Autor |
Zpráva |
< Servis ~ Saxo - trha klinovy remen |
Tutanken |
Zaslal: st červen 08, 2011 8:42 am |
|
|
NĚMÁ NÁVŠTĚVA
Založen: 08. 06. 2011
Příspěvky: 2
Bydliště: Bratislava
|
Ahojte
Mam drobny problem s mojim saxom. Mal som iste stretnutie s jelenom no nastastie som skoncil iba v jarku .potom islo auto do servisu kde sa dost vela veci pomenilo. Vsetko fungovalo ako ma, no po case (asi 3 mesiace) mi zacal piskat klinovy remen. Bol to ale dost divny zvuk. Remen sme vymenili no cca o mesiac aj nieco zase zacina piskat. ked sa zohreje tak prestane a zda sa mi, ze zacal az potom ako som dal umyt auto.
Zaujimalo by ma, ci ste sa niekto s niecim takym stretli a druha vec co by ma zaujimala je, ci mate na remeni nejaky kryt?
Za vsetky rady vopred dakujem |
|
|
Návrat nahoru |
|
Tomáš Spiššák |
Zaslal: st červen 08, 2011 8:59 am |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 18. 12. 2010
Příspěvky: 1013
Bydliště: Martin - Priekopa, SK
|
Treba natret klinovy remen mydlom. Pomaha to. I ked vo vela pripadoch das novy remen a robi to stale. Casta chyba Fiatov. Original nepiska, das druhy a robi to bordel. Skus klinovy Contitech, ten mne nepiska.Potom napis |
|
|
Návrat nahoru |
|
lazik |
Zaslal: st červen 08, 2011 10:29 am |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 13. 05. 2009
Příspěvky: 689
Bydliště: Ostrava/Brno
|
Mýdlo na pískání taky doporučuju. A taky je dobré se podívat jestli máš ten řemen správně našponovaný - ten můj se časem jakoby natáh |
_________________ VTS 1.6i 16v rv 98
http://lazarracing.webnode.cz |
|
Návrat nahoru |
|
Tomáš Spiššák |
Zaslal: st červen 08, 2011 10:59 am |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 18. 12. 2010
Příspěvky: 1013
Bydliště: Martin - Priekopa, SK
|
S tym mydlom by som to videl najpravdepodobnejsie, a zaroven aj ako najlacnejsie riesenie |
|
|
Návrat nahoru |
|
Tutanken |
Zaslal: st červen 08, 2011 11:04 am |
|
|
NĚMÁ NÁVŠTĚVA
Založen: 08. 06. 2011
Příspěvky: 2
Bydliště: Bratislava
|
nasponovany je..a dost pochybujem ze mydlo pomoze..ak je to to iste co predtym tak cest remena bude vylamana a ten piskot nieje klasicky (pouzijem frajerkyn vyraz) je to ako ked stebocu vtaciky )) |
|
|
Návrat nahoru |
|
Tomáš Spiššák |
Zaslal: st červen 08, 2011 11:41 am |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 18. 12. 2010
Příspěvky: 1013
Bydliště: Martin - Priekopa, SK
|
Skus mydlo. Velmi dobre pomaha |
|
|
Návrat nahoru |
|
lazik |
Zaslal: st červen 08, 2011 11:50 am |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 13. 05. 2009
Příspěvky: 689
Bydliště: Ostrava/Brno
|
Tak se podivej jeste na kladku.. nekdy pomuze ji vycitit a promazat. Nova je docela draha |
_________________ VTS 1.6i 16v rv 98
http://lazarracing.webnode.cz |
|
Návrat nahoru |
|
Casper626 |
Zaslal: st červen 08, 2011 5:39 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 11. 2009
Příspěvky: 74
Bydliště: Velka Maca
|
taketo piskanie nemusi sposobovat len remen ale aj napriklad vyosena remenica alebo lozisko tene pred smrtou musis popocuvat trosku odkial to ide |
|
|
Návrat nahoru |
|
EiFFeL |
Zaslal: st červen 08, 2011 6:17 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 09. 12. 2005
Příspěvky: 5780
Bydliště: Vranovská Ves
|
podivej se jestli nedostala remenice zasah kladivem a nejsou v ni poskozeny drazky, ktery by ten remen okusovaly... |
_________________ ex Saxo 1.5D,
ex Saxo VTS 1.6 16V
ex Berlingo 1.9D
actual Peugeot 106 XSi
actual Peugeot 607 2.2HDi
actual Renault Master 2.5DCi |
|
Návrat nahoru |
|
josh |
Zaslal: ne červen 16, 2019 3:50 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 27. 05. 2005
Příspěvky: 259
Bydliště: Slovensko, Bratislava
|
Včera večer po bezproblémovej a tichej kratšej jazde (ca 10 km) mi už po zaparkovaní, kedy som ešte nevypol motor, na volnobehu začalo "niečo" kovovo-plechovo hrkotať, motor som preto hneď vypol.
