punto_vert.gif (43 byte)
Československý Saxo Club (CZ+SK) ~ Zobrazit téma - Přebraný Saxík - poruchy
 
Autor Zpráva

<  Servis  ~  Přebraný Saxík - poruchy

DragonWinglet
Zaslal: ne říjen 14, 2012 3:52 pm Odpovědět s citátem
JAPONSKÝ TURISTA Založen: 14. 10. 2012 Příspěvky: 13 Bydliště: Klecany
Zdravím a přeji krásný den!
Předem říkám, že nejsem ve vrtání se v autech moc zkušený, ale vše se rád naučím.

Podařilo se mi sehnat Saxo 1.1i (r.v. 2001) od důchodce za docela dobré peníze. Nicméně má nějaké mouchy a chtěl by se s vámi poradit, co je jak moc vážné a případně jak řešit.

1)Pedál plynu - zabírá až hodně sešlápnutý (a zabírá moc) a do výchozí polohy se vrátí až za 1-2s poté, co z něho dám nohu úplně pryč. Spíše vyskočí (a auto škubne). Je hodně necitlivý. Co jsem zkoušel, přijde mi, že pokud motor neběží, pedál se nezasekává a normálně se vrací.

2)Tyč řazení - když zařadím např. jedničku a velmi lehce zatlačim na řadící páku do leva, tyč se dotkne (případně bouchne) do podvozku, viz cervena sipka na obrazku. Je tam vystouplé místo a do toho ta tyč vráží.



3)motor - Otáčky na neutrál jsou v pohodě, nekolísají ani po startu ani po zahřátí. Když začnu velmi jemně přidávat plyn, začne se ozývat cvakání. Přirovnal bych to ke střílení z plynové paintballové nebo plynové airsoftové pistoli. Čím jsou větší otáčky, tím motor klape rychleji, až klapání zmizí. Textově to nenapíši moc dobře (běžný zvuk motoru + ra-ta-ta-tata-tatatata-tatatatata-tabzzzzzz----zzzzzZZZZ) Very Happy , ale určitě to každý znáte Smile

Děkuji moc všem za rady!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EiFFeL
Zaslal: ne říjen 14, 2012 4:29 pm Odpovědět s citátem
FATAL ERROR:MARTANC Založen: 09. 12. 2005 Příspěvky: 5780 Bydliště: Vranovská Ves
ad 1) - podivej se klapku, jak chodí případně vyčistit - víc info hledej tu, čistíme asi každej

ad 2) tyč do ničeho nebouchá, pokud je nějaká nepřirozeně naohybaná tak výměna

ad 3) zkusil bych sestelovat ventilové vůle, případně se tu vyskytl problém kdy klepání způsobovala nedotažená svíčka

_________________
ex Saxo 1.5D,
ex Saxo VTS 1.6 16V
ex Berlingo 1.9D
actual Peugeot 106 XSi
actual Peugeot 607 2.2HDi
actual Renault Master 2.5DCi
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ
dyk77
Zaslal: st říjen 17, 2012 10:37 pm Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 24. 05. 2005 Příspěvky: 1511 Bydliště: Most
ad3 - mám také 1.1.i , jsem 1. majitel a necvakala asi prvních 15.000Km. Pak to začalo a ani přes veškerou snahu tenhle neduh odstranit se to nepodařilo. Auto bylo v rámci záruky několikrát v autorizovaném servisu, ale i jinde, abych získal nezávislý názor. X lidí zkoušelo seřídit ventily a pořád stejné. Zkoušela se i změna vůlí ventilů na menší, ale bylo to spíše horší, takže doporučuji dodržet předepsané zemědělské vůle. Ono čím větší vůle, tím to snad i lépe jede, pocitově určitě.
Zvláštní, že za studena ventily neslyším, až po ujetí pár Km. Není to nic hrozného já zvuk přirovnávám spíše šicímu stroji, už jsem si zvyknul.
Nedávno jsem byl na seřízení ventilů v Peugeotu. Musím říci, že je seřizoval někdo, komu se to evidentně podařilo. Motor byl o něco tišší a dynamika v pohodě. Aniž bych tam něco vysvětloval, tak technik při předání auta říkal, že tyhle motory jsou sice hlučnější díky ventilům, ale zase jsou to prý držáky, což se mi zatím potvrzuje Wink

