|
Autor |
Zpráva |
< Servis ~ Přebraný Saxík - poruchy |
DragonWinglet |
Zaslal: ne říjen 14, 2012 3:52 pm |
|
|
JAPONSKÝ TURISTA
Založen: 14. 10. 2012
Příspěvky: 13
Bydliště: Klecany
|
Zdravím a přeji krásný den!
Předem říkám, že nejsem ve vrtání se v autech moc zkušený, ale vše se rád naučím.
Podařilo se mi sehnat Saxo 1.1i (r.v. 2001) od důchodce za docela dobré peníze. Nicméně má nějaké mouchy a chtěl by se s vámi poradit, co je jak moc vážné a případně jak řešit.
1)Pedál plynu - zabírá až hodně sešlápnutý (a zabírá moc) a do výchozí polohy se vrátí až za 1-2s poté, co z něho dám nohu úplně pryč. Spíše vyskočí (a auto škubne). Je hodně necitlivý. Co jsem zkoušel, přijde mi, že pokud motor neběží, pedál se nezasekává a normálně se vrací.
2)Tyč řazení - když zařadím např. jedničku a velmi lehce zatlačim na řadící páku do leva, tyč se dotkne (případně bouchne) do podvozku, viz cervena sipka na obrazku. Je tam vystouplé místo a do toho ta tyč vráží.
3)motor - Otáčky na neutrál jsou v pohodě, nekolísají ani po startu ani po zahřátí. Když začnu velmi jemně přidávat plyn, začne se ozývat cvakání. Přirovnal bych to ke střílení z plynové paintballové nebo plynové airsoftové pistoli. Čím jsou větší otáčky, tím motor klape rychleji, až klapání zmizí. Textově to nenapíši moc dobře (běžný zvuk motoru + ra-ta-ta-tata-tatatata-tatatatata-tabzzzzzz----zzzzzZZZZ) , ale určitě to každý znáte
Děkuji moc všem za rady! |
|
|
Návrat nahoru |
|
EiFFeL |
Zaslal: ne říjen 14, 2012 4:29 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 09. 12. 2005
Příspěvky: 5780
Bydliště: Vranovská Ves
|
ad 1) - podivej se klapku, jak chodí případně vyčistit - víc info hledej tu, čistíme asi každej
ad 2) tyč do ničeho nebouchá, pokud je nějaká nepřirozeně naohybaná tak výměna
ad 3) zkusil bych sestelovat ventilové vůle, případně se tu vyskytl problém kdy klepání způsobovala nedotažená svíčka |
_________________ ex Saxo 1.5D,
ex Saxo VTS 1.6 16V
ex Berlingo 1.9D
actual Peugeot 106 XSi
actual Peugeot 607 2.2HDi
actual Renault Master 2.5DCi |
|
Návrat nahoru |
|
dyk77 |
Zaslal: st říjen 17, 2012 10:37 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
ad3 - mám také 1.1.i , jsem 1. majitel a necvakala asi prvních 15.000Km. Pak to začalo a ani přes veškerou snahu tenhle neduh odstranit se to nepodařilo. Auto bylo v rámci záruky několikrát v autorizovaném servisu, ale i jinde, abych získal nezávislý názor. X lidí zkoušelo seřídit ventily a pořád stejné. Zkoušela se i změna vůlí ventilů na menší, ale bylo to spíše horší, takže doporučuji dodržet předepsané zemědělské vůle. Ono čím větší vůle, tím to snad i lépe jede, pocitově určitě.
Zvláštní, že za studena ventily neslyším, až po ujetí pár Km. Není to nic hrozného já zvuk přirovnávám spíše šicímu stroji, už jsem si zvyknul.
Nedávno jsem byl na seřízení ventilů v Peugeotu. Musím říci, že je seřizoval někdo, komu se to evidentně podařilo. Motor byl o něco tišší a dynamika v pohodě. Aniž bych tam něco vysvětloval, tak technik při předání auta říkal, že tyhle motory jsou sice hlučnější díky ventilům, ale zase jsou to prý držáky, což se mi zatím potvrzuje |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
Návrat nahoru |
|
DragonWinglet |
Zaslal: pá říjen 19, 2012 3:04 pm |
|
|
JAPONSKÝ TURISTA
Založen: 14. 10. 2012
Příspěvky: 13
Bydliště: Klecany
|
dyk77 napsal: ad3 - mám také 1.1.i , jsem 1. majitel a necvakala asi prvních 15.000Km. Pak to začalo a ani přes veškerou snahu tenhle neduh odstranit se to nepodařilo. Auto bylo v rámci záruky několikrát v autorizovaném servisu, ale i jinde, abych získal nezávislý názor. X lidí zkoušelo seřídit ventily a pořád stejné. Zkoušela se i změna vůlí ventilů na menší, ale bylo to spíše horší, takže doporučuji dodržet předepsané zemědělské vůle. Ono čím větší vůle, tím to snad i lépe jede, pocitově určitě.
Zvláštní, že za studena ventily neslyším, až po ujetí pár Km. Není to nic hrozného já zvuk přirovnávám spíše šicímu stroji, už jsem si zvyknul.
Nedávno jsem byl na seřízení ventilů v Peugeotu. Musím říci, že je seřizoval někdo, komu se to evidentně podařilo. Motor byl o něco tišší a dynamika v pohodě. Aniž bych tam něco vysvětloval, tak technik při předání auta říkal, že tyhle motory jsou sice hlučnější díky ventilům, ale zase jsou to prý držáky, což se mi zatím potvrzuje
Zajimave, diky moc! kde jsi byl v tom Peugeotu? Jen tak abych věděl...
Šicí stroj je také dobré přirovnání
EiFFeL napsal:
ad 1) - podivej se klapku, jak chodí případně vyčistit - víc info hledej tu, čistíme asi každej
ad 2) tyč do ničeho nebouchá, pokud je nějaká nepřirozeně naohybaná tak výměna
ad 3) zkusil bych sestelovat ventilové vůle, případně se tu vyskytl problém kdy klepání způsobovala nedotažená svíčka
1) Nastartoval sem a manuálně hejbal s klapkou u motoru, to fungovalo jak mělo. Takže musí být chyba někde od pedálu ke klapce. zběžnym prohlídnutím lanka jsem nic nenašel, i pedál se zdá být v pořádku. Moc z toho lanka není vidět, nebyl by nějaký postup, jak se k němu lépe dostat, resp. co a jak sundat? Zkoušel jsem hledat zde na foru, ale když už jsem něco našel, bylo to max "vycisti pedal, lanko a klapku"... potřeboval bych něco "pro amatéry"
1b) všiml jsem si, že je na pedálu tak 1cm vůle, než se začnou zvedat otáčky, takže by to chtělo poštelovat. Ale stejný porblém jako u 1), pořádně nevim jak a jak se k tomu dostat..
2) Naohýbaná není, tyč se prostě hýbe až tam, kam by neměla. Zvednu auto a vyfotim, jen to asi nebude hned
3)zkusíme
Díky za odpovědi, nečekám nic krok za krokem, na to má málokdo nervy, stačí jen odkaz, něco kde můžu začít pátrat, odpíchnout se, s tim nemam problem. |
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru
|
|