Zvuk bol odhadom niekde pod kapotou až pod prednými sedadlami. Chcel som zistiť o čo ide, tak som otvoril kapotu i dvere, a chystal sa rýchlo zacieliť aj podvozok; naštartoval som znova, ale v momente som musel vypnúť zhruba po1-2 sekundách.
Pôvodne som si zakázal akýkolvek ďalší štart, kým neodhalím príčinu.
Dnes už za svetla som zbadal, že mi trčí natrhnutý dlhší kus drážkového "klinového" remeňa (široký asi 2-3mm). Tomuto som automaticky pripísal pôvod zvukov, že asi trieskal do okolitých plechov a vychádzali z neho pazvuky. Odrezal som podstatnú odstávajúcu časť, ale úplne som sa k nej nedostal, tak som chcel len na sekundu znova naštartovať, nech ho odrežem už celý.
Akurát tu som nechtiac zvedený mylným dojmom (že teraz už môžem skúsiť naštartovať), v tom momente počul neočakávane ešte väčší hluk - kovové heganie, hrkotanie. Hneď vypnuté, motor bežal asi sekundu.
Nuž a tu je moja otázka - aké predpokladané škody mi mohli nastať?
Asi sa nejaké odstávajúce kúsky dostali aj do dráhy remeňa rozvodov, a tak mi asi pri tých pár sekundách státia pri bežiacom motore (cca 3 + 1,5 + 1s) deformovalo ventily? Prípadne mám počítať s väčšími škodami? Nádejať sa môžem akurát tak, že sa to nestalo pri jazde v určitej rýchlosti, ak mi je to niečo platné.
/ Mierne podobný prípad som našiel tu http://www.forum.citroeny.cz/viewtopic.php?f=95&t=8260&view=previous / |
_________________ Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel) |
|
Návrat nahoru |
|
lazik |
Zaslal: čt červen 27, 2019 10:08 am |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 13. 05. 2009
Příspěvky: 689
Bydliště: Ostrava/Brno
|
Sundej ten klinovy remen a mrkni se na remenici na klikovce - nejspis bude nejaky problem tam. Potom bych sundal kryt rozvodu a mrknul se jestli je tam fakt nejaky kus toho remene nebo jestli je nejak poskozeny rozvodak. A nakonec bych vymontoval svicky a zkusil pootocit motorem rucne - jestli to pujde hladce, neucitis nejaky vetsi pravidelny odpor nebo neuslysis kovove cinkani, tak by s ventilama nemelo nic byt.
Mne se rozpadla ta remenice na klikovce - ten gumovy mezikus uz byl tak zvetraly, ze ta venkovni cast remenice se klepala a narazela do krytu rozvodu. Rachot to byl dost velky, ale az na probrouseny kryt rozvodu, to ze jsem musel koupit novou remenici a klinak protoze se ten stary natrhl tak nebyly zadne skody. |
_________________ VTS 1.6i 16v rv 98
http://lazarracing.webnode.cz |
|
Návrat nahoru |
|
josh |
Zaslal: so červen 29, 2019 11:15 am |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 27. 05. 2005
Příspěvky: 259
Bydliště: Slovensko, Bratislava
|
Ďakujem za reakciu, to by bolo ideálne, ak by tu išlo aj o môj prípad.
Inak už som si myslel, že môj príspevok bol záverečný, asi 10 dní mi vôbec nenabehli stránky saxolubu. |
_________________ Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel) |
|
Návrat nahoru |
|
|