_________________
Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE***

Spotřeba CITROEN SAXO
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
DragonWinglet
Zaslal: pá říjen 19, 2012 3:04 pm Odpovědět s citátem
JAPONSKÝ TURISTA Založen: 14. 10. 2012 Příspěvky: 13 Bydliště: Klecany
dyk77 napsal:
ad3 - mám také 1.1.i , jsem 1. majitel a necvakala asi prvních 15.000Km. Pak to začalo a ani přes veškerou snahu tenhle neduh odstranit se to nepodařilo. Auto bylo v rámci záruky několikrát v autorizovaném servisu, ale i jinde, abych získal nezávislý názor. X lidí zkoušelo seřídit ventily a pořád stejné. Zkoušela se i změna vůlí ventilů na menší, ale bylo to spíše horší, takže doporučuji dodržet předepsané zemědělské vůle. Ono čím větší vůle, tím to snad i lépe jede, pocitově určitě.
Zvláštní, že za studena ventily neslyším, až po ujetí pár Km. Není to nic hrozného já zvuk přirovnávám spíše šicímu stroji, už jsem si zvyknul.
Nedávno jsem byl na seřízení ventilů v Peugeotu. Musím říci, že je seřizoval někdo, komu se to evidentně podařilo. Motor byl o něco tišší a dynamika v pohodě. Aniž bych tam něco vysvětloval, tak technik při předání auta říkal, že tyhle motory jsou sice hlučnější díky ventilům, ale zase jsou to prý držáky, což se mi zatím potvrzuje Wink


Zajimave, diky moc! Smile kde jsi byl v tom Peugeotu? Jen tak abych věděl... Wink
Šicí stroj je také dobré přirovnání Very Happy
EiFFeL napsal:

ad 1) - podivej se klapku, jak chodí případně vyčistit - víc info hledej tu, čistíme asi každej

ad 2) tyč do ničeho nebouchá, pokud je nějaká nepřirozeně naohybaná tak výměna

ad 3) zkusil bych sestelovat ventilové vůle, případně se tu vyskytl problém kdy klepání způsobovala nedotažená svíčka

1) Nastartoval sem a manuálně hejbal s klapkou u motoru, to fungovalo jak mělo. Takže musí být chyba někde od pedálu ke klapce. zběžnym prohlídnutím lanka jsem nic nenašel, i pedál se zdá být v pořádku. Moc z toho lanka není vidět, nebyl by nějaký postup, jak se k němu lépe dostat, resp. co a jak sundat? Zkoušel jsem hledat zde na foru, ale když už jsem něco našel, bylo to max "vycisti pedal, lanko a klapku"... potřeboval bych něco "pro amatéry" Smile
1b) všiml jsem si, že je na pedálu tak 1cm vůle, než se začnou zvedat otáčky, takže by to chtělo poštelovat. Ale stejný porblém jako u 1), pořádně nevim jak a jak se k tomu dostat..
2) Naohýbaná není, tyč se prostě hýbe až tam, kam by neměla. Zvednu auto a vyfotim, jen to asi nebude hned
3)zkusíme Smile

Díky za odpovědi, nečekám nic krok za krokem, na to má málokdo nervy, stačí jen odkaz, něco kde můžu začít pátrat, odpíchnout se, s tim nemam problem.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu

Zobrazit příspěvky z předchozích:  

Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1
odeslat nové téma

Přejdi na:  

Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
punto_vert.gif (43 byte)


MKPortal M 0.5 ©2003-2004 - All Rights Reserved