.6 8V/65kw/2000 ! Modré Saxo
ex - Ford Mondeo ST220/3.0 24V/166kw/ zase Modré
Alfa Romeo 159 Sportwagon |
|
Návrat nahoru |
|